Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan print screens af mpeg filer?
Fra : Benny Andersen

Dato : 21-07-02 02:12

Er det muligt at tage print screens af mpeg-filer?
Jeg har prøvet forskellige tastaturmetoder, men altid med et sort billede
som resultat.
Skal der bruges et specielt program? Hvis ja hvilket?

Sommerhilsen -
Benny Andersen

Fra : Esben

Dato : 21-07-02 05:35

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billede
> som resultat.
> Skal der bruges et specielt program? Hvis ja hvilket?

I PowerDVD kan man capture enkelte frames.

--
Esben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-02 08:05

Benny Andersen skrev bl.a.:

> Er det muligt at tage print screens af mpeg-filer?
> Jeg har prøvet forskellige tastaturmetoder, men altid med et sort
> billede som resultat.
> Skal der bruges et specielt program? Hvis ja hvilket?

Prøv at åbne filen i VirtualDub http://virtualdub.com/ og ta' et screenshot
derfra.

--
Lars

Fra : ha

Dato : 21-07-02 11:08

> Skal der bruges et specielt program?

Nej, gå ind i egenskaber for skærm, fanebladet indstillinger,
knappen avanceret, og fanebladet fejlfinding. Der sættes
markøren i hardwareacceleration til "ingen", så skulle du
kunne gøre det.

mvh
ha

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-07-02 13:54

Benny Andersen wrote in <3d3a0aba$0$13940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Er det muligt at tage print screens af mpeg-filer?
> Jeg har prøvet forskellige tastaturmetoder, men altid med et sort billede
> som resultat.
> Skal der bruges et specielt program? Hvis ja hvilket?

Prøv at kigge i tråde "Optage fra Windows Media Player" fra d. 20 ds.

Problematikken er den samme i andre programmer, og det er løsningen
grundlæggende også.

--
Mvh.

Niels Andersen