12" remix
Fra : zcully

Dato : 20-07-02 19:45

Aaaaah sidder lige og har 80'er revival aften med en kammerat og hører vores
gamle maxisingler.
Øv hvorfor laver man ikke sådan nogle fede 12" remix mere. Det var tider
dengang. Huske med længsel 12" versionerne af Frankie goes to Hollywood:
Relax (New York mix) Simple Minds: Don't you forget about me - Tears For
Fears: Shout - Level 42: Diverse - Pet Shop Boys: Diverse osv. osv.

En lille quiz.
Hvilken maxi er (stadig) den mest solgte nogensinde?

/Zcully

Fra : Lars B.

Dato : 20-07-02 20:03

In article <3d39af53$0$264$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
zcully@hotmail.com says...
> [...]
> Relax (New York mix) Simple Minds: Don't you forget about me - Tears For
> Fears: Shout - Level 42: Diverse - Pet Shop Boys: Diverse osv. osv.

Uha ... elsker også at kværne gennem alle de gode gamle vinyl skiver !!!
Og er faktisk i gang med at bevare dem for eftertiden. (rippe dem!)
Og du har ret, der laves ikke extended versions mere, som der gjorde
dengang.

Apropos Frankie Goes To Hooywood. Så er den fedste version af Relax DMC
mixet af Paul Oakenfold. Det holder, stadig.

> En lille quiz.
> Hvilken maxi er (stadig) den mest solgte nogensinde?

Et par hurtige gæt er : Michael Jackson - Thriller

Band Aid - Do They Know It's Christmas

Band Aid - We Are The World (Eller var det ikke Band Aid ??)

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Familien Rohde

Dato : 20-07-02 21:28

Hej med er,

Nej We Are The World var med "USA for Africa".

Jeg er nu ikke helt enig i at de ikke laves de samme fede miks mere - jeg
tror bare de er sværere at få fat i. Hør f.eks. BPM på Voice - der er mange
rigtig gode "maxi" versioner af de helt nye numre.

Jeg er også selv helt vild med firsermusik og der er nu noget ved at have
lidt vinyler liggende - specielt nogle ordentlige maxier. Specielt er jeg på
Bobby Orlando og Patrick Cowley samt både Hi-NRG og Italo. Og fra de genrer
er der langt til nutidens pop, selvom der stadig stjæles fra de gamle
plader. Se bare George Michaels lån fra Human Leagues mere end 20 år gamle
plade - herligt. Og i et remix af New Order dukker der pludselig lidt Divine
frem - ikke dårligt. For et stykke tid siden hørte jeg et helt fedt nummer
hvor det gamle maximix med Flirts - Passion var med, jeg ved dog ikke hvad
det var.

Fællesbetegnelsen på den musik jeg har i reolen kunne vel være at "det
toppede i ´82..."

Fortsat god sommer til alle.

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Lars B.

Dato : 21-07-02 09:09

In article <3d39c7f6$0$398$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
fam_rohde@mail1.stofanet.dk says...
> Hej med er,
>
> Nej We Are The World var med "USA for Africa".

Det er da også rigtigt

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-07-02 21:29

In an article of 20 Jul 2002 Lars B. wrote:

> Et par hurtige gæt er : Michael Jackson - Thriller
>
> Band Aid - Do They Know It's Christmas
>
> Band Aid - We Are The World (Eller var det ikke Band Aid ??)

Band Aid var kun Do They Know It's Christmas. We Are the World var
amerikanernes svar, og jeg mener, at de blot kaldte sig USA for Africa
-- meget originalt.

--
Uffe Holst

Fra : Michael Westi

Dato : 21-07-02 00:03

> Apropos Frankie Goes To Hooywood. Så er den fedste version af Relax DMC
> mixet af Paul Oakenfold. Det holder, stadig.

Er det den version der varer ca.15-16 min?

Mvh Michael

Fra : Lars B.

Dato : 21-07-02 09:08

In article <H_l_8.103$bd3.1579@news.get2net.dk>, michael.westi@get2net.dk
says...

> Er det den version der varer ca.15-16 min?
>
> Mvh Michael

Nej. DMC versionen varer 7 minutter. Faktisk vil det være mere korrekt at
kalde for et megamix med Relax som gennemgående tema. Sammenlagt er der
vel omkring 2 minutter af relax i nummeret, resten er bitte små bidder af
numre som: Word up, Pump Up The Volume, Kiss, Play That Funky Music,
Living In America, Walk The Dinosaur, 19, Lost In Music, Street Dance og
en masse andre + en masse samples.

Fra : Familien Rohde

Dato : 21-07-02 18:44

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er det den version der varer ca.15-16 min?

Jeg har selv en maxi af normal længde. Den hedder "sex mix", og jeg har
ladet mig fortælle at det man skal have fat i hedder "penis mix" men jeg ved
ikke om det er rigtigt - jeg har prøvet at søge under Audio efter "relax
penis" på KaZaA uden resultat.

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-07-02 18:50

Familien Rohde wrote:
> jeg har prøvet at søge under
> Audio efter "relax penis" på KaZaA uden resultat.

Det er vist første gang, at der er en der har ledt efter p*k på kazaa uden
held.

/Nikolaj

Fra : Familien Rohde

Dato : 21-07-02 18:48

Nårh ja - det var sgu da noget sygt noget at lede efter... Relax Penis.

Søren

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 20:12

Familien Rohde wrote:
> Nårh ja - det var sgu da noget sygt noget at lede efter... Relax
> Penis.

Der bliver sikkert søgt på ting der er langt mere syge......Men "Relax"
handler om for tidlig sædafgang. Forsangeren afslørede det engang på BBC
hvilket resulterede i at det blev forbudt at spille sangen!

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-07-02 22:23

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]
> "Relax" handler om for tidlig sædafgang. Forsangeren afslørede det
> engang på BBC hvilket resulterede i at det blev forbudt at spille

Hvilket igen var med til at gøre den til et endnu større hit. Jeg er ret
sikker på, at BBC konsekvent boycottede bandet.

/Nikolaj

Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 20-07-02 20:53

On Sat, 20 Jul 2002 20:44:32 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>En lille quiz.
>Hvilken maxi er (stadig) den mest solgte nogensinde?

Det er vel stadig New Orders 'Blue Monday'?

-lkn

Fra : Jacob E.

Dato : 21-07-02 00:13

"Lars K. Nielsen" <nielsendenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel stadig New Orders 'Blue Monday'?

Også mit gæt.

Jacob Ekstrøm

Fra : Per K

Dato : 21-07-02 14:35

"Lars K. Nielsen" <nielsendenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel stadig New Orders 'Blue Monday'?
>

> -lkn

Skulle lige til at skrive det samme, men du kom først, ØV
Dog er det den hvor at coveret ligner en gigantisk floppydisk der er den
mest
eftertragtede. Den har været oppe og runde HTFR mange gange.
Tænk at en 12" fra 1983 (man selvfølgelig selv har) kan være så
eftertragtet.
Men lige et tillægspørgsmål ang 12" ´eren:
Er der nogen af jer der også har den hvor at numrene er smidt ind på de
forkerte sider altså:
Blue Monday, på The Beach siden og
The Beach, på Blue Monday siden
Sådan er min sjovt nok opdelt, numrene lagt på de forkerte sider.

Venligst Per

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-07-02 15:09

Per K wrote:

> [...]
> Blue Monday, på The Beach siden og
> The Beach, på Blue Monday siden
> Sådan er min sjovt nok opdelt, numrene lagt på de forkerte sider.

Mon ikke det bare er en trykfejl?
En af mine kammerater købte engang en Metallica Maxi-samling (et
eller andet special limited edition nummereret halløj i fin papæske)
hvor
"Am I Evil" blev til "I Am Evil" på selve pladen.

Der var forhåbentlig en trykker et sted der havde MEGET røde ører :)

/Robert

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 16:06

Per K wrote:

Snip

> [...]
> Blue Monday, på The Beach siden og
> The Beach, på Blue Monday siden
> Sådan er min sjovt nok opdelt, numrene lagt på de forkerte sider.

Hej Per. Jeg kunne altså ikke lade være med at grine af det du
skriver.... Tror du ikke bare de har sat labels'ne forkert på?!

-Sune

Fra : Lars B.

Dato : 21-07-02 18:50

In article <aheic1$2ldc$1@news.cybercity.dk>,
salminen_bite_me@bite_me.doktor.dk says...
> Per K wrote:
>
> Snip

> Hej Per. Jeg kunne altså ikke lade være med at grine af det du
> skriver.... Tror du ikke bare de har sat labels'ne forkert på?!

er sådanne fejltryk ikke penge værd ?? I nogle tilfælde.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 20:14

Lars B. wrote:
> In article <aheic1$2ldc$1@news.cybercity.dk>,
> salminen_bite_me@bite_me.doktor.dk says...

> er sådanne fejltryk ikke penge værd ?? I nogle tilfælde.

Ring til Soundstation eller en anden pladebiks og hør ad!

-Sune

Fra : zcully

Dato : 21-07-02 17:41

Er den meget eftertragtet og meget værd??
Jeg har den også

/Zcully

Fra : Familien Rohde

Dato : 21-07-02 18:38

> [...]
> Blue Monday, på The Beach siden og
> The Beach, på Blue Monday siden
> Sådan er min sjovt nok opdelt, numrene lagt på de forkerte sider.

Hej,

Alle de maxier med The Beach / Blue Monday vender forkert. Tak for at du
bragte det på bane - jeg troede det var mig der var galt på den...

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Per K

Dato : 21-07-02 21:19

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alle de maxier med The Beach / Blue Monday vender forkert. Tak for at du
> bragte det på bane - jeg troede det var mig der var galt på den...

Det er nemlig ikke alle der trykt sådan.
Den at min kammerat har, er numrene på de rigtige sider.
Det er derfor jeg troede at min var speciel, men det lader til at en del
af de fejltrykte er havnet her til lands.

Venligst Per

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-02 21:30

Per K wrote:
> [...]
> Det er derfor jeg troede at min var speciel, men det lader til at en
> del af de fejltrykte er havnet her til lands.

LOL hold nu op!! Det er bare labels'ne der er sat forkert på ))

åhh nej det er for morsomt det her...

-Sune

Fra : kautaq

Dato : 21-07-02 21:51

Per K wrote:

> [...]
> Blue Monday, på The Beach siden og
> The Beach, på Blue Monday siden
> Sådan er min sjovt nok opdelt, numrene lagt på de forkerte sider.

Som Sune også skriver, er det nok klistermærket der sidder
på den gale side

Ja. Den har jeg også, dem er der mange af.
Jeg mener at Dansk Sam Distribution stod for næsten al import
af maxien. Det var åbenbart et parti med den omtalte fejl.

En gang på disco lykkedes det mig at få DJ'en til at spille
Blue Monday. Det gjorde han så - den forkerte side forstås!
Det sagde jeg til ham, men han svarede blot:
Jeg spillede Blue Monday som du ønskede, det står på labelen!

Idiot. Hvorfor gjorde han det? Han var da udemærket klar over
at det ikke var Blue Monday han spillede. Hrrumpfhh!!!!!!!!

Ang. New Order:
Til dem der nu har hørt den nyeste NO: er den god i længden?
(Ellers gider jeg nemlig ikke købe den

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Uffe Holst

Dato : 21-07-02 22:01

In an article of 21 Jul 2002 kautaq wrote:

> Ang. New Order:
> Til dem der nu har hørt den nyeste NO: er den god i længden?
> (Ellers gider jeg nemlig ikke købe den

Get Ready? Ja, det synes jeg.

--
Uffe Holst

Fra : Per K

Dato : 22-07-02 14:53

> [...]
>
> Idiot. Hvorfor gjorde han det? Han var da udemærket klar over
> at det ikke var Blue Monday han spillede. Hrrumpfhh!!!!!!!!

Det skulle vel aldrig have været Harske Hubbi at du forsøgte dig hos ?
Så ham performe i Odense, han havde vist heller ikke helt styr på
sin musik.
Men så ved du at næste gang bestiller du blot The Beach, så får du den
rigtige
Men at labelsne er sat forkert på, gør den alligevel særpræget, også
når coveret ligner en gigantisk floppydisk (som der vist kun findes i et
begrænset antal).

Grin du bare videre Sune, mit sidste bud på den lyd på 500kr
Den særprægethed gør at den er penge værd.
Budet kom via mail igår, om jeg sælger ? Nix.
Det fik personen også at vide (du får lov til at forblive navløs, da det kun
er en sag imellem os to)

Venligst Per

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-07-02 20:26

Per K wrote:

Snip

> Grin du bare videre Sune, mit sidste bud på den lyd på 500kr

Det er stadigvæk sjovt.

Musikken ligger på de forkerte sider!!!!!!! hjælp!

Ha ha

-Sune

Fra : zcully

Dato : 21-07-02 17:40