Filsystem
Fra : Thames

Dato : 14-02-01 21:29

Hej derude...
Jeg er nybegynder i java, men ikke i programmering.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes nogle klasser så man kan
komme i kontakt med filsystemet. Ikke blot åbne og læse en fil, men læse
biblioteker og filer samt navigere rundt mellem dem.
I C har man fx. et kald som hedder system, hvor C prøver at udføre en
komando på det system som det kører på. Findes der en tilsvarende
kommando i java.
Jeg ved godt at java fører sig frem på platform uafhænighed (hvilket er
en enorm smart ting), men man må da nogle gange have brug for at snakke
med det specifikke system.

Venlig hilsen
Thames
-- "Den drik," sagde maskinen sukkersødt, " var specielt fremstillet
for at imødekomme dine personlige behov for næring og nydelse."
"Nåh," sagde Arthur, "så er jeg måske en masochist på diæt?"
-- "Den sidste restaurant i universet", Douglas Adams

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 14-02-01 22:08

> I C har man fx. et kald som hedder system, hvor C prøver at udføre en
> komando på det system som det kører på. Findes der en tilsvarende
> kommando i java.

java.lang.Runtime.getRuntime.exec(...);

Her er der mere info:
http://www.recallwd.com/books/web-java/chapter_14.htm

Ulrik Magnusson

--
DEUTSCH: You two have some sick sex thing?
BARTON: Sex?! He's a MAN! We WRESTLED!

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 14-02-01 22:09

> java.lang.Runtime.getRuntime.exec(...);

hov - det skal selvfølgelig være

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 15-02-01 08:05

Til navigering mellem filer og directories virker java.io.File og
relaterede klasser glimrende.

-dennis