Andet multimedie
bentjuul 3670
Optage fra Windows Media Player?
Fra : T. S.

Dato : 20-07-02 10:51

Hej

Når jeg skal optage direkte TV udsendelser fra internet via Windows
MediaPlayer med et video captureprogram, er resultatet kun sort skærm.
Det samme sker ved capture af et still billede fra udsendelsen f.eks.
med PSP.
Det samme sker med RealPlayer, men hvis man sætter plugin ind på en
hjemmeside, kan man pludselig godt få lov at optage direkte streamede
udsendelser. Dette kan dog desværre ikke lade sig gøre med plugin til
Media Player.

Jeg har syslet en del med problemet mht. Media Player, men er endnu
ikke kommet til en brugbar løsning. Håber at kunne få hjælp her.

Mvh
Torben

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-07-02 11:43

T. S. wrote in <kmaijucv4hda32c43spkjd7h9ikj6tijcq@4ax.com>:
> Når jeg skal optage direkte TV udsendelser fra internet via Windows
> MediaPlayer med et video captureprogram, er resultatet kun sort skærm.

Problemet skyldes grafikkortets acceleration.
Et eller andet sted i indstillingerne for Windows MediaPlayer kan du skrue
op og ned for accelerationen. Når den er i bund skulle det gerne fungere.

Eksperimenter gerne med at flytte den et trin af gangen, og se hvor højt
den kan stå.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : T. S.

Dato : 20-07-02 12:30

On Sat, 20 Jul 2002 12:42:56 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>
>Eksperimenter gerne med at flytte den et trin af gangen, og se hvor højt

Jeg satte skyderen i mellemste position, og det virker nu på det
program jeg gerne vil vil optage. Mange tak for hjælpen :)
Det virker tilsyneladende ikke på http://www.tv2regionerne.dk
nettv, men her er nok tale om et andet problem...?

Mvh
Torben

Fra : T. S.

Dato : 20-07-02 14:06

>Det virker tilsyneladende ikke på http://www.tv2regionerne.dk
>nettv, men her er nok tale om et andet problem...?

Løste problemet ved at sætte videokortets acceleration ned

Mvh
Torben