Assurandørs ansvar?
Fra : Snip

Dato : 20-07-02 17:15

Efter lynnedslag i naboejendom blev husets computer m/ADSL ødelagt
formentligt grundet overspænding, da relæet slog fra, hvilket det under
"normale" omstændigheder ikke burde have gjort.

Forsikringsselskabet (Østifterne) kunne ved opringning lakonisk meddele, at
min Familieforsikring (ca.15 år gammel) ikke dækkede computere, men ellers
TV, radio etc.

For ca. 3 måneder siden havde jeg, på hans opfordring, min assurandør på
besøg , idet han efter en sag ang. en stjålet mobiltelefon mente, at vi
skulle kigge på forsikringerne da de var af "ældre dato" (hans formulering).

Ved mødet aftalte vi, at han skulle fremsende et forslag til justering af
forsikringerne. Imidlertid hørte jeg intet. Jeg har skrevet, ringet til
selskabet adskillige gange uden resultat.

I sidste uge fik jeg endelig kontakt med assurandøren der kunne bekræfte, at
Familieforsikringen ikke dækkede computer. På spørgsmålet, om det ikke netop
var den slags han havde lovet at justere, svarede han, at han ikke kunne
fremsende et billigere tilbud. Jeg svarede, at jeg da ikke havde regnet med
at det ville blive billigere da vi bl.a. havde aftalt at nedjustere diverse
selvrisici. Han indrømmede også, at han heller ikke som lovet, havde
fremsendt de nye Forsikringsbetingelser m.m..

Umiddelbart mener jeg at han er delvist skyld i den situation med manglende
dækning af computer jeg nu står i.
Men som absolut lægmand formoder jeg også, at han ikke kan gøres ansvarlig.

Eller hvad?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : MAndersen

Dato : 21-07-02 09:06

Det må være en utrolig gammel police du har - hvor pc-udstyr åbenbart er
direkte undtaget for ikke at være dækket.
Jeg kender ikke et selskab der undtager pc, som i dag er en lige så naturlig
ting i et hjem som tv og radio.

Hvis jeg stod i situationen, ville jeg skrive et brev til
Nykredit/Østifterne, forklare
situationen, inkl. dialogen med assurandøren og mon så ikke Nyrkedit
Østifterne
vil dække pr. kulance.

Vh
MAndersen
Forsikringsmægler - Erhverv

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-07-02 11:20

Hejsa,

"MAndersen" <doggy@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> Jeg kender ikke et selskab der undtager pc, som i dag er en lige så
> naturlig ting i et hjem som tv og radio.

Tjaeh - på min forsikring hos Codan har man valget - "almindelig elskade" og
så kan du købe "udvidet elskade" i tillæg. Hvor man ved udvidet elskade får
dækning af computerudstyr. Ellers kun radio+tv osv. Det rådgav min
assurandør i øvrigt glimrende om, og blev enige om ikke at have udvidet
elskade, da det er min arbejdsgivers PC. Som jeg jo ikke er forpligtet til
at holde forsikret.

** Lars

Fra : Snip

Dato : 21-07-02 16:43

MAndersen wrote:
> Det må være en utrolig gammel police du har - hvor pc->udstyr åbenbart er
direkte undtaget for ikke at være >dækket.

Tak for de mange gode svar. Der står ikke at PC er direkte undtaget, blot er
PC ikke nævnt.

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Henning

Dato : 21-07-02 09:58

>Forsikringsselskabet (Østifterne) kunne ved opringning lakonisk meddele, at
>min Familieforsikring (ca.15 år gammel) ikke dækkede computere, men ellers
>TV, radio etc.

Kontakt selskabet med et pænt brev og forklar dem hele historien. Du
har intet at tabe.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk