Good ol' Henry Miller (porno - og PH - og ~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-02 19:12

"Jeg har en erektion der er så flot, at jeg stiller mig foran spejlet og
beundrer mig selv et par minutter.
Man skulle få taget et forto af sig selv i den tilstand og have det på sig,
så man kunne tage et kig, inden man går ind til chefen for at bede om
lønforhøjelse.
Det ville også være rart at kunnen vise til sine børnebørn." Henry Miller
1941

"The study of crime begins with the knowledge of oneself. Henry
Miller

Vi har alle i os kim til værre forbrydelser end de pædofiles - hvilket
ofte er blevet fremført stærkt i debatten af Sten Hegeler , og tidlilgere
af hans far PH:

"Den officielle moral er noget man kræver af andre,

men virkelige moralkrav kan man med rimelighed kun stille til sig selv."
Poul Henningsen

"De forlystelser, man virkelig savner modet til, kalder man laster. Henry
Miller

Mht dødsstraf sang vore allesammens Bob Dylan:

>Oh God said to Abraham "Kill me a son", Abe says, "Man, you must be puttin'
me on". Song: Highway 61 Revisited

"Jeg er et menneske og intet menneskeligt skal være mig fremmed" var slogan
for både den tids vulgæreste pornoforfatter Miller , og for PH

De der finder noget ulækkert, der dem der er forbudsramt og har et mentalt
problem. Og som derfor smykker sig med at stå over de vulgære, og ikke tør
give afkald på denne overlegenhedsfølelse.

"Al ondskab skyldes mindreværd, som også bliver til ambition" skrev C G
Jung(svejtsisk psykolog, Freuds ligemand, men nazist) i sin bog om
"projektioner"

Når medierne forguder ungdom, bliver ensomme mænd betændt og tændt på at
befamle en 15 årige pige, der fjoller rundt alene i naturen. Og hvis ikke
samfundets fordømmelse var så extrem, ville han næppe have
panik-stranguleret.

Da Nis Petersen besøgte Berlin i 30erne og aviserne var fulde af fordømmelse
af en kvinde der i Moabit-fængslet havde myrdet sit spæde barn, så skrev
han en ballade, der sluttede "HVOR MÅ HUN HAVE LIDT"

Forbrydelser, der næppe begåes igen, behøver vi ikke spilde fængselsophold
på - det koster jo 3/4 mill kr pr år pr fange.
Vi skal heller ikke spilde psykologi og terapi resourcer og "forstå".
Blot debattere forebyggelse vedr de mange der OGSÅ svigter, og holde opsyn
med forbryden, der oftest er rigeligt straffet ved det begåede.
Anderledes er det med knivstik og den slags, hvor "mer vil ha mer".

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000