Citronsyre mod Høj PH i havebassin
Fra : gerda

Dato : 19-07-02 21:00

Vi har testet vandet i vores havebassin og fundet for høj PH-værdi.
Herefter købte vi PH-sænker (en lille flaske til 90 kr) og fik sænket
værdien, men PH er stadig forhøjet uagtet vi har brugt hele flaskens
indhold

Mon ikke vi kunne sænke PH med alm. citronsyre hvis vi går forsigtigt
til værks ? Vi vil nødig dræbe fiskene.
Vores basssin indeholder ca. 2000 liter vand.

Med venlig hilsen
Gerda

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 20-07-02 10:33

"gerda" <g.nicolaisen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til værks ? Vi vil nødig dræbe fiskene.
> Vores basssin indeholder ca. 2000 liter vand.

Er der ikke noget med at man kan sænke PH-værdien med spaghnum, det fåes i
særlige briketter som har et specielt navn, Men om det lige var til at hæve
eller sænke PH med kan jeg ikke lige huske, men det kan du sikkert få oplyst
hos et havecenter - eller også er der lige en her i gruppen der ved alt om
ovenstående!

Kasper Thor

Fra : Jørgen Olesen'

Dato : 20-07-02 21:09