Visir og regn - middel ?
Fra : Bjørn S

Dato : 20-07-02 09:54

Hej gruppe.

For nogle måneder siden husker jeg det var oppe og dreje her inde med ca.
samme subjekt.
Nogle anbefalte at polere visiret sammen med cykkelen. Hm... er der ikke som
oftest nogle slibemidler i de forskellige polermidler, og i nogle tilfælder
petroleum ? Er jo bange for de små ridser som kunne komme, eller at
plasten/polycarbonaten eller hvad det nu er laget af blev skør.
Dreje hovedet, eller placere det lige over kåbeglasset, og køre stærkt nok
- nope, fungerer ikke for mig. Har dog fundet et vindstille sted på
cykkelen, men det kræver man placerer hagen på bensinpåfyldningen.... av,
det gør for vondt i nakken
Det har nok en hel del med tybe af kåbe og vindskærm, kan se jeg får de
fleste indsægter midt i planagen, i modsætning til andre jeg har kørt sammen
med.
Problemet er mest den uigennemsiglige film som lægger sig udenpå visiret,
især hvis en forsøger at tørre med handskefingeren, og på motorvej, hvor der
altid ligger en tåge af vand.

Hvad er jeres erfaring med de "viskere" som sidder på vænstre pegefinger på
f.eks Held sine handsker, da jeg også vurderer nye handsker.
Mener at have sæt et eller andet vidundermiddel til at spraje på visiret som
gør at vandet skal prælle af, nogle med erfaring ?
Har selv tænkt på silikonespray, men syntes det er svært at få blankt,
ihvertfald når det kommer f.eks på bilens instrumenter, det bliver ligsom
ved med at fedte.

/Bjørn - som forrige søndag fik en veps på visiret... kravlende op midt i
synsfeltet... og på indersiden. Puha.

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 11:02

Bjørn S <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en
> [...]
ikke
> som oftest nogle slibemidler i de forskellige polermidler, og i nogle

Jeg tror nu mere at det var sekvensen der blev beskrevet dér :-/

> [...]
> - nope, fungerer ikke for mig. Har dog fundet et vindstille sted

> cykkelen, men det kræver man placerer hagen på bensinpåfyldningen

Vindstille?
Det er da om at finde punktet lige over kåbeglasset hvor der er pres på
til at blæse vandet af!

--
Armand.

Fra : Razer

Dato : 20-07-02 11:18

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - nope, fungerer ikke for mig. Har dog fundet et vindstille sted på
> cykkelen, men det kræver man placerer hagen på bensinpåfyldningen.... av,

Hej..

Jeg drejer blot hovedet fra side til side så fiser vandet ret hurtigt af,
men man skal ligge over 100 clik/t før det virker og så skal det jo ikke
regne så meget at det er som at køre gennem et vandfald.

Fingeren med skind på...

Jeg bruger den meget sjældent og kun hvis jeg kører langsom og drejetricket
ikke virker.

Mhv.

Thomas

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 20-07-02 12:16

Jeg bruger RainX, et Amerikansk prudukt. Ved ikke om det fås herhjemme, men
hvis du kommer forbi Tycho Brahe Planetarium skal du få et pust af det. Vi
bruger det herinde til at holde støv væk fra linsen på vores filmprojektor,
men det virker fabelagtigt på et hjelm-visir.

MVH Anders AREA51

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-07-02 16:44

> /Bjørn - som forrige søndag fik en veps på visiret... kravlende op midt i
> synsfeltet... og på indersiden. Puha.

Forleden fik jeg et summende bæst (nærmere definition kan ikke oplyses) ind
i hjelmen OG IND I ØRET!!

Jeg tror lige Kenned panikkede, et stakkels hvinende forhjul fik dyret (den
to-hjulede) til standsning, og fingermotorikken kom på den ultimative test,
da hjelmen skulle af på et splitsekund. Dyret (den højst sandsynlig
seksbenede) fløj da væk...Puha... pas på med dem.

Kenneth
R1 (..i øvrigt med en ren massakre foran på kåben)