hvordan laver man en string ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-07-02 18:50

Hej ...

Jeg sidder og leger med en pascal compiler til mikroprocessorere.... (JAL)
hedder den ...
den understøtter ikke strings (øv øv)

er der nogen der ved hvordan man "laver" en string funktion ...
compileren understøtter også kun byte variabler dvs ikke tal over 255 (0xFF)
compileren understøtter dog bogstav variabler ...

feks hvis jeg vil skrive til et LCD Display skal jeg skrive

hd44780 = "L"
hd44780 = "a"
hd44780 = "s"
hd44780 = "s"
hd44780 = "e"

Det er jo lidt tungnemt når man i andre compilere kan skrive hd44780 =
"Lasse"
ham der har lavet compileren syntes ikke rigtigt at være interesseret i at
bruge tid på at lave en string funktion
så jeg kunne godt tænke mig at lave en simpel en ... men jeg ved ikke
hvordan jeg skal gå igang...
jeg havde håbet at nogen af de kloge hoveder her inde måske havde noget
kilde kode liggende i pascal, basic eller c som viser hvordan en string
opbygges osv...

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-07-02 00:00

Lasse Madsen skrev:

>er der nogen der ved hvordan man "laver" en string funktion ...

I C er det et array af tegn som er nultermineret. "Lasse" kodes
altså som L a s s e 0 og fylder 6 tegn.

--
Bertel

Fra : Peter Henriksen

Dato : 20-07-02 22:14

Lasse Madsen wrote:

> er der nogen der ved hvordan man "laver" en string funktion ...
> compileren understøtter også kun byte variabler dvs ikke tal over 255
> (0xFF) compileren understøtter dog bogstav variabler ...

I de gode gamle dage var strings i pascal da vist lavet som array, hvor
længden af arrayet (og strengen) var angivet i den første byte... så er du
selvfølgelig begrænset til 255 karakterer ...

Håber du kan bruge det

Mvh
Peter