Skærme
Fijala 3554
19" Sony skærme og forskellen mellem dem
Fra : Morten Just Jensen

Dato : 19-07-02 18:26

Hej NG

Jeg overvejer at bruge lidt på en god skærm. Jeg har hele tiden været
tilhænger af Sony Trinitorn skærme. Men jeg er nu rigtigt kommet i tvivl. Da
der lige pludselig er to at vælge imellem og jeg kan ikke se hvad forskellen
mellem disse er.
den ene er Sony Multiscan CPD-E430P
Max opløsning 1600x1200 i 78 hz

den anden er Sony Multiscan CPD-G420
Max opløsning 1800x1440 i 65hz
1600x1200 klarer den i 85hz

Er der en rar person der kan fortælle mig hvad forskellen på disse to skærme
er udover at den ene kan komme op i en opløsning. Man højest sansynlig ikke
kan bruge til noget. Jeg mener at have hørt at for at det er en ergonomisk
frekvens der er tale om så skal man op i 70+ hz. Jeg har set dem hos shg.dk
til en prisforskel på 1360kr. Jeg synes der er lidt meget for 7 hz mere i
den opløsning jeg gerne vil op og kører i.

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen der måtte være at hente.

mvh Morten.

Fra : TS

Dato : 20-07-02 11:28

Hej
I gamle dage sagde man at man skulle over 75 Hz, men de sidste5 års tid har
det været reglen at den skulle være over 85 HZ. Du vil også tydeligt kunne
se/mærke forskel. Med flere timers arbejde bag sådan en hver dag risikerer
du at blive træt i øjnene --> ondt i hovedet og uoplagthed snere på dagen. I
værste fald risikerer du at du ad åre skal have briller.

/TS