"Du bliver blind hvis du ornanerer"
Fra : CeeJay

Dato : 21-07-02 01:51

Et humorøst man alligevel seksualitetsorienteret indslag
http://www.bbspot.com/News/2002/06/blind.html

Jeg giver det den danske titel : "Dreng ornanerer og mister synet"

... og jeg som troede at det eneste måde man kunne miste synet var hvis man
glemte at lukke øjnene når man kom.

Er der seriøst stadigt nogen der fortæller den løgn til børn i dag ?
Den er jo ligeså tåbeligt som "Hvis du leger med ild så tisser du i sengen"
Jeg kan iøvrigt ikke se hvorfor det lyder mere skræmmende end "Hvis du leger
med ild brænder du huset ned og slår dig selv og resten af din familie
ihjel"

Mvh
CeeJay (punktum) dk

Fra : Bo Warming

Dato : 21-07-02 03:24

"CeeJay" <usenet2002@ceejay.cjb.netREMOVEthisSPAMfilterTOreply> wrote in
message news:3d3a0555$0$12726$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der seriøst stadigt nogen der fortæller den løgn til børn i dag ?

Næppe.
Men man skrev en sjælden gang løgnen vedr usexede , syfilispatient-agtige
tabere på Nietzsches tid
Fx valgte det hævngerrige, svigtede idol Wagner at få en læge til at svine
Nietzsche til med pæderasti- og onani-diagnoser(Nietzsche havde siden tidlig
barndom haft syns- og hovedpine-problemer)
Der var selvfølgelig ikke andre end nogle få snerpede damer uden
realitetssans, der tog det en smule alvorligt.
Men spredes rygter, så bundfælder noget sig, og kun sådan tåbesladder skabte
Freuds og Jungs løgnesladder om, at deres læremester Nietzshe havde anden
sygdom end sin livslange neurologiske(de fandt på både syfilis,
homosexualitet og sindsyge, for at nedgøre deres overmand, som havde lært
dem alt, hvilket de søgte at skjule.)

> Den er jo ligeså tåbeligt som "Hvis du leger med ild så tisser du i
sengen"

Folk er ikke rationelle. Jeg læste lige om en dss'er, der ikke kunne
kontrollere sin skamfulde lyst til at åbne mine indlæg, så for at styre sig,
var han nødt til at aktivere et filter!!!
Det er ca så rationelt som at smadre sin vinkælder, fordi man begynder at
synes at man drikker lidt for meget.

> Jeg kan iøvrigt ikke se hvorfor det lyder mere skræmmende end "Hvis du
leger
> med ild brænder du huset ned og slår dig selv og resten af din familie
> ihjel"

Der har næppe været en eneste, der troede, at ildleg påvirker
blærefunktionen direkte.
Men da småbørn tyrraniseres med pottetræning, er det nem og forståelig straf
at true med
"våd seng dvs helvede bryder løs",
Hvorimod død og storildebrand er noget et lille barn ikke evner at
relatere til.

Fra : Ghita

Dato : 21-07-02 15:58

"CeeJay" <usenet2002@ceejay.cjb.netREMOVEthisSPAMfilterTOreply> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg giver det den danske titel : "Dreng ornanerer og mister synet"
>
> .. og jeg som troede at det eneste måde man kunne miste synet var hvis man

Yep. Man skal høre meget før ørerne falder af ............

> Er der seriøst stadigt nogen der fortæller den løgn til børn i dag ?

I meget religiøse samfund kan jeg forestille mig, men ikke sådan
"normalt".

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag