Quicktime 6 og divx
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 21-07-02 15:35

Hej...

Min kaereste og jeg besluttede os for at se film paa hendes ibook. Men
quicktime vil ikke afspille avi filer encodet med ffmpeg divx4 encoder
og mp3 lyd. Den paastaar at filen ikke kan aabnes da der opstod en fejl
i programmet (?).

Avi filen er lavet af mplayers encoder v 0.9pre5, afspiller fint paa M$
Media Player, og mplayer selv... Hmm... skal avi filer vaere af en eller
anden speciel ophav foer det virker paa mac?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-07-02 15:42

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> Media Player, og mplayer selv... Hmm... skal avi filer vaere af en eller
> anden speciel ophav foer det virker paa mac?

Har I hentet de rigtige codecs til QuickTime? I kan hente 3ivx, DivX og
ffmpeg codecs på Versiontracker.

I de fleste tilfælde skal DivX AVI'er igennem et "doktor" program, som
laver et par korrektioner i filen, så den kan afspilles i QuickTime. Der
er nemlig problemer med filer der indeholder MP3-lyd.

Alternativ kan I hente mplayer eller vlan, som afspiller uden om
QuickTime, men jeg har ikke selv har de bedste erfaringer med de to
afspillere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 24-07-02 09:12

On 21/07-02 16.42, René Frej Nielsen wrote:

> [...]
>
> Alternativ kan I hente mplayer eller vlan, som afspiller uden om
> QuickTime, men jeg har ikke selv har de bedste erfaringer med de to

Nu har jeg proevet mplayer (aere vaere fink....) med dens sdl:cocoa
output. Men det hakker gevaldigt naar iBook'en skal afkode divx og mp3
samtidigt. Kan det virkeligt pase? eller er det bare mplayer og sdl der
ikke kan bruge nogen former for hw acc. ?

Hmm... gad vide om Quicktime kan goere det bedre... ?

Har du nogle forslag til "doktor" programmer???

/Daniel

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 09:37

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> writes:

> Har du nogle forslag til "doktor" programmer???

Emacs -f doctor

Nåhnej.

Jeg faldt over et program der hed Avi2mov, som kan lave avi-sekvenser
om til mov-format. Dette kombineret med DivX codec'en betyder at man
kan se de fleste AVI filmstumper derude.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-02 10:01

On Wed, 24 Jul 2002 08:11:48 +0000 (UTC),
Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Hmm... gad vide om Quicktime kan goere det bedre... ?

Hvorfor ikke bare hente det officille divx5 codec (og hvad du ellers
skal bruge) og prøve det? - eller en prækompileret udgave af VLC med
diverse codecs ?

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-07-02 16:06

On Sun, 21 Jul 2002 14:35:14 +0000 (UTC),
> [...]

> Media Player, og mplayer selv... Hmm... skal avi filer vaere af en eller
> anden speciel ophav foer det virker paa mac?

Næ, men du skal selvfølgelig have det rette codec installeret - hent
det på <http://divx.com>.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-07-02 16:12

http://www.gen-v.net/dk.edb.mac/cache/9.html

> Bolig søges i KBH

Stadig?
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-07-02 17:57

On 21 Jul 2002 17:11:46 +0200,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> http://www.gen-v.net/dk.edb.mac/cache/9.html

ja, jeg har vist ikke holdt mit løfte fra i vinter om at bidrage til
FAQ'en

> Stadig?

ikke aktivt.