Ophængte reklamer og nedtagelse
Fra : L&F

Dato : 21-07-02 00:37

Hej
I formiddags var jeg på miljøstationen for at aflevere affald, og i samme
forbindelse måtte jeg aflevere et stort skilt (reklame) der var blæst ind i
vores have. Naturligvis er det en biting, men alligevel er det dog
irriterende, at vi skal sørge for at andres reklamer bliver smidt væk. Er
der dog ingen regler om, at plakater og reklamer skal pilles ned efter et
vist tidsrum. Der er jo folk, der går rundt og hænger det op, der burde også
være folk, der piller det ned igen!
Findes der nogle regler på det område?

Fra : Kim Monberg

Dato : 21-07-02 08:13

På samme område ville jeg gerne vide mht. valgplakater.

--
Monberg PC Trading
V/ Kim Monberg

Fra : Peter G C

Dato : 21-07-02 08:46

Kim Monberg <news@monberg.dk> skrev:

> På samme område ville jeg gerne vide mht. valgplakater.

Kig lige her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-07-02 12:48

In article <3d3a5eb8$0$54737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Kim Monberg claimed the following:
> På samme område ville jeg gerne vide mht. valgplakater.

På Københavns Kommunes hjemmeside kunne man op til sidste valg se 4 regler
omkring valgplakater:

1) De måtte tidligst blive hængt op 14 dage før valget

2) De skulle pilles ned senest 5 dage efter valget

3) De skulle hænge minimum 1,2meter over jorden og 1meter under eventuelle
horisentale ledninger for oven

4) Kan jeg ikke huske

Hvad angår 3eren, var det interessant at observere at en række partier ikke var
i stand til at skønne nogenlunde hvad 1,2meter var.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-07-02 13:26

In <slrnajl7sa.vms.spam@prozac.boomer.dk> spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) writes:

> [...]

>Hvad angår 3eren, var det interessant at observere at en række partier ikke var
>i stand til at skønne nogenlunde hvad 1,2meter var.

Og flere partier overholdt nok hellere ikke 2).

/Martin

Fra : Reino Andersen

Dato : 21-07-02 09:57

"L&F" skrev:

> [...]
> der dog ingen regler om, at plakater og reklamer skal pilles ned efter et
> vist tidsrum. Der er jo folk, der går rundt og hænger det op, der burde

Her er lidt fra politivedtægten for København:

§ 12.
På eller ud til gader eller andre steder, hvortil der er almindelig adgang,
må opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling, forhandling eller
uddeling af skrifter eller billeder ikke finde sted, når det er egnet til at
forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne, skrifterne eller
billederne er af fornærmelig karakter. Det samme gælder opsætning eller
ombæring af plakater eller udstilling eller uddeling afskrifter eller
billeder, når plakaterne, skrifterne eller billederne er af anstødelig
karakter.

Stk. 2.
Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. i nævnte steder, der alene
sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan forbyde
ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

§ 39.
Plakater, bekendtgørelser eller lignende må kun opslås med samtykke fra den,
der har dispositionsret over opslagsstedet, og kun på følgende steder:

1) de af magistraten indrettede eller godkendte plakatsøjler, kiosker,
plakattavler eller lignende,

2) midlertidige plankeværker,

3) ejendomme, for så vidt opslagene vedrører den pågældende ejendom,

4) ejendomme og belysningsmaster eller andre offentlige standere for så vidt
angår valgopråb og - efter samråd med politiet - færdselspropaganda.

Stk. 2.
Opslag af bekendtgørelser fra offentlige myndigheder kan efter nærmere af
magistraten fastsatte regler også finde sted uden for de i stk. 1, nr. i og
2, nævnte steder.

Stk. 3.
Magistraten giver nærmere regler om anbringelse m.v. af opslag på de i stk.
1, nr. i og 2, nævnte steder.

Stk. 4.
Opslag, som er lovligt anbragt, må ikke afrives, beskadiges eller forurenes.

Stk. 5.
Opslag, som ikke længere tjener noget formål, skal fjernes.

--
Reino

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-07-02 10:04

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> skrev:

> [...]
> der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt.
> Politiet kan forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant

Dvs. at reklamebude, der afleverer reklamer i postkasser i København
principielt set overtræder politivedtægten?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 21-07-02 10:16

"Morten Bjergstrøm" skrev:

> Dvs. at reklamebude, der afleverer reklamer i postkasser i København
> principielt set overtræder politivedtægten?

Jeg tror, at "uddeling af skrifter" skal forståes som en aflevering af noget
fra person til person - og altså ikke bare afleveret i en postkasse.

--
Reino