Att : Mads Lund, Teflon behandling af Cyll~
Fra : Moller

Dato : 20-07-02 12:16

Hey,
Jeg har hørt at sådan en kur skulle være noget af det bedste, nu man
alligevel står med Cyll. og stempel i hånden, og så var det at Mads Lund
skulle ha prøvet dette engang, så hvad blev resultatet??? ku det betale sig
???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi'er Æder kadett'er til morgenmad :)

--
Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 4900Kr.

Fra : Mads Lund

Dato : 29-07-02 09:07

> [...]
> alligevel står med Cyll. og stempel i hånden, og så var det at Mads Lund
> skulle ha prøvet dette engang, så hvad blev resultatet??? ku det betale

Mine erfaringer er ganske gode. De ca 10 cykler der i større eller mindre
grad er blevet behandlet har all fungeret upåklageligt, og dem der sidenhen
er blevet åbnet igen har ikke været angrebet af slid (især suzuki knaster).
Behandlingen er for øvrigt std. på ganske mange 2t stempler.

Problemet er bare at det produkt som jeg anvender (og selvfølgelig ikke kan
huske hvad hedder) blev købt hos et værksted som er blevet lukket. Men jeg
har da ved tidligere forsøg kunne finde lignende produkter på nettet.

Mads Lund
WR200

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 29-07-02 13:43

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PI619.16$uo4.943@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Mads Lund
> WR200
>
> Hvad med en nyere ting som Keronite? Det blev jo først efter murens fald
opdaget at russerne brugte dette på dele i deres jagerfly. Det blev først
omtalt i Racecar engineering i oktober/2000, men bliver allerede nu
benyttet, til cylindre og stempler, af firmaet APTEC i England. Keronite
bedre mod slitage end selv hård krom, og har mod hårdt stål frictionen 0,13,
contra aluminiums 0,80 og hård croms 0,40 (mod stålet).
For mange år siden solgte producenten af VHT (den til rumfærgen) også spray
til stempler - og gør det vel endnu.
For et par måneder siden forærede en bøtte med lignende friktionsmindskende
belægning til stempler til et bekendt værksted, fordi jeg nu havde haft det
i flere år uden at have brugt det. Det var fordi jeg ikke havde
sprøjtepistoler m.v.. Jeg havde købt det formedest ca. kr. 800 via Racecar
engineerings katalog.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : RpR

Dato : 29-07-02 19:05

> [...]
knaster).
> Behandlingen er for øvrigt std. på ganske mange 2t stempler.

Nu er det ikke stempler jeg har set det brugt ved, men ved belægning i
krumtaphuse, og jeg har hørt nogle historier om teflon der har løsnet sig og
forårsaget motorhavari.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-07-02 22:30

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det ikke stempler jeg har set det brugt ved, men ved belægning i
> krumtaphuse, og jeg har hørt nogle historier om teflon der har løsnet sig
og
> forårsaget motorhavari.

Alle Vertex stempler, nogle Wiseco stempler og på enkelte mærkers
standard-stempler på især motocross og enduro-racere.

Rittig
(KTM med Teflon)

Fra : Moller

Dato : 29-07-02 23:46

> Alle Vertex stempler, nogle Wiseco stempler og på enkelte mærkers
> standard-stempler på især motocross og enduro-racere.

Hvorfor liiige Motorcross og enduro racere ??? er det pga.. støre
stempel vandring i modsætning til racer maskinerne, som i stedet tager flere
omdr.. ??? eller hvordan ????

VH
Lars Molnit
Som overvejer Teflon i MZ'en når Cyll. og Stempel kommer :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 01:01

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor liiige Motorcross og enduro racere ??? er det pga.. støre
> stempel vandring i modsætning til racer maskinerne, som i stedet tager
flere
> omdr.. ??? eller hvordan ????

Nej, nej, jeg nævner bare dem fordi det er de eneste jeg positivt VED der er
teflon på. Det kan da godt være der er tilsvarende eksempler fra RR og
gadecykler, det er bare ikke lige noget jeg kender til. Det ville faktisk
undre mig om ikke tilsvarende eksempler findes i andre kredse.

Rittig

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 05-08-02 13:59

Claus Rittig wrote:

> [...]
> gadecykler, det er bare ikke lige noget jeg kender til. Det ville faktisk
> undre mig om ikke tilsvarende eksempler findes i andre kredse.

Michael KS'es gamle stempel (meget slidt og busted - indgår nu i min samling
på hylden) fra hans RS250'er 'priller har en teflon-agtig belægning, så det
findes på standard-cykler også.

/Rune

Fra : RpR

Dato : 30-07-02 13:25

> Alle Vertex stempler, nogle Wiseco stempler og på enkelte mærkers
> standard-stempler på især motocross og enduro-racere.

Nu var det ikke for at sige jeg ikke har set det brugt på stempler, men bare
for at sige at jeg har set det brugt som belægning i krumtaphuset også =)