gsxr 1100 kan ikke koble ud??
Fra : niels jørgen andreas~

Dato : 19-07-02 17:11

Hej

En af mine kammerater har en gsxr 1100 fra 91/92, den er han vældig glad
for, bare ikke når han skal koble ud!!!.

Problemet opstår når cyklen er varm, så er det svært at få cyklen i frigear,
og når han sætter i første gear trækker cyklen fremad. Koblingen glider ikke
ved fuld gas.

Koblingsvæsken er ikke "ret gammel" og olien har kørt 4000 km.

Er der nogen der har nogle gode råd.

Fra : Brian

Dato : 19-07-02 20:26

På min honda var det lidt fin indstilling af skruerne på koblingskablet der
skulle til. Helt præsist skulle den ved grebet længere ud. That did it på
Honda- Pigen.

Brian

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:42

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
> [...]
koblingskablet der
> skulle til. Helt præsist skulle den ved grebet længere ud.

Omløberne på kablet er kun til at trimme kablets "løshed"!
Der bør forefindes anden justeringsmulighed for selve koblingsmekanismen
omkring dér hvor kablet går på motoren :-|

For hydrauliske koblinger (kan det virkelig passe at GSXR'eren har
hydraulisk kobling (á: "frisk koblingsvædske") ?) gælder det at
hydraulikken skulle justere dette af sig selv; men at utætheder kan
medføre at der bliver behov for at "pumpe" koblingen op (som også på et
færdigt bremsesystem)

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 29-07-02 09:14

Mit bud er at koblingsskålen er blevet "rillet". Men hvis du lige kan give
et ca km tal på cyklen vil det hjælpe en del. På motorer med en del km på
bagen sker der det, at hver gang der kobles til og kobles ud, vil
friktionspladerne slå frem og tilbage inde i koblingsskålen. Denne bevægelse
vil over tid slide nogle rillede spor i koblingsskålen, og når disse spor
bliver dybe nok, så får pladerne svært ved at slippe rillerne, og dermed vil
de have svært ved at bevæge sig aksialt i skålen, og slippe hinanden.

Løsningen er dog rimelig let. Når man har afmonteret koblingsskålen (10 min
job for den øvede ræser mc'ist) så filer man sporene væk (alle træk flader
skal files ens) og så er skålen som ny. Der bliver dog mere slup i skålen,
hvorved sliddet øges, så der går nu lidt kortere tid før den er gal igen.
Men behandlingen hjælper dog.

Mads Lund
Ninja9RT