Forsikring
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-07-02 10:49

Hej,

Jeg er 18 år, og derfor naturligvis uden skadefrie år, og jeg skal have
anssvarsforsikret min nyanskaffede Suzuki GSX R 250 fra 1988. Hvor gør jeg
billigst det?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Pwh

Dato : 20-07-02 11:10

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anssvarsforsikret min nyanskaffede Suzuki GSX R 250 fra 1988. Hvor gør jeg

Det nemmeste er at ringe rundt til nogle af de store forsikringsselskaber.
Få dem til at sende et skriftligt tilbud. Ellers har jeg haft erfaring for
at præmien var højere når regningen dukkede op.
Men jeg tvivler på at der er særlig stor forskel på
priserne på ansvarsforsikringer.

Mvh Jens

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-07-02 11:24

> [...]
> at præmien var højere når regningen dukkede op.
> Men jeg tvivler på at der er særlig stor forskel på

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men prøv at ringe til GF først..... de er vist rimelige med deres priser for
ansvar.
Jeg giver selv 1200,- men på billigste trin. Hos TopDK ville en ansvar koste
5500,-

MVH.
Jon Larsen
Osse Gixxer 250 ( Med Laserlyd )

Fra : Kim Hansen

Dato : 20-07-02 11:50

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> ansvar.
> Jeg giver selv 1200,- men på billigste trin. Hos TopDK ville en ansvar

Er der ikke noget med man skal være 30 år før GF vil forsikre dig ?

Kim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-07-02 12:24

Kim Hansen wrote:

> Er der ikke noget med man skal være 30 år før GF vil forsikre dig ?

Kun når det drejer sig om kasko.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-07-02 11:33

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
> anssvarsforsikret min nyanskaffede Suzuki GSX R 250 fra 1988. Hvor gør jeg

Hos GF vil det koste ca 2000,-(afhængig af dit postnummer), ved ikke om det
kan gøres billigere.
Mvh
Anders O, der nu efter 2 år hos GF er landet på 1250,-, inklusiv den nylige
stigning på ansvarsforsikringen og et belastet postnummer

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-07-02 13:26

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Anders O, der nu efter 2 år hos GF er landet på 1250,-, inklusiv den
nylige
> stigning på ansvarsforsikringen og et belastet postnummer

Så belastet er det da heller ikke
jeg bor i samme postnummer, og jeg mener da det er det 2. billigste.
de har:
1. Storkbh. (dyreste)
2. byer
3. landdistrikter.
.....frit efter hukom'meren

--
Jacob m. GSXR250 -1845 kr i forsikring det første år, hos GF.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-07-02 13:39

> [...]
> ....frit efter hukom'meren
>
> --
> Jacob m. GSXR250 -1845 kr i forsikring det første år, hos GF.

Det er da vist egentlig rigtigt, det er jo et par år siden jeg tegnede den,
sååå...
Men i mange andre forsikringsmæssige sammenhænge er det nu temmelig
belastet. Feks. er der mange af de her smarte nye billige
forsikringsselskaber (fair, 1847?), der slet ikke vil give mig en
bilforsikring! Har overvejet at prøve og ringe til dem, udgive mig for at
være 18år og spørge på en kaskoforsikring på en golf gti bare for at give
dem en forskrækkelse
Mvh
Anders O

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-07-02 13:57

> [...]
> belastet. Feks. er der mange af de her smarte nye billige
> forsikringsselskaber (fair, 1847?), der slet ikke vil give mig en

Det lyder da egentligt lidt underligt....Viby og omegn (bor selv i
Stavtrup) er da ikke plaget af kriminalitet mig bekendt.

Har overvejet at prøve og ringe til dem, udgive mig for at
> være 18år og spørge på en kaskoforsikring på en golf gti bare for at give
> dem en forskrækkelse

Jeg ved ikke om de vil få et chock, men du skal vist forberede dig på nogle
vilde latterkramper
Der vist var en herfra gruppen der spurgte Fair om kasko på hans
Ducati......det løb vist op i omegnen af 50.000 kroner!!!! ......fair pris

--
Jacob

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-07-02 14:58

> Det lyder da egentligt lidt underligt....Viby og omegn (bor selv i
> Stavtrup) er da ikke plaget af kriminalitet mig bekendt.

Bor i grøfthøjparken. Det er off topic. men har du nogle ideer til, hvor man
kan få indkvartering til sin mc(CB 500) her i området? Har prøvet at få en
garage her i grøfthøjparken, men der er flere års ventetid. Cyklen står pt i
min brors garage på søren frichs vej, hvilket jo ikke ligefrem er optimalt.
Da jeg kun har ansvar tør jeg ikke have den stående udendørs.
mvh
Anders O

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-07-02 17:16

> [...]
> garage her i grøfthøjparken, men der er flere års ventetid. Cyklen står pt
> min brors garage på søren frichs vej, hvilket jo ikke ligefrem er

Nu bor jeg i et villa kvarter, og har garage her hvor jeg bor. Så det er
heldigvis ikke et problem jeg deler med dig
Umiddelbart ved jeg ikke hvor der ellers er garageplads deroppe. I den store
blok deroppe er der ellers, i den ene ene af kældergangen plads, til at
stille en motorcykel som jeg husker det. men om det er noget de vil tillade
ved jeg ikke. Ved selvfølgelig heller ikke om du overhovedet bor i den store
blok

> Da jeg kun har ansvar tør jeg ikke have den stående udendørs.

fuldt forståeligt.

--
Jacob -hvis cykel sover indenfor...derhjemme

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-07-02 18:44

> [...]
tillade
> ved jeg ikke. Ved selvfølgelig heller ikke om du overhovedet bor i den

Der er også i den blok, hvor jeg bor, et rum til knallerter, men der må ikke
parkeres køretøjer med en tank større end 5 liter pga brandfare. Brænder
hele skidtet ned en dag vil jeg nødig modtage et sagsanlæg fra
boligselskabets forsikring, så jeg lader være med at holde der
Mvh
Anders O

Fra : Bent F.

Dato : 21-07-02 09:22

> Hos GF vil det koste ca 2000,-(afhængig af dit postnummer), ved ikke om
det
> kan gøres billigere.
> Mvh

Og hvis dit postnummer er 2610 så er det 3800 (ca.)

Bittert... Har lige måtte bide i det sure æble og betale 4300 årligt hos
topDK for en helårlig forsikring på en DR600 (45hk) Bittert... men hva....
den anccinitet skal tjenes op

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 & 50% aktiepost i en DR600

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 21-07-02 10:46

"Bent F." <fer@FJERNfakse.dk> wrote in message

> [...]
> den anccinitet skal tjenes op
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250 & 50% aktiepost i en DR600

hmm, det forstår jeg ikke. Da jeg startede hos GF betalte jeg ca. 1700,- og
jeg bor i mellemgruppen af postnumre. Jeg syntes da ikke der var så stor
forskel, men jeg har ikke kigget på det for nyligt.
Mvh
Anders O

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-07-02 17:47

[8260]Anders Olesen <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3a8202$0$674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> jeg bor i mellemgruppen af postnumre. Jeg syntes da ikke der var så stor
> forskel, men jeg har ikke kigget på det for nyligt.
Det stiger jo hele tiden lidt..
1941kr er det billigste jeg kan få, og de andre forsikringsselskaber blev
tavse når jeg gav dem den pris, efter de havde slynget både 5 og 6000kr ud
af munden. Jeg kunne næsten ikke lade være med at spørge om de tog pis på
mig, men sådan var de altså. Alm. Brand vil ik give NOGEN former for
rabatter skønt hele husstanden her har samlet ALLE forsikringer (minus
hundens) hos dem.. Men hun var enig og sagde da også at jeg skulle vælge GF
hvis jeg havde fået det tilbud.
Men jeg tror nok jeg nøjes med en halvårlig. Den koster 1941+5% / 2 =
1019,025kr. Jeg kommer alligevel ikke ud mellem November og Marts !

/Thomas

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-07-02 20:26

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@SLETget2net.dk> wrote in message

> [...]
> Men jeg tror nok jeg nøjes med en halvårlig. Den koster 1941+5% / 2 =
> 1019,025kr. Jeg kommer alligevel ikke ud mellem November og Marts !

Skal du så ikke pille pladerne af og på hvert halve år? Det koster jo også.
Mvh
Anders O

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-07-02 17:49

Thomas Buus Andersen wrote:

> Men jeg tror nok jeg nøjes med en halvårlig. Den koster 1941+5% / 2 =
> 1019,025kr. Jeg kommer alligevel ikke ud mellem November og Marts !

Det fortryder du garanteret! Det er tit (saltfrit) kørevejr indtil et pænt
stykke ind i september. 1½ måned med rimeligt mc-vejr, men ingen forsikring
ville ihvertfald tage livet af mig :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-07-02 23:35

Jes Vestervang wrote:

> Det fortryder du garanteret! Det er tit (saltfrit) kørevejr indtil et pænt
> stykke ind i september.

*host-hark* December!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Allan Wisborg

Dato : 20-07-02 11:32

> Jeg er 18 år - Suzuki GSX R 250

Det lyder ikke lovligt: 46 HK og 138 kg.
Men jeg er ret sikker på at det er en sjov maskine.

Ang. forsikring. Priserne hos de forskellige selskaber afhænger i høj grad
af hvem du er, og i særdeleshed af om du er medlem af en eller anden
underlig forening e.l. Harley klubben, Virago klubben, Touring klubben og
sikkert en masse andre har specialaftaler, og måske er du medlem af en
fagforening der også har særaftaler (lærer, sygeplejerske, programmør,
tjenestemand osv.). Der er derfor ikke andet at gøre end at du selv må
undersøge hvem der er billigst for dig.

Allan
TRX 850
-forsikret hos Bauta - og det er billigt

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-07-02 11:38

> Det lyder ikke lovligt: 46 HK og 138 kg.

Den er skam igang med at blive droslet...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-07-02 13:15

> Den er skam igang med at blive droslet...

meget fornuftigt, ellers kunne det jo også næsten være ligemeget med
forsikringen
Mvh
Anders O