Xnews: Tegnsæt
Fra : arc@na

Dato : 20-07-02 15:33

Når jeg henter meddelelser, ser æøå somme tider underlige ud, når jeg
besvarer. Jeg har netop nyinstalleret min PC, og har ikke haft dette
problem med Xnews før. Jeg kører Win2000Pro med de rigtige keyboard
settings (alt andet fungerer upåklageligt).

Jeg kan ikke finde ud af, hvor i Xnews jeg retter dette her - hjælp...

arc@na

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-07-02 16:15

Hej arc@na, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når jeg henter meddelelser, ser æøå somme tider underlige ud, når
> jeg besvarer. Jeg har netop nyinstalleret min PC, og har ikke haft
> dette problem med Xnews før. Jeg kører Win2000Pro

Har du "den gamle" riched32.dll i Xnews-folderen? Hvis du *ikke* har,
er det formentlig derfor, da den skal anvendes til Win2000 og WinXP.

Der ligger to filer i hans riched32.zip. Den ene er ovenstående, den
anden er en på 0 bytes. Begge skal bare pakkes ud og smides i Xnews-
folderen.

Du kan også hente dem her:
<http://stegen.dk/download/riched32_to_win2000_and_xp.zip>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 21-07-02 11:36

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Du kan også hente dem her:
> <http://stegen.dk/download/riched32_to_win2000_and_xp.zip>

Jamen det er hermed forsøgt. Jeg daffer lige over i test-gruppen og leger
lidt.

Tak for hjælpen!

arc@na

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 20-07-02 16:33

"arc@na" <boss@nsa.gov> posting:

>N?r jeg henter meddelelser, ser ??? somme tider underlige ud, n?r jeg

Og jeg kan kun tilføje: ?

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 21-07-02 08:20

arc@na <boss@nsa.gov> skrev:

> Når jeg henter meddelelser, ser æøå somme tider underlige ud, når jeg
> besvarer.

Du har også problemer når du sender noget som ikke er et svar. Der
mangler en angivelse af det brugte tegnsæt i dit indlæg hvilket kan
give problemer for alle modtagere.

Jeg ved ikke hvordan man retter det i Xnews.

Fra : Dino

Dato : 21-07-02 13:45

Den 21-7 2002 skrev Byrial Jensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Du har også problemer når du sender noget som ikke er et svar. Der
> mangler en angivelse af det brugte tegnsæt i dit indlæg hvilket kan
> give problemer for alle modtagere.
>
> Jeg ved ikke hvordan man retter det i Xnews.

Special - Setup Xnews - faneblad Compose - i Custom Headers tilføjes

HTH ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 21-07-02 15:33

Dino <no.email.replies@excite.com> posting:

>Special - Setup Xnews - faneblad Compose - i Custom Headers tilføjes

Men dem bør du så ændre igen, når du evt. poster kun-ASCII[1] og
ændre når evt. kommer til at poste Windows1252 og holde øje med
hvornår hvad er hvad.

[1] RFC2046:
In general, composition software should always use the "lowest
common denominator" character set possible. For example, if a
body containsonly US-ASCII characters, it SHOULD be marked as
being in the US-ASCII character set, not ISO-8859-1, which, like
all the ISO-8859 family of character sets, is a superset of
US-ASCII.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : arc@na

Dato : 21-07-02 16:04

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote in
Bedrock.DogHouse:

Tak! Det prøver jeg! (Det var bare ikke nødvendigt sidst jeg installerede
Xnews - heller ikke rich-dll'en??)

arc@na

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 21-07-02 16:26

"arc@na" <boss@nsa.gov> posting:

>(Det var bare ikke nødvendigt sidst jeg installerede Xnews

Det er altid nødvendigt med xnews. Den kan ikke finde ud af at poste
andet end ASCII korrekt.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-07-02 22:10

Hej arc@na, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tak! Det prøver jeg! (Det var bare ikke nødvendigt sidst jeg
> installerede Xnews - heller ikke rich-dll'en??)

Var det med riched32.dll'en også på Win2000?

Det er nemlig en slags "nødløsning" til 2000 og XP (fordi de anvender
en anden riched32.dll i System-folderen). Med Windows 9x er der
unødvendigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 21-07-02 16:05

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote in
Bedrock.DogHouse:

> HTH ;0)

Ser det bedre ud nu? Her virker det rigtigt...
arc@na

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 21-07-02 16:37

"arc@na" <boss@nsa.gov> posting:

>Ser det bedre ud nu? Her virker det rigtigt...

Hvis du havde postet non-ascii i dit indlæg (fx æøå): Ja. Det gjorde
du dog ikke, så det burde have været som beskrevet i

Desuden mangler også enkodningen i subjectet (Quoted Printables,
QP), når du poster non-ASCII. Det kan xnews heller ikke finde ud af,
så vidt jeg ved.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Dino

Dato : 22-07-02 02:12

Den 21-7 2002 skrev Chr. Bohr-Halling i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis du havde postet non-ascii i dit indlæg (fx æøå): Ja. Det gjorde
> du dog ikke, så det burde have været som beskrevet i

Hvor der kun står "should always use", så hvad er din pointe?

> Desuden mangler også enkodningen i subjectet (Quoted Printables,
> QP), når du poster non-ASCII. Det kan xnews heller ikke finde ud af,
> så vidt jeg ved.

Der er nu Luu Tran der ikke kan finde ud af det :0)
Men selvom han flere gange har efterspurgt hjælp, er der ingen der har
meldt sig.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 22-07-02 04:02

Dino <no.email.replies@excite.com> posting:

>Hvor der kun står "should always use", så hvad er din pointe?

Jeg er helt klar over, der står SHOULD, så min point er det, jeg
skrev. Den BURDE ændres i nævnte tilfælde (iso8859-1/ASCII). Den
SKAL ændres i tilfældet med iso8859-1/Windows1252.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.