Registerloven
Fra : Ib

Dato : 20-07-02 12:43

Hej NG

Ved et tilfælde faldt jeg over følgende på www.kob.dk

<klip>
Indberetning af dårlige betalere til Købmandstanden og RKI

· Som et integreret led i inkassobehandlingen registrerer vi debitor
som dårlig betaler, såfremt denne ikke betaler i første omgang. De fleste
debitorer der kan betale, vælger at betale herefter.
· Registrering hos RKI kræver dog at du er abonnent hos dem.

</klip>

Så vidt jeg husker er der forskellige ting der skal være opfyldt før en
registrering (beløbsstørrelse, dom, vedgåelse af gæld o.lign).
Kan KOB registrere efter ovenstående udklip ?

Claus

Fra : Mugge

Dato : 23-07-02 02:50

Såvidt jeg ved, kan man kun indberettes til RKI hvis
- man har erkendt at skylde beløbet
- der er faldet dom i sagen

correct me if i'm wrong
Ib <photofun@sol.dk> skrev i en