Myrer!!!!
Fra : Tus

Dato : 20-07-02 14:19

Hejsa
Er der nogen der har en god opskrift på, hvordan man kommer myrer til livs.
Jeg har ca. 1 million på min terasse.
På forhånd tak

Hilsen
Tus

Fra : Ulrik

Dato : 20-07-02 17:22

Hejsa

Du kan bruge opvaskemiddel blandet op i lidt vand. Eller du kan bruge
kogende vand. En steam-it ukrudtsdamder er heller ikke det værste.
Slutteligt findes der diverse gifte man kan købe hos byggemarkedet.

Mvh Ulrik

Fra : Astrid nielsen

Dato : 20-07-02 21:56

- og hvis du ikke gør noget, skal du snart løfte benene højt for ikke at
falde over dine egne fliser

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Aksel

Dato : 21-07-02 21:09

> [...]
> Hejsa
> Er der nogen der har en god opskrift på, hvordan man kommer myrer til

Vand terrassen med:100 gram gær, 5oo gram sukker i 10 liter lunkent
vand, det kan de ikke tåle, det udrydder dem ikke totalt men de fleste dør.

Hilsen Aksel

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-07-02 17:20

On Sun, 21 Jul 2002 22:08:57 +0200, "Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote:

>livs.

>Vand terrassen med:100 gram gær, 5oo gram sukker i 10 liter lunkent
>vand, det kan de ikke tåle, det udrydder dem ikke totalt men de fleste dør.

Mangler der ikke mel og æg?

--
Jens

If this signature is missing, please notify Sysop.

Fra : Claus

Dato : 22-07-02 17:30

hehe og en ½ time i ovnen på 180 grader
men ellers kan du evt finde deres boe og give den en omgang kanel
(og kom det på først inden mel og sukker kommes i )

Fra : Trinita

Dato : 22-07-02 21:59

Hej
Du kan købe myreloggedåser. De er meget effektive. De virker ved at myrerne
går ind i dåsen og dør af det de spiser derinde, så henter de raske myrer
den døde myre og slæber den ned i boet hvor de æder den, derved dør de, og
så videre.....
VH trinita

Fra : KT

Dato : 22-07-02 22:18

> [...]
> Hejsa
> Er der nogen der har en god opskrift på, hvordan man kommer myrer til

Hej!

Vi havde gode resultater m. chili og kogende vand, da vi var i sommerhus. De
myrer, der ikke blev dræbt af vandet, brød sig ikke om chilien og flyttede
derfor. Hvorhen de flyttede, ved jeg ikke - måske over til naboen??

Mvh. Line