Grønt vand i badebassin ??
Fra : Holten

Dato : 19-07-02 20:48

Min nabo har et af disse med ca. 13.000 L vand.
Han har problemer med at vandet bliver grønt og uklart.
Han har hele tiden haft klortabletter flydende rundt i en beholder.
En swimmingpool-mand gave ham et rås om at give vandet er klorchok, og dette
prøvede han.

Vandet er stadig uklart ???

Det skal siges at han konstant pumper vandet rundt, og har renseanlæg både
midt i og i overfladen.

MVH

Holten

Fra : Thomas

Dato : 22-07-02 18:57

"Holten" <dddddd@ddd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vandet er stadig uklart ???
> Det skal siges at han konstant pumper vandet rundt, og har renseanlæg både

Hils ham og spørg som han har prøvet at gå i bad inden han hopper i
bassinet...?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 22-07-02 21:05

Jeg havde engang et sådant badebassin og fik at vide at det skulle have et
klor chok og det hjalp sammen med alge fjerner.Jeg fik fat i noget klor og
alge fjerner fra et bassin firma.Klor tabletterne er kun til vedligehold af
klor.Han skal også have en PH måler for at dosere klor.

Jan Köpke Sørensen
E-mail jankopke@post5.tele.dk
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
JK Service jkservice@post5.tele.dk
http://www.turismenspr.dk/page63.html
ICQ 2762895
Fax to my e-mail +1 208 275 2121

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 27-07-02 08:34

> [...]
> Han har hele tiden haft klortabletter flydende rundt i en beholder.
> En swimmingpool-mand gave ham et rås om at give vandet er klorchok, og

Han skal købe en PH-tester og finde ud af, om der er for meget eller for
lidt klor i vandet.
Er der for lidt klor i, ja så kan i vel selv regne ud hvad han skal gøre, er
der for meget, skal han give det en omgang soda !
Mvh.
Hanne Pedersen