Handsker
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-07-02 20:20

Hej,

Mine IXS Solana handsker med læder på fingrene er begyndt at "klistre" lidt
til koblingen, så jeg ikke kan lade den glide, når jeg starter op. Dvs. at
nogle opstarter bliver lidt hakkede...

Er der ikke noget jeg kan smøre på, som kan gøre dem glattere?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-07-02 23:43

> [...]
> nogle opstarter bliver lidt hakkede...
>
> Er der ikke noget jeg kan smøre på, som kan gøre dem glattere?

Læderfedt måske?

(under alle omstændigheder en god ting)

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-07-02 10:46

> Læderfedt måske?

Hvor kan det købes, og hvad koster det? Er der flere typer, hvis ja, hvilken
en skal jeg vælge?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-07-02 11:34

> Hvor kan det købes, og hvad koster det? Er der flere typer, hvis ja,
hvilken
> en skal jeg vælge?

Formentlig enhver mc forhandler. Min bøtte Motorex koster vist 100 kr. og
holder til hele dragten 2-3 gange.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-07-02 22:23

> Formentlig enhver mc forhandler. Min bøtte Motorex koster vist 100 kr. og
> holder til hele dragten 2-3 gange.

Hvor køber jeg det i den mindst mulige mængde? Som sagt er det kun
håndfladen på et par handsker der skal behandles...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Buck

Dato : 22-07-02 12:52

det kan købes der hvor man køber udstyr til Heste...

Vælg den billige baseret på bivoks og uden en masse kemikalier! Det bliver
de alligevel ikke mere vandtætte af.

På et kræmmermarked købte jeg 2 bøtter for en hund, og det holder meget
længe...

Læderfedt baseret på bivoks smøres på i et tykt lag, og så går der en dags
tid, hvor læderet suger alt det der skal bruges, og resten "svedes" ud af
læderet, hvorefter det overskydende voks kan tørres af med en tør klud.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Henning

Dato : 20-07-02 17:25

> Mine IXS Solana handsker med læder på fingrene er begyndt at "klistre" lidt
> til koblingen, så jeg ikke kan lade den glide, når jeg starter op. Dvs. at
> nogle opstarter bliver lidt hakkede...

Vask insektindvoldene af handsker og greb?

Mht læderfedt skal du sikre dig, at det ikke indeholder noget (petroleumsprodukter), som kan skade kunststofmembraner.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-07-02 19:04

> Vask insektindvoldene af handsker og greb?

Jeg har kun kørt ca. 10 timer med dem, hvoraf de 8 har været i regnvejr, så
de er i hvert fald fuldstændigt rene. Grebet er også rent.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.