Andet multimedie
bentjuul 3670
Videooptagelse til PC
Fra : Ole Laursen

Dato : 21-07-02 08:41

Hej! Hvordan kan det være, at når billedet overføres fra video til PC kommer
der en grøn streg for oven i billedet? Det sker både ved brug af Adobe
Premiere 6.0 og WinProducer (fulgte med kortet).

MVH
Ole Laursen

Fra : The X

Dato : 21-07-02 20:42

Såvidt jeg husker så er det noget med at et tv signal og et signal til en pc
skærm jo ikke er helt ens i opløsning.

Er der ikke en funktionen i dit grabber software der gør at du kan
crop/udvælge hvilken del af billedet den skal medtage eller lign`.??

Dan

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-07-02 08:20

Ole Laursen wrote in <qAt_8.18$694.255@news.get2net.dk>:
> Hej! Hvordan kan det være, at når billedet overføres fra video til PC
> kommer der en grøn streg for oven i billedet? Det sker både ved brug af
> Adobe Premiere 6.0 og WinProducer (fulgte med kortet).

Når du ser TV ser du ikke hele billedet. Der lige en kant hele vejen rundt
der mangler.
Denne kant har ofte fejl. Det er typisk flimmer eller farvefejl øverst
og/eller nederst, især når billedet har været på et bånd.

Jeg ville ikke bekymre mig om det, men blot evt. klippe det væk.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)