Sp: haveporte
Fra : mhg

Dato : 20-07-02 22:35

Er der et kloghoved herinde kan sige mig hvorfor næsten alle haveporte er
lavet af lodrettede planker/brædder og ikke vandrede.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-07-02 09:21

mhg wrote:

> Er der et kloghoved herinde kan sige mig hvorfor næsten alle haveporte er
> lavet af lodrettede planker/brædder og ikke vandrede.

Det kan være fordi vandet så har lettere ved at løbe af.? - Kun et gæt.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-07-02 12:56

> Er der et kloghoved herinde kan sige mig hvorfor næsten alle haveporte er
> lavet af lodrettede planker/brædder og ikke vandrede.

Det øger stabiliteten, og derved undgås/forsinkes at porten synker i hjørnet
længst fra stolpen.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Aksel

Dato : 21-07-02 21:05

"mhg" <6x110630@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et kloghoved herinde kan sige mig hvorfor næsten alle haveporte er
> lavet af lodrettede planker/brædder og ikke vandrede.

Det er lettere at lave lågen stabil med lodrette brædder, hvis det er en
tremmelåge kan ungerne klatre op ad vandrette brædder

Hilsen Aksel