Opbevaring af sillikonepatron
Fra : M@rk

Dato : 19-07-02 21:03

Hej i gruppen,

long time no write - men der har været lidt travlt i "butikken" )

Jeg er i gang med, at montere det kære drivhus, som jeg langt om længe
fik hjem til fruegården ........................

Der er et par skævheder i topbjælken, som er for små til at gøre noget
ved og for store til, at lade være - derfor skal disse have en lille
tur med fugepistolen )

Jeg vil derfor gerne undgå, at jeg laver det sædvanlige stunt - køber
en sillikonepatron til fugepistolen, bruger en lille smule og finder
resten indtørret næste gang jeg skal bruge den ..............

Så spørgsmålet er, hvordan opbevarer man bedst en sillikonepatron, så
den kan bruges mere end én gang?

/Mark

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 19-07-02 21:22

Jeg plejer at skrue spidsen af og rense den godt.
Derefter snører jeg med en elastik et lille stykke plastic over studsen med gevind. Det holder i hvert fald et godt stykke tid.
Jørgen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-07-02 01:02

> Så spørgsmålet er, hvordan opbevarer man bedst en sillikonepatron, så
> den kan bruges mere end én gang?
>

> /Mark

Der findes en speciel dyse med en afskruelig spids. Ellers sølvpapir, evt.
dobbelt, hvor man først tværer spidsen ind i lidt silicone, så det tætner et
stykke ned ad siden. Eller man bruger en ny spids hver gang.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : JPo

Dato : 20-07-02 21:35

Jeg skruer gerne spidsen af, tager et stykke plastic og lægger over hullet i
patronen, hvorefter jeg skruer spidsen på igen. Når jeg så skal bruge den
efter et stykke tid, skruer jeg spidsen af, fjerner det størknede silicone
ud af spidsen, fjerner plastikstykket, hvorefte spidsen skues på igen. Det
virker altid. Jeg har set nogle nye spidser, hvor der er en skruehætte, som
kan skrues tæt på spidsen.

mvh.
JPo

Fra : M@rk

Dato : 21-07-02 12:03

Sat, 20 Jul 2002 22:35:19 +0200, berigede "JPo"
<spamfri_pregeh@adslhome.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

Den ide må jeg prøve

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 21-07-02 12:03

Sat, 20 Jul 2002 02:01:30 +0200, berigede "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Der findes en speciel dyse med en afskruelig spids. Ellers sølvpapir, evt.
>dobbelt, hvor man først tværer spidsen ind i lidt silicone, så det tætner et
>stykke ned ad siden. Eller man bruger en ny spids hver gang.

Snedigt

/Mark

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 10:26

> Så spørgsmålet er, hvordan opbevarer man bedst en sillikonepatron, så
> den kan bruges mere end én gang?

Jeg tager en lang skrue, der passer i størrelsen til det hul jeg har lavet i
"mundingen". Den skruer jeg så helt i.
½ år efter skruer jeg den ud og den er klar til brug igen.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-07-02 11:49

Allan Rasmussen <jawa350 at HOTMAIL . COM> skrev i en

> [...]
> "mundingen". Den skruer jeg så helt i.
> ½ år efter skruer jeg den ud og den er klar til brug igen.

Ja, skruen er klar til brug, det er siliconen nok ikke. Du tænker nok på
andre fugemasser end (glas-)silicone.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : M@rk

Dato : 21-07-02 12:02

Sun, 21 Jul 2002 11:25:55 +0200, berigede "Allan Rasmussen" <jawa350
at HOTMAIL . COM> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg tager en lang skrue, der passer i størrelsen til det hul jeg har lavet i
>"mundingen". Den skruer jeg så helt i.
>½ år efter skruer jeg den ud og den er klar til brug igen.

Det er præcis den model, jeg "altid" har anvendt - desværre med den
forskel, at måtte kaste 60 kroner ud af vinduet, når jeg 6 måneder
senere skulle bruge lidt mere af patronens indhold

/Mark

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-07-02 23:01

> [...]
> forskel, at måtte kaste 60 kroner ud af vinduet, når jeg 6 måneder
> senere skulle bruge lidt mere af patronens indhold

Netop. Du kan købe silicone til det halve hos Haraldnyb. Men sæt dig godt
ind i hvilken type du tager.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : M@rk

Dato : 22-07-02 08:27

Mon, 22 Jul 2002 00:00:30 +0200, berigede "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Netop. Du kan købe silicone til det halve hos Haraldnyb. Men sæt dig godt
>ind i hvilken type du tager.

Det tror jeg, at jeg vil gøre i fremtiden!

Er der nogen der har en afbefaling af et godt (Nyborg-)produkt til mit
lille projekt?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-02 08:44

On Mon, 22 Jul 2002 09:26:39 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Det tror jeg, at jeg vil gøre i fremtiden!
>
>Er der nogen der har en afbefaling af et godt (Nyborg-)produkt til mit
>lille projekt?

Næh, men af helt principielle årsager vil jeg i fremtiden holde mig
langt langt væk fra Harald Nyborgs netbutik. Se
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15301> og de
'Senere artikler' der henvises til nederst på denne side.

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 22-07-02 09:55

Mon, 22 Jul 2002 09:44:14 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
><http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15301> og de
>'Senere artikler' der henvises til nederst på denne side.

Uden at det skal udvikle sig til en it-sikkerheds og ditto politisk
debat, så vil jeg da tage dit råd og finde andre græsgange

Dog må jeg da sige, at jeg morede mig kongeligt over nogle af de
statements der var i artiklen - særligt "Databasen er beskyttet med
password "og på anden måde"............" havde jeg grineren over

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-02 12:18

On Mon, 22 Jul 2002 10:55:10 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

> [...]
>statements der var i artiklen - særligt "Databasen er beskyttet med
>password "og på anden måde"............" havde jeg grineren over

Ja, det er jo fuldstændig latterligt som de håndterede den sag. True med
at sagsøge gutten som opdager fejlen, har man hørt mage?

Jeg har simpelthen besluttet mig til at så længe de ikke har fyret den
ansvarlige, så handler jeg ikke hos deres internetbiks. Og nok heller
ikke i deres rigtige biks, men det er fordi den er så usandsynlig træls
at komme ind i.

Men den slags er jo nemt at sige når man alligevel stort set ikke
handler hos dem...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Per H

Dato : 22-07-02 19:21

On Mon, 22 Jul 2002 13:18:14 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

> [...]
>ansvarlige, så handler jeg ikke hos deres internetbiks. Og nok heller
>ikke i deres rigtige biks, men det er fordi den er så usandsynlig træls

ja man skulle fortage sig et elle andet, for det var en svinestreg
over alle,

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-07-02 23:32

> [...]

> at komme ind i.
>
> Men den slags er jo nemt at sige når man alligevel stort set ikke

Jeg skal endelig ikke forsvare HN, det meste de sælger er noget billigt
bras. Men siliconen er udmærket og den koster kun 20 kr. lige for
øjeblikket, og ikke 30. Netbutik bruger jeg aldrig, men de har jo også
forretninger i en del byer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-07-02 08:59

On Tue, 23 Jul 2002 00:31:44 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>bras. Men siliconen er udmærket og den koster kun 20 kr. lige for
>øjeblikket, og ikke 30. Netbutik bruger jeg aldrig, men de har jo også

Det er også sådanne ting jeg kunne finde på at købe der.
Men så kan man jo heldigvis i stedet køre en tur i Jem og Fix og så sige
'Jeg vidste det ikke' (at det er ejet af de samme som sidder på Harald
Nyborg)

http://www.gartneriet.dk