"Ukendt filformat" på wap.tv2.dk
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-07-02 23:32

Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".

Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-07-02 09:23

Er der virkeligt ingen som ved, hvad nedenstående kan skyldes !?

Fra : Michael

Dato : 20-07-02 18:09

Det kunne jo være at du skulle skrive et andet tidspunkt på døgnet. Du
skriver halv et og forventer svar inden tyve minutter over ti.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-07-02 20:03

"Michael" <michael@sasligaen.net> skrev i en meddelelse
> Det kunne jo være at du skulle skrive et andet tidspunkt på døgnet. Du
> skriver halv et og forventer svar inden tyve minutter over ti.

Jo. Jeg var vist lidt forhastet, med mit ønske om svar.

Jeg beklager.

Thomas

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-07-02 22:05

> [...]

>siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
>
>Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?

Hvilken operatør bruger du? Jeg har problemer med TV2 via Orange. Det
kører fint med TDC.

Når du bruger wap fra mobilen, snakker telefonen med en wap-gateway, som
henter siderne fra web serveren med http protokollen - ligesom en alm
browser. I http protokollen er der en mime-type for hver side. Hvis
wap-gateway'en ikke genkender mime-typen får man en fejlmeddelse som
din. Det kan enten være fordi den er sat forkert op, eller fordi
web-serveren sender en forkert mime-type.

Jeg har kontaktet kundeservice hos Orange den 9/7 via e-mail. Det eneste
jeg fik tilbage var, at de skulle bruge mit telefonnr, kundenr eller en
eller anden orange-kode før de kunne se på opgaven! De fik telefonnr
dagen efter. Jeg rykkede dem for svar fredag, da jeg endnu ikke har hørt
noget fra dem.

Peter

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-07-02 23:25

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken operatør bruger du? Jeg har problemer med TV2 via Orange. Det
> kører fint med TDC.

Jeg har osse selv Orange, så det er sikkert derfor jeg osse har problemer
med TV2.

Mine andre wap services virker fint ; Kun TV2 er der problemer med.

> [...]
> eller anden orange-kode før de kunne se på opgaven! De fik telefonnr
> dagen efter. Jeg rykkede dem for svar fredag, da jeg endnu ikke har hørt

Tror lige jeg vil prøve at kontakte Orange's kundeservice osse, og se om det
hjælper.

Mvh. Thomas

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-07-02 22:42

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:

[klip]

>Tror lige jeg vil prøve at kontakte Orange's kundeservice osse, og se om det
>hjælper.

Gør endelig det. Jeg vil prøve at kontakte TV2. Det kunne jo være hos
dem fejlen ligger. Ellers sender jeg en e-mail til deres
kundeservicedirektør. Jeg har arbejdet sammen med ham for nogle år
siden. Han plejer at kunne sætte lidt fut i sagerne

Peter

Fra : Kenneth S

Dato : 22-07-02 18:12

> [...]
> siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
>
> Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?

Wap.tv2.dk bruger 1372 sourcekode karakterer på forsiden, som er noget i
overkanten, og det kan være din mobil ikke kan håndtere en sådan mængde.
Nokia er ikke så stærke på det område, selv ikke de nyeste, det klarer
Ericsson noget bedre.

Selvom fejlmeddelsen er misvisende, er det en generel politik fra
mobilfabrikanterne ikke at komme med fejlmeddelelser som nedgører telefonen
i forhold til konkurrenternes modeller, såsom "intern skærmhukommelse for
lille til content".

Kenneth

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-07-02 11:56

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>i forhold til konkurrenternes modeller, såsom "intern skærmhukommelse for

Jeg tror ikke det er problemet. Med min T68 (R2E006) kan jeg godt
modtage forsiden. Det er først når jeg går videre fx til nyheder jeg får
meddelsen: "Der er noget i vejen med den side, du prøvede at åbne. Vælg
en anden link." Det er en intetsigende fejlmeddelse, men i det mindste
ikke bare en dårlig oversættelse - den engelske er lige så ringe.

Peter

Fra : Kenneth S

Dato : 23-07-02 13:27

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> wrote in message
> [...]
> en anden link." Det er en intetsigende fejlmeddelse, men i det mindste
> ikke bare en dårlig oversættelse - den engelske er lige så ringe.

Jeg tror nu stadig problemet er Tv2's størrelsesukritiske wap-oversættelse
der er skyld i misæren.

Din T68'er kan klare mere, men de 1974 karakterer der befinder sig på
nyhedssiden, er åbenbart for meget, selv for den.

Hvis du vælger f.eks 850 Økonomi, kan du måske lige klare den.. hvorimod
hvis du vælger 750 SMS, så er den gal igen.

Kenneth

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-07-02 18:32

> [...]

>Hvis du vælger f.eks 850 Økonomi, kan du måske lige klare den.. hvorimod
>hvis du vælger 750 SMS, så er den gal igen.

Det tror jeg ikke. Som jeg skrev andet sted i tråden kører det fint via
TDC's net. Så problemet er nok i Oranges gateway.

Peter

Fra : Kenneth S

Dato : 25-07-02 08:53

> Det tror jeg ikke. Som jeg skrev andet sted i tråden kører det fint via
> TDC's net. Så problemet er nok i Oranges gateway.
>
> Peter

Ups, det havde jeg overset, sorry..

Det er blot den samme fejlmeddelse (med variationer) jeg får på mange af
mine telefoner, når min beskedne applikation producerer for mange tegn.

Kenneth
wap.krak.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-07-02 12:02

> [...]

>siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
>
>Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?

Nu har jeg endelig fået svar fra Orange. De siger, at fejlen ligger hos
dem, og at de arbejder på sagen.

Peter