Datakabel til t65
Fra : Hov-Hov

Dato : 20-07-02 15:36

Hej

Jeg er i tvivl om jeg skal købe DRS-11 (COM) eller DCU-10 (USB) til min t65.

http://www.esato.com/help/faq.php#drscable siger følgende om DRS

Difference between DRS-10 and DRS-11 Serial Cables
According to Daniel Hertrich, the DRS-10 does not have a DCD (data carrier
detect) line. The DRS-11 includes this, aside from using a newer chipset,
MAX3386.
DCD, together with DTR (data terminal ready), DSR (data set ready), RTS
(request to send) and CTS (clear to send) are handshaking lines. These are
used by devices to exchange information about their status (whether or not a
device is ready, can send data, can receive data, etc). The need and use
depends on the kind of data transmission you run and on the software which
handles the transmission.
Device compatibility
Accodring to the SonyEricsson office in the Philippines, the DRS-10 and
DRS-11 are compatible to the T68 and T65 phone models. We have successfully
tested the DRS-10 with T65, T66, T68, T68i and the T39.

Hvad er DCD som DRS-10 ikke har?

Nogen der har erfaring med enten DCU-10 eller DRS-11

--
Mvh. Johnny
www.hov-hov.dk - Guiden til dit liv!!

Fra : Erik Klausen

Dato : 22-07-02 21:47

"Hov-Hov" <js@juice.dk> wrote in news:ahbsgq$2d53$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> Difference between DRS-10 and DRS-11 Serial Cables

> Hvad er DCD som DRS-10 ikke har?
>
> Nogen der har erfaring med enten DCU-10 eller DRS-11

Du overvejer om du skal købe seriel-kablet eller USB, men den tekst du
reference til handler om to seriel-kabler (DRS-10 og DRS-11, ikke DRS-11 og
DCU-10).

DCD er et signal, der viser at der er udstyr koblet i den anden ende af
kablet.

Jeg har selv DRS-11, og det virker jo. Hvis DRS-10 kablet er listet som
tilbehør til din telefon, så burde du ikke få problemer.
Nu kender jeg ikke priserne, men med mindre der er en stor forskel, ville
jeg vælge USB-kablet. Det må jo være en del hurtigere.

mvh.
Erik Klausen