Priser på Geforcekort
Fra : Eske

Dato : 20-07-02 08:09

....Vil de falde inden for den næste måned eller to?

Overvejer kraftigt at anskaffe mig et Geforce 4, men ville hade at give for
meget når nu der er nye kort lige om hjørnet (N30 eller hva de nu hedder...)
Jeg mener, det er vel sansynligt at priserne vil falde når der kommer nye
kort på markedet, ikke?

Nogle forslag?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-07-02 12:13

> [...]
hedder...)
> Jeg mener, det er vel sansynligt at priserne vil falde når der kommer nye

Det evige dillema, der er altid noget nyt på vej. Jeg kunne ikke vente
længere og har lige købt gf 4. Men prisen på nye typer hardware falder jo
altid meget i starten !!!

Jakob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-07-02 20:09

"Eske" <eske@graffiti.net> wrote in

> [...]
> hva de nu hedder...) Jeg mener, det er vel sansynligt at priserne
> vil falde når der kommer nye kort på markedet, ikke?

Nv30 kommer tidligst til november - men ATi har lige sagt at deres
Radeon9700 kommer i sidste halvdel af august (www.anandtech.com har
lavet en lille preview af en prototype af kortet).
I testen på Anandtech er Radeon 9700 mellem 160% og 250% hurtigere end
Ti4600 i 1600x1200 og vil komme til at koste $399 i USA - det plejer at
passe nogenlunde med at det kommer til at koste omkring 4000 herhjemme.
Hvis ikke du er interesseret i ATi kortet, så kan det måske godt betale
sig at vente alligevel - idet at det næsten helt sikkert vil presse
Ti4600 prisen da det jo ikke længere er det hurtigste på markedet.

Men så vidt jeg husker har ATi indgået aftaler med Hercules om at det
er Hercules der laver kort baseret på ATi's VPU'er (Visual Processing
Unit) til Europa. ATI kort der er "Built-by-ATI" fåes desværre ikke
sådan lige i EU længere. Det betyder med stor sandsynlighed også at de
første kort i DK vil være lidt forsinkede og først på markedet i
starten af september.

Nv30 bliver mindst lige så hurtigt som Radeon 9700 - så til november er
der "udlignet" igen og måske endda overhalet, men fra august til
november er ATi indehaver af det hurtigste kort - og det er de vist
pænt glade for

Flemming