En god SU cykel ??
Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 10:23

Hvad er det for en ???

Jeg var ude ved MP. motorcykler i går og faldt over en RD 350 LC fra 94 og
40.000 på klokken til omtrent 28.000,- så sagde jeg for sjov til kæresten
om jeg ikke bare skulle bytte lige over med min model for den, og
sagde."tjoooohhh det bestemmer du selv " ... Det satte straks tankerne i
gang, men hvilke cykler kan man få på SU når der også skal være råd til mad
og husleje
Vi har dog lige fået os fritidsjobs som gør at vi får lidt ekstra til
husholdningen.

Jeg har en scooter jeg skal have solgt så der får vi også lidt til
kistebunden... Sådan en RD 350'er er nu meget sød, men har hørt at de kan
være skrækkeligt forskruet.. Er der andre cykler i den størrelse eller lidt
større der er til at få for SU-Penge ??? Jeg har ikke de store krav, andet
end.. den skal være billig i drift, stabil uden alt for mange rep. 2 eller 4
takts, men helst 2-takts. gerne vandkølet, ikke over 600 ccm, og så gør det
heller ikke noget hvis den er lidt racepræget, men ellers er jeg åben over
for alle maskiner.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 21-07-02 10:49

> [...]
det
> heller ikke noget hvis den er lidt racepræget, men ellers er jeg åben over

Personligt har jeg med stor succes holdt en CB 500 kørende på en su i 1½ år
nu. Pålidelig og billig at servicere, og efter min mening også sjov at køre
på. Jeg har også haft mine erfaringer med to taktere (en Honda NSR 125F), og
det gør jeg ALDRIG igen, men smag og behag er jo forskellig.
mvh
Anders O

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 12:10

> [...]
og
> det gør jeg ALDRIG igen, men smag og behag er jo forskellig.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ideen med 2-takteren er at jeg selv kan lave det meste.. har ikke så meget
forstand på 4-taktere og især på min nuværende model er der en hel del
teknik som jeg IKKE tør pille ved.

Lige nu må jeg indrømme at det ser sort ud med udskiftningen, men om 1 år er
jeg færdiguddannet procesteknolog, så bliver der nok mere råd, men jeg ville
i hvert fald lige lufte ideen .-)

Fra : Buck

Dato : 21-07-02 12:45

> [...]
er
> jeg færdiguddannet procesteknolog, så bliver der nok mere råd, men jeg

Hvis du skal have banklån til den så er det da muligt at din flinke bankmand
vil gå med til en lavere månedlig tilbagebetaling det første år, for han kan
jo sikkert osse se at din økonomi ser bedre ud om et år...

Iøvrigt skal du ikke ta fejl af den "lille" RD350. Det er en kraftig cykel
der bortset fra kubikstørrelsen hører hjemme i 500ccm klassen...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Morten Dybdal

Dato : 21-07-02 15:14

Buck wrote:

> Iøvrigt skal du ikke ta fejl af den "lille" RD350. Det er en kraftig cykel
> der bortset fra kubikstørrelsen hører hjemme i 500ccm klassen...

500ccm er vist for lidt, da jeg havde min RD('83er) prøvede jeg en Honda
VF750S nøj hvor blev jeg skuffet, sikke et sløvt læs.

--
Morten Dybdal

Fra : Scandinavian Motorsp~

Dato : 21-07-02 13:16

SNIp En masse

Hej Jon

Jeg ville beholde din gixxer. Den gahr måske ikke de samme krafter, men
ihvertfald de samme køreegenskaber, og hvis din affjedring er ok, noget
bedre egenskaber. Jeg ville ikke hoppe på en RD350. Den er for forskruet, og
når man har haft 2 takt, så vil man nok give mig ret i at, 2 takt er til
race, hvilket det er optimalt til. Til hverdag, vil jeg mene at en 4 takter
er MEGET mere andvendelig.
Jeg har ingen ide om vedligeholdeses prisen på din GSXR250 (har en selv, men
lave lat selv...)
Mange foreslår cykler som SB500 GS500E GPZ500.... Tjae... du kan da gost
skiftet, men det er ikke noget du vil vinde ret meget på...

Jeg regner med at holde min GSXR250 de næste 1,5 år (også på SU) Og derefter
købe en GSXR600. Dog har tanken om en GSXR400 været oppe og vende. Det kan
lade sig gøre. Kæresten har et pragt eksemplar af en GSXR400. Og jeg må sige
den cykel tiltaler mig MEGET.

mvh Tommy Fer

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 16:44

">
> [...]
> lade sig gøre. Kæresten har et pragt eksemplar af en GSXR400. Og jeg må

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg har jo efterhånden haft modellen i 3 år, og mener at det snart er tiden
til noget større.. både fordi kæresten og mig godt kunne tænke os at tage på
mc-ferie engang og fordi jeg gerne vil give mig selv og kæresten lidt bedre
komfort.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 21-07-02 10:54

Hej

Tjah, min kawa gpz500 kørte egenligt udemærket på en SU, undtagen hvis man
krøller den. :-/
Jeg vil mene at en Suki gs500 også kan gøre det. Og så de fleste halvgamle
cykler (så længe du ikke skal reperarer for meget på dem.) kan køres på en
SU, specielt hvis det er nogen man kan få billigt, og evt. nogle billige
stumper til. CB500'eren (den nyere) tror jeg er for dyr i anskaffelse (fra
50kkr) hvor kawa'en kan fåes for 35-45kkr. GS500'eren ved jeg ikke hvad
koster, men dem er der så mange af, så det må være muligt at finde en til en
billig penge..

Mvh
Kristoffer

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 21-07-02 10:58

> CB500'eren (den nyere) tror jeg er for dyr i anskaffelse (fra
> 50kkr) hvor kawa'en kan fåes for 35-45kkr.

Hvis man kigger sig lidt for kan man godt finde en CB500 for 40k. Det
lykkedes da for mig
Men jeg håber da dine salgspriser holder, for jeg skal snart have solgt min,
og ville blive temmelig tilfreds med 50k!
Mvh
Anders O

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 21-07-02 12:01

Jahjoh, det er jo et spørgsmål om stand, km og årgang.

Mvh
Kristoffer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-07-02 13:33

> Gixxer 250

Hvis du har den, hvad er så problemet?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 16:46

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> Hvis du har den, hvad er så problemet?
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards,
>
> Rasmus Nielsen.
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ikke et problem bare en ide om at skifte til noget lidt større, så kæreten
også kan være med ,-)

Fra : Lasse Madsen

Dato : 21-07-02 19:42

> Hvis du har den, hvad er så problemet?

Hvis ellers han skal have kærsten med nytter det jo ikke noget at hendes
bækken er busted når de kommer frem ... man sidder simpelthen direkte
elendigt på den cykkel som passager ....

m.v.h
l. madsen
- der har haft "glæden" af at være passager på sådan en cykkel ....

Fra : Hekto

Dato : 21-07-02 20:19

In article <3d3a7d7e$0$13937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jon-
soegaard@larsen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> Odense
> Stud. Procesteknolog.
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"

RD'eren er da sjov, og jeg har selv een! ... MEN:

Tag ikke fejl af at det har sin pris at hive 60 HK ud af 350cc =
Vedligeholdelsesomkostninger, hovedrep, stempler m.m.!

Den er altså liiige en anelse tørstig!!! Både med benzin og olie!
Lidt sjov i gaden, og du kører ca. 10-12 km/L!

Gaden bliver lagt øde p.gr.a. 2T-os, når du koldstarter.

RD'ere er ofte forskruede, og trænger altid til ny krumtap, lejer,
stempler, opboring, eller noget andet!

Motorcykelferie med kæresten bagpå? ... FORGET IT!

En RD'er er legetøj, ikke et dagligt transpotmiddel.

Jeg ville nok vælge noget mere stabilt, der også kan anvendes som
transportmiddel, og som er rimeligt pålideligt.
Til gengæld går du selvfølgelig glip af en hysterisk 2T-racer, med
masser af sjov!

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : [6700] Jesper Sørens~

Dato : 21-07-02 22:07

jeg vil give Brian ret i hvad han siger, en RD350 er som de damer din far
sagde du skulle holde dig fra... hysterisk og fordrukken... Jeg ved at det
nok er en kommentar med mange år på bagen men jeg har selv en RD350LC årgang
'81, som btw lige har fået hovedrep af motor, og jeg kan nikke genkendene
til det han siger....

En RD'er er legetøj, ikke et fornuftigt køb, og så skal man jo også regne
med at den max må laste 150kg, ifølge reg. attest, og når jeg selv vejer
85kg så er der ikke meget plads til kæresten når jeg har hældt 15kg benz og
olie på....

Jeg har ikke haft mange rep. på den, og kun hovedrep. som kostede over
1kkr... Det var nu lige så meget fordi jeg manglede lidt træk og den så blev
boret til 375ccm + polerede skyllekanaler at jeg gjorde det.. det var
egentlig ikke nødvendigt, og jeg har selv kørt 15kkm på den siden jeg købte
den uden problemer.

du skal passe på med at finde en som ikke er kørt til race... de er ofte
sminkede lig, der er en masse fælder som man ikke ser...
her et link til et scan fra et uk blad som omhandler de typiske fejl en rd
kan have
http://home0.inet.tele.dk/pbekkerh/RDBuyersGuide.htm

jeg og kæresten er selv på SU med fritidsjob og hun er sjældent med bagpå,
og max 100km .. det er turen hjem til hendes forældre...

Jeg har ikke mange udgifter på den anden end benz og olie men når jeg får et
job skal den da skiftes ud .. ikke sælges med splittes af og fixes ... sej
cykel men en gammel cykel..

/J

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-07-02 07:12

> [...]
> transportmiddel, og som er rimeligt pålideligt.
> Til gengæld går du selvfølgelig glip af en hysterisk 2T-racer, med

Det er faktisk også det jeg er nået frem til. Måske skulle jeg bare bede om
en prøvetur ude ved forh. , bare for at prøve den Kæresten snakker jo
noget om at hun er ret misundelige på alle dem med ryglæn og armlæn osv.
men hun vil IKKE have såen en sjopper fætter

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-07-02 07:58

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Kæresten snakker jo
> noget om at hun er ret misundelige på alle dem med ryglæn og armlæn osv.
> men hun vil IKKE have såen en sjopper fætter

Tjah, så bliver der vel kun tilbage at købe en Golwing eller en BMW LT ?

--
Jørgen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-07-02 11:30

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev

> Tjah, så bliver der vel kun tilbage at købe en Golwing eller en BMW LT ?

- eller en Burgman 400

--
mvh. Claus Rolsted, som blev helt betaget af tv-reklamen "med et tryk på en
knap" på Eurosport og næsten helt glemte, at det var en scooter, der var tale

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 22-07-02 10:09

> [...]
> Odense
> Stud. Procesteknolog.
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"

For lige at ignorere dine krav: Jeg har på SU kørt en suzi gsx750ex. Den
er billig i anskaffelse (omkring 25K kr) og kostede mig første år 2500
kr årligt i forsikring. Den kører 20 km/l (+-), ved rigtig pæn kørsel
omkring de 30 km/l !!
Ifølge damen bagpå er den meget behagelig at være passager på.
Og så er der jo det nostalgiske ved at eje stammaskinen til gsx'erne...

Martin