Irsk Musik/Hank Marvin
Fra : Christoffer Mortense~

Dato : 21-07-02 08:58

Hej
Jeg har lige hørt Hank Marvins 'A tall-A tall dark stranger'. Nu er
jeg intereseret i at høre, om der er nogen der kender kunstnere eller
albums som spiller/indeholder lignende musik.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 09:18

In news:dk.kultur.musik slet IXI41 wrote:

>Jeg har lige hørt Hank Marvins 'A tall-A tall dark stranger'. Nu er
>jeg intereseret i at høre, om der er nogen der kender kunstnere eller
>albums som spiller/indeholder lignende musik.

Når du siger "lignende", mener du så Hank Marvin eller Irsk
folkemusik? For de to ting har svjv ikke meget med hinanden at gøre.
Guitaren er ikke et særligt "Irsk" instrument.

--
Lars Stokholm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-02 09:41

Christoffer Mortensen (slet IXI41) <stuf99@IXI41hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3a6993$0$16795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> jeg intereseret i at høre, om der er nogen der kender kunstnere eller
> albums som spiller/indeholder lignende musik.
________

Den sang du nævner kender jeg ikke, men:

Af almindelig populærmusik er det mest kendte sangeren Johny Logan og
gruppen The Dublinors.

Hilsen Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 16:04

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Den sang du nævner kender jeg ikke, men:
>
> Af almindelig populærmusik er det mest kendte sangeren Johny Logan og

Hvad med de der U2, er de ikke også ret kendte...

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 16:12

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

>Hvad med de der U2, er de ikke også ret kendte...

Jo og The Corrs, The Cranberries, Enya, Hanson, Sinéad O'Connor, The
Chieftains o.s.v. Men var det en opremsning af kendte Irske musikere?

Nu har jeg aldrig hørt "A tall-A tall dark stranger", men er der andet
i den end den guitar Hank Marvin plejer at bruge? Jeg har kun set
reklamerne for "Guitar Player" i fjernsynet, og "Irsk!" er altså ikke
det første der falder mig ind.

--
Lars Stokholm

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 17:14

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

Sniå

> Jo og The Corrs, The Cranberries, Enya, Hanson, Sinéad O'Connor, The
> Chieftains o.s.v. Men var det en opremsning af kendte Irske musikere?

Det var nu mere ment som en kommentar til Åges ret morsomme påstand.
Hvorfor skal folk altid være så anale på usenet?

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 17:50

>Det var nu mere ment som en kommentar til Åges ret morsomme påstand.

Jeg fangede den ;) Jeg ville bare lige udvide med lidt navne og
understrege at der findes talrige kendte Irske musikere.

>Hvorfor skal folk altid være så anale på usenet?

Hmm, jeg har aldrig hørt ordet brugt i den sammenhæng før. Hvad vil
det sige at være anal? Er det en psykologisk tilstand, noget med
selvstændighed? Åge er da lidt for gammel til den Anale fase (?)

--
Lars Stokholm

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 18:22

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> det sige at være anal? Er det en psykologisk tilstand, noget med
> selvstændighed? Åge er da lidt for gammel til den Anale fase (?)

Det var dig jeg mente.. Jeg må indrømme at jeg ikke har 100% check på
definitionerne, men det er noget med at være ekstremnt pernittengryn og
nøjeregnende.

"Men var det en opremsning af kendte Irske musikere?"

Du ved jo godt selv, at det ikke var en opremsning af kendte irske
musikere, men alligevel spørger du på den måde. Glem det, det er lige
meget. Jeg kan jo bare lade være med at læse nyhedsgrupper.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 18:27

>Det var dig jeg mente.

Jeg vælger at tage det som et kompliment... ;) Du har jo ikke 100%
styr på definitionerne, så jeg lader tvivlen komme mig selv til gode.

>Jeg må indrømme at jeg ikke har 100% check på definitionerne, men
>det er noget med at være ekstremnt pernittengryn og nøjeregnende.

Hmm. Næh, jeg var bare ironisk. Eller jeg prøvede på det.

>"Men var det en opremsning af kendte Irske musikere?"
>
>Du ved jo godt selv, at det ikke var en opremsning af kendte irske
>musikere, men alligevel spørger du på den måde.

Ja, ironi du ved...? Du brugte det selv da du sagde: "Hvad med de der
U2, er de ikke også ret kendte", gjorde du ikke også?

>Glem det, det er lige meget.

Ja ok. Bort, glemt og begravet.

>Jeg kan jo bare lade være med at læse nyhedsgrupper.

Næh nej, men brug ikke ironi hvis ikke du vil "ironiseres" selv.

--
Lars Stokholm

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 20:10

Lars Stokholm wrote:

> [...]
>
> Ja, ironi du ved...? Du brugte det selv da du sagde: "Hvad med de der
> U2, er de ikke også ret kendte", gjorde du ikke også?

Jo det gjorde jeg. Men jeg opfattede dit svar som "hold dig til emnet,
det er dk.kultur.musik det her, ikke dk.kultur.humor". Men jeg er måske
nok blevet lidt fordomsfuld af at læse danske nyhedsgrupper, tolerancen
for off topic-skriblerier er en del lavere end i de udenlandske grupper
jeg ellers har læst og skrevet i, og det ser ud til at der er flere
"net-betjente" i de danske nyhedsgrupper end de udenlandske.

-Sune

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 20:52

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[snip]

>Jo det gjorde jeg. Men jeg opfattede dit svar som "hold dig til emnet,
>det er dk.kultur.musik det her, ikke dk.kultur.humor".

Ok, ja det er en misforståelse. Det var absolut ikke meningen med mit
indlæg. I øvrigt har jeg da opklaret hvad jeg mente med det, skulle
jeg mene.

>Men jeg er måske nok blevet lidt fordomsfuld af at læse danske
>nyhedsgrupper

Det kan jeg kun beklage.

> [...]
>udenlandske grupper jeg ellers har læst og skrevet i, og det
>ser ud til at der er flere "net-betjente" i de danske nyhedsgrupper

Ja, det har jeg også oplevet. Men med fare for at puste til dine
fordommes ild, tror jeg at vi skal stoppe denne tråd her, da den nok
ikke længere hører til i denne gruppe.

Hvis du har noget du føler skulle have været sagt om netbetjente i
øvrigt, er der allerede startet en udmærket tråd om emnet i
dk.admin.netikette. Det er den lange af dem.

--
Lars Stokholm

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 21:01

Lars Stokholm wrote:
> [...]
>
> Ok, ja det er en misforståelse. Det var absolut ikke meningen med mit
> indlæg. I øvrigt har jeg da opklaret hvad jeg mente med det, skulle

Ja ja.. jeg er helt med..

Snip

Men med fare for at puste til dine
> fordommes ild, tror jeg at vi skal stoppe denne tråd her, da den nok
> ikke længere hører til i denne gruppe.

Ha ha det måtte jo komme

> Hvis du har noget du føler skulle have været sagt om netbetjente i
> øvrigt, er der allerede startet en udmærket tråd om emnet i
> dk.admin.netikette. Det er den lange af dem.

Selveste løvens hule..?!

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-07-02 18:47

Sune Mika Salminen wrote:

> Det var dig jeg mente.. Jeg må indrømme at jeg ikke har 100% check på
> definitionerne, men det er noget med at være ekstremnt pernittengryn
> og nøjeregnende.

jo, den er god nok, selvom det ikke benyttes så ofte på dansk. Kamerikanerne
lader til at være gladere for det, og man hører tit begrebet anal retentive
(personality): "a personality characterized by meticulous neatness and
suspicion and reserve; formed in early childhood by fixation during the anal
stage of development (as a consequence of toilet training)" Ifølge
dictionary.com

/Nikolaj

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 20:01

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> childhood by fixation during the anal stage of development (as a
> consequence of toilet training)" Ifølge dictionary.com

Tak for den.

Sune