Køling af gf3 med cpu-profil
Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 20-07-02 19:03

Jeg agter at skifte min irriterende Gf3 ti-200 køler ud med en standard
CPU-profil med påmonteret Pabst blæser eller lignende.

Men hvor stor bør profilen være? Jeg har overvejet en 60x60mm, men den
risikerer vel at blive alt for tung. Jeg har en gammel 50x50mm (tror jeg
nok) profil fra min gamle K6-200 til at ligge, og det vil da være praktisk,
hvis den er tilstrækkelig.

Jeg vil sætte stor pris på andres erfaringer med cpu-profiler på et geforce3
kort.

På forhånd tak.

Hilsen
Søren B.

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-07-02 19:49

> [...]
> risikerer vel at blive alt for tung. Jeg har en gammel 50x50mm (tror jeg
> nok) profil fra min gamle K6-200 til at ligge, og det vil da være

Fint nok med en gl. Socket 7- profil!

Jeg vil foreslå "den største, du har plads til"
store 'ting' kræver flere kortpladser
Vægt? (det er en fornemmelsessag!)
Større fan=mindre støj
Større profil=bedre varmefordeling

50x50 er sandsynligvis OK, og ved 7 V larmer den sikkert ik' så meget

Bliv i øvrigt inspireret af:

http://www.tweakmax.com/html/fanmod/fanmod-3.cfm

http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

http://www.virtual-hideout.net/articles/2cooltek_vidcard_cooling/index.shtml

Se GPU på http://www.vr-zone.com/guides/a7m266/

og så selvfølgelig GPU-afsnit på http://hjem.get2net.dk/villy/cool

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 20-07-02 20:39

> [...]
> Større fan=mindre støj
> Større profil=bedre varmefordeling
>
> 50x50 er sandsynligvis OK, og ved 7 V larmer den sikkert ik' så meget

Takker mange gange. Jeg har kigget på linksene. På en af siderne monterede
de en relativt stor kobberkøleprofil. Jeg havde overvejet at gøre det samme.
Se linket:

http://www.itbutikken.dk/besk/images/020420021622072576.gif

Profilen er en Spire, som ifølge itbutikken vejer ca. 200g (vel inkl.
blæser?). Er det for meget, hvis profilen bliver monteret med Artic Thermal
Adhesive? Jeg vil under alle omstændigheder gerne have en 60mm profil, så
hvis nogen kender et sted, hvor man kan købe en sådan - ikke for stor - vil
jeg blive glad.

Hilsen
Søren B.

Fra : Villy Jensen

Dato : 21-07-02 07:05

> [...]
> Adhesive? Jeg vil under alle omstændigheder gerne have en 60mm profil, så
> hvis nogen kender et sted, hvor man kan købe en sådan - ikke for stor -

Jeg ville nu ikke montere en så stor ting som beskrevet
(Jeg syn's 200 g er overkill)
Tror (håber?) du at klisteret bliver ved med at holde 'under op'??
Hvis du bruger metalskruer må det være OK

(Du får ikke så meget køleeffekt, hvis din GPU ikke er plan
- Hvis din GPU 'huler' er Cu overkill
- se http://www.rage3d.com/radeon/cooling/ afsnit 3)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 21-07-02 13:28

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du bruger metalskruer må det være OK
>
> (Du får ikke så meget køleeffekt, hvis din GPU ikke er plan

Jeg har monteret en Zalman Cobber VGA profil på mit ATI Radeon 64DDR Vivo

Jeg montede den med Artic Thermal Adhesive. Under spænd ca. 20 timer...

Den sidder vist ret godt fast. Den kører uden problemer. OC fra 164 Mhz til
193 mhz. Dog har en carcooler på 5v. Og god luftstrøm.

Jeg gjorde ikke som beskrevet på siden på Rage3d. Havde læst artiklen. men
da jeg havde renset GPU`en af.... Var den altså ret så glat og pæn... Det
anden vil jeg sige er overkill.

Men gad vide, hvordan man for lortet af igen... Hvis jeg nu vil have et nyt
graffikkort??

Er det en tur i fryseren??

Fra : Villy Jensen

Dato : 21-07-02 16:41

> [...]
> anden vil jeg sige er overkill.
>
> Men gad vide, hvordan man for lortet af igen... Hvis jeg nu vil have et

Hul GPU:
Det er nogen gange fælt, men på mit gf2mx valgte jeg
'bare' at 'fylde hullet' med kølepasta.

Lim:
Limen bliver ofte skør og sprød og mister vedhæftningen efter
en time i dybfryseren! Hiv i profilen inden systemet 'får varmen' igen!

vent med at tænde for systemet, til det har nået stuetemperatur igen

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Frank Andersen

Dato : 22-07-02 18:58

Hvis først den sidder med thermal epoxy, så glem det. Men man kan jo blande
kølepasta i det før montering.

Frank

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 22-07-02 21:07

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> wrote in message

> Hvis først den sidder med thermal epoxy, så glem det. Men man kan jo
blande
> kølepasta i det før montering.

Undskyld... men har jeg snakket om thermal epoxy? Hvad mener du?

Hilsen
Søren B.