Andet multimedie
guldbogstaver
Fra : P.N.

Dato : 19-07-02 18:18

jeg har fundet denne flotte tutorial til PS til at lave guldbogstaver meget
flot men, hvordan laver men kanterne, det har jeg ikke fundet ud af. jeg ved
ikke omder er andre der kan.

se den her news:GFXZ8.21638$Yf1.998837@news010.worldonline.dk...

MVH Poul

---

Fra : B. Sørensen

Dato : 20-07-02 11:11

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote

> [...]
meget
> flot men, hvordan laver men kanterne, det har jeg ikke fundet ud af. jeg

Hmm, den er tilsyneladende hverken at finde på Sunsite eller Stofa news. Kan
du ikke
kopiere den over?

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-02 22:14

Sat, 20 Jul 2002 12:10:41 +0200, skrev "B. Sørensen"
<mediaREKVALME@digitalessex.com>:

> [...]

Fjern de af OE indsatte dotter.

>Hmm, den er tilsyneladende hverken at finde på Sunsite eller Stofa news. Kan
>du ikke kopiere den over?

Er ikke hos Sunsite, da den er postet i news:dk.binaer.

Fra : B. Sørensen

Dato : 21-07-02 09:20

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote

> [...]
meget
> flot men, hvordan laver men kanterne, det har jeg ikke fundet ud af. jeg

Well, jeg vil tro du kan komme uden om det ved at markere din typo, expand
selection 4-5 pixels, enten save as channel under channels og brug gaussian
blur (derefter levels)
til at smoothe kanterne, eller bare brug' smooth selection med en "styrke"
på 4-5 pixels. Save as channel (in case).
Fyr op for dit gradient tool og vælg en 2- eller 3-farvet enten reflected
eller normal gradient. Load
din selection fra din channel fra før ved at [ctrl+click'e] eller stå på
channel og vælg selection>load.
Nyt lag (stadig med selection aktiv), og vælg save as mask nederst i layers
paletten. Disable din
selection [ctrl+d]. Tag gradient tool og træk en gradient på det nye lag.
Det er selvfølgelig en fordel
hvis du har placeret dit lag et sted nede i lag hierakiet, så det er muligt
at se gradienterne du
trækker i forhold til resten. Sæt derefter gradient tool's blend mode til
darken og træk resten af de små
glints på hvert enkelt bogstav.
--
/B. Sørensen