Mobil internet
Fra : Olsen

Dato : 20-07-02 16:01

Hvad er fordelen ved at ens telefon kan gå på internettet ?

For mig at se, har internettet intet at gøre på
et meget lille display...eller er der tale om
en lidt forbedre WAP-udgave, kort sagt ?

Og hvad er prisen ?
Vanvittigt dyrt, så man ikke får
det brugt alligevel ?

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-07-02 20:34

WAP er da ikke mindre internet end så mange andre protokoller, internet er
andet og mere end WWW.

Men ja, der er i det store hele oftest tale om WAP når man her i landet
taler om mobilt internet.

/Jacob

---

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 21-07-02 14:43

On Sat, 20 Jul 2002 17:00:59 +0200, "Olsen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvad er fordelen ved at ens telefon kan gå på internettet ?
>
>For mig at se, har internettet intet at gøre på
>et meget lille display...eller er der tale om
>en lidt forbedre WAP-udgave, kort sagt ?

Man kunne jo bruge telefonen ligesom "modem", og så koble den til en
bærbar PC, hvilket nogle da også benytter nu da GPRS (maks. 56kbps) er
begyndt at blive lidt mere stabilt.

Her har IrDA og Bluetooth jo gjordt det nemmere for brugeren, så man
heller ikke behøver at have kabler imellem telefonen og PC'en.

/Thomas

Fra : Olsen

Dato : 21-07-02 21:00

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her har IrDA og Bluetooth jo gjordt det nemmere for brugeren, så man
> heller ikke behøver at have kabler imellem telefonen og PC'en.

Hvad med prisen ?
Den er jo så vanvittigt, det aldrig slår igennem,
før vores mobiltelefoner er nogle avancerede PDA'er look-alikes...