Nye dæk til Frk. Solvej
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 21-07-02 14:34

Frk. Solvej er gul af misundelse. Misunderlig over, at hun ikke skal have
nye sommersko. Hvad kan jeg gøre, andet end at kigge efter hvad der er på
markedet af gummisutter til hende. Hun har ret, de nuværende er ikke længere
særlig gode og de er efterhånden 3 år gammel. Så er det (efter sigende) på
tide at skifte.

Frk. Solvej er en solgul SV650S´er fra 1999 med 11500 km på klokken. Vi har
endnu ikke skiftet dæk sammen, så de nuværende har faktisk gjort det godt.
Nu er det blot, at jeg (heller) ikke har den store viden omkring dæk. På
nuværende tidspunkt er der monteret Metzeler og jeg hælder til at gentage
dette, da jeg har været glade for deres køreegenskaber + holdbarhed.

Vi triller oftest små ture på mindre veje, men kan ikke helt undgå
motorvejene. Vi kan godt lide svingkørsel, men ikke ved alt for høje
hastigheder ...... derfor snakker vi ikke om behov for deciderede sportsdæk
som bliver nedslidte efter 3000 km. Jeg kan se, at Metzeler benytter et
begreb der hedder "Sport Mileage". Jeg tror disse passer til vores
temperament.

Link til Metzeler:
http://www.metzelermoto.com/product_info/catalogo/supersport.asp?id=15

Nogle gode tips, til hvilke dæk der måske passer bedre til en SV´er, end
Metzeler gør + hvor føreren ikke kører helt som Max Biaggi? (jeg er en
anelse bedre

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-07-02 16:02

Jeg kører med BT020 (Bridgestone) og der er nok 6-8000 km i bagdækket afhængig af kørselsmønster.
Jeg er ganske rimelig tilfreds med mine. PRØV dem

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 21-07-02 18:46

> Nogle gode tips, til hvilke dæk der måske passer bedre til en SV´er, end
> Metzeler gør + hvor føreren ikke kører helt som Max Biaggi? (jeg er en
> anelse bedre

Jeg synes du skal køre med samme type som du gør nu, de ser ud til at passe
dig og din stil.

Du har fået temmelig mange km på dem, og du har ikke brug for noget blødere.

Kenneth (som skiftede efter 5000 km)
R1

Fra : Ksa

Dato : 21-07-02 19:06

11500 km på klokken. Vi har
---------------------------------------
11500km hmm jeg kørte 10000km på de dæk jeg havde på min duc. og der var
riglig mønster tilbage.
Men så var de også ved at være flade på midten, og det er sgu træls at man
skal køre over en kant hvergang man skal svinge. ( min mening ) Så nu har
jeg valgt at købe nogen som er bløder, står bedre fast og kun holder måske
6000 - 8000km.

Ksa Duc.900SL "Dragon Corsa"

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 22-07-02 09:51

Jeg må også indrømme, at dækkene på SV´en faktisk er blevet flade i midten.
Jeg syntes ellers, at jeg har ligget rigeligt på siden Det er de pokkers
motorveje som er så lige!

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus N

-------------------------------------

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 23:41

Toshido - AROS MotorCykel Klub <henriknedergaard(fjern
dette)@hotmail.com> skrev i en news:ahgh1o$kj7$1@sunsite.dk...
> Jeg må også indrømme, at dækkene på SV´en faktisk er blevet flade i
> midten. Jeg syntes ellers, at jeg har ligget rigeligt på siden Det
> er de pokkers motorveje som er så lige!

Mnjaeh :-/

Mon ikke at det også spiller ind at SV'eren rykker godt selv ved lavere
omdrejninger, hvilket du udnytter med stor fryd - Dog sjældent under
nedlægning ??

--
Armand.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 23-07-02 17:56

Hmmmmm Armand
Du kender mere til mig og mine kørevaner end jeg bryder mig om .... holder
du øje med mig?

Jo, du har ret .... jeg nyder at vride rullen om på lige strækninger. Og når
man yderligere har fået gjort noget ved SV´eren, således den nu har 75HK på
baghjulet, så skal det jo alt andet lige, slide mere på bagdækket.

NÅ! ud fra besvarelserne kan jeg se, at det nok bliver METZELER ME Z4 Steel
Radial dæk som jeg vil forsøge mig med. Hvorfor ændre mærke, når man er
tilfreds med det nuværende.

http://www.metzelermoto.com/product_info/catalogo/scheda.asp?ID=186

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 23-07-02 18:43

Jeg har netop været på besøg på www.sv650.org for at se hvilke dæk mine
"SV-sammensvorne" mener der skal på sådan en dejlig MC

Mellem linierne og i flere indlæg kan jeg læse, at Metzeler dæk ikke er i
høj kurs. Passer det? En skriver direkte "If you do try anything other than
MEZ's chances are you will never come back to them".

Hvis Metzeler ikke er de bedste dæk, så kan jeg godt leve med dette, da jeg
ikke er racerkører. Men på den anden side, så vil jeg da heller ikke smide
penge efter dæk jeg måske kan få bedre (måske til samme pris?).

Mit besøg på www.sv650.org har i det mindste givet mig mere at tænke over.
Nu havde jeg ellers lige besluttet mig for METZELER ME Z4 Steel Radial dæk
(http://www.metzelermoto.com/product_info/catalogo/scheda.asp?ID=186)

ØV! det er svært det her

PS: Nogle meninger vedr. ideen med at sætte blødere dæk på forhjulet? På
websiden beskriver flere, at man foruden bedre greb også opnår, at dækkene
slides mere ens. På den måde behøver man ikke udskifte fordæk som der er
mange flere kilometer i. Jeg kan dog forstille mig problemer, hvis dækkene
bider i asfalten med forskellig styrke. Eller er det kun en fordel?