Halogenindsats, Honda CB500 four
Fra : PAJ

Dato : 21-07-02 12:09

Findes der, som til bilerne i gamle dage -
en indsats så man kan bruge halogen i hovedlyset
på min Honda CB500 four fra 76'

Der er P-lys i parabolen, også....

Mærke, leverandør og gerne pris, hvis
nogen kender svarene.

mvh

PAJ

Fra : Henning

Dato : 21-07-02 14:22

> [...]

>Der er P-lys i parabolen, også....

>Mærke, leverandør og gerne pris, hvis nogen kender svarene.

Jeg ved ikke, om det er præcis det du søger, men til min DT har jeg en 45/40W halogen lampe fra Osram som erstatning for den originale Bilux. Fungerer rigtig godt.

Jeg har også en noname 60/55 liggende, men den har jeg ikke turdet bruge pga af DT'ens direkte lys.

Hvis det er en komplet H4 lygte (eller parabol og glas) du søger, har Max det fra omkring 250 dKr. <http://www.maxmcimportas.dk>

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 23:59

PAJ <ankerdk@mail.dk> skrev i en
> Findes der, som til bilerne i gamle dage -
> en indsats så man kan bruge halogen i hovedlyset
> på min Honda CB500 four fra 76'

Hos enhver biltilbehørs-bix burde du kunne få sagerne!

> Der er P-lys i parabolen, også....

Det kan til gengæld måske være et problem, men forhør dig alligevel i
bil-bix'en!

Jeg mener endvidere at halogen-paraboler er en kende dybere end alm. og
at det kan give et problem med den fuglerede af ledningfer der liger
inde i lygtehuset!
Et godt alternativ vil derfor være en H4 ophugs-parabol!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 09:23

Armand wrote:

> [...]
> inde i lygtehuset!
> Et godt alternativ vil derfor være en H4 ophugs-parabol!

Kan man da ikke bare mokke en piratpære i?. Eventuelt assisteret af et par
lysrelæer.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 23:40

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

og
> Kan man da ikke bare mokke en piratpære i?. Eventuelt assisteret af et
par
> lysrelæer.

Netop i det med den dybere parabol ligger at H4-pærer har en anden
lysafgivelse (i forhold til soklen), hvorved at man med en såkaldt
piratpære godtnok vinder mer-lyseffekten; men stort set mister selve
lyskeglen, hvilket kan ende med at gå lige op :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-02 00:05

Armand wrote:

> [...]
> lysafgivelse (i forhold til soklen), hvorved at man med en såkaldt
> piratpære godtnok vinder mer-lyseffekten; men stort set mister selve

Jeg tror ikke du kan se forskel på lyskeglen i virkeligheden. Selvfølgelig
kan der godt være forskel på dybden af parabolen. Men at lysbilledet skulle
være synligt dårligere tror jeg ikke på i daglig brug. Især ikke hvs man ser
på variationen af ti "ens" pærer. Jeg har før taget en pærer ud af æsken, og
sat den tilbage igen. For at smiden i hovedet på leverandøren.

> hvilket kan ende med at gå lige op :-/

Er vi nu ikke lidt sortseer?. )

Har du forresten bemærket at billedet på æsken af forlygtepærer altid
vendet modsat af hvordan pæren ligger i æsken?. Når man nu ikke må røre
glasset.

Ib Jakobsen

Fra : Futte

Dato : 22-07-02 14:33

"PAJ" <ankerdk@mail.dk> wrote in message
[...]

Jeg købte en lukket parabol med halogen og normal p-lys hos min lokale mc
reservedels mand og jeg måtte slippe 400 kroner incl . pærer. Jeg kan ikke
lige huske mærket . Parabolen kunne uden problemer monteres i den gamle
krans og passede også i huset.

Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975-76, med halogen i forlygten.

---