mislyd Fireblade
Fra : Michael

Dato : 21-07-02 10:16

Hej venner er der nogen som har erfaring med at karburatorene på Fireblade
årg 97 25k, kan støje
nærmest ligesom ventilstøj ell lign 2-4000 omdr
hilsen Michael

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 21-07-02 10:44

> Hej venner er der nogen som har erfaring med at karburatorene på Fireblade
> årg 97 25k, kan støje
> nærmest ligesom ventilstøj ell lign 2-4000 omdr

Ja, det kunne godt lyde som den lyd der netop er kommet på min - en
Fireblade 97 med 38kkm..
Det er sådan en svag bankende lyd, komme netop ved ca. 1400 omdr. og
forsvinder igen når den kommer over 2000+ omdr..
Jeg har været ved Rydberg, og han mener nemlig det er synkroniseringen
mellem karburatorerne, der skal indstilles.. Han mener dog at jeg skal køre
til næste service, da det ikke "betyder så meget" - er det ok ??

--
MVH Kenneth Egholm
Bladerunner

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Christian Berggreen

Dato : 22-07-02 08:45

Som Honda-ejer kan jeg ikke lade være med at foreslå, at det kan være
knastkædestrammerne, de er nemlig kronisk dårlige på mange Hondaer, og de
bliver nemlig langsomt dårligere og dårligere, når den har kørt en 20-30.000
km og starter med at give nogle mislyde ved nogle bestemte omdrejningstal,
og det udvidder sig så til et større og større interval efterhånden, som
den/de bliver slidt.

mch.

Christian
VTR1000 Firestorm
*som skiftede knastkædestrammerne på traktoren i vinters (28.000 km)*

Fra : Michael

Dato : 22-07-02 08:48

Hej kenneth jeg kunne godt tænke mig dit tlf nr, men kan ikke maile til dig
hilsen Michael

Fra : Michael

Dato : 22-07-02 08:51

hvis det var knastkædestrammeren syntes jeg også at jeg skulle kunne få
lyden ved stilstand, den kommer kun ved belastning hilsen Michael

Fra : Christian Berggreen

Dato : 22-07-02 13:54

Ja, det har du ret i. Men på min Firestorm var det sådan, at det kom og gik
sådan lidt tilfældigt, og tit var lydene der også kun når den var belastet.

vh.

Christian
VTR1000 Firestorm