Skilteprogram
Fra : Henrik

Dato : 21-07-02 13:51

Hej

Jeg vil gerne lave et program i vb eller delphi eller noget helt 3.

Man skal kunne angive størrelsen på et skilt, denne størrelse skal bruges
som klippe mærker når man printer.

Man skal kunne indsætte tekst evt. et par tekst områder, angive hvor de skal
placeres på udskriften.

Indsætte et billede og angive placeringen af den.

Man skal også gerne kunne gemme, hvordan kommer jeg igang???

Fra : // Overby

Dato : 21-07-02 14:27

Du kan evt. bruge Canvas egenskaben. Så kan du tegne på en forms canvas og
når brugeren godkender det skrive det over på printerens canvas.

Daniel

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 22-07-02 15:41

Hej Henrik.

Ja, det er noget med at overføre det, du tegner på canvassen
til printerens canvas. Men hvis du skal bruge skilte i bestemte
størrelser i millimeter eller centimeter får du sikkert brug for
noget der ligner :

SetMapMode(Printer.Canvas.Handle,MM_LOMETRIC);

God fornøjelse, siger jeg bare.

Gunnar Martensen