nokia 6210 til nattet via infarød.. hjælp
Fra : Per H

Dato : 19-07-02 16:41

Jeg har en bærbar med infarød og ville godt på nettet via min nokia
6210, og winxp dk.

kan det lade sig gøre??

( jeg kan godt komme på nettet på mobilen.)

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Janner

Dato : 19-07-02 18:55

Hej Per ,

Ja det kan du tro det kan, på den cd du fik med til telefonen er der en
modem driver på ... Vælg på din xp tilføj nyt hardware ... vælf ikke at søge
efter det men vælg det på en liste. Herefter minder du modem'er og siger du
har disk ... i med cd'en og vupti tror din pc at den har et modem. Herefter
tilføjer du blot en opkalds forbindelse med nummer og pass til din internet
udbyder.

Det LEth

Jan

Fra : Per H

Dato : 19-07-02 20:33

On Fri, 19 Jul 2002 19:55:06 +0200, "Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev:

men hvad så med mobilen, skal den stå til "infarød" eller
"tjenester" og

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : [3700] MHJ

Dato : 19-07-02 20:34

Der er lige et par ting. Der har været problemer med Ircomm driveren i
relation til Win2k og XP - det er bedst at lade installationen passe sig
selv (setup.exe) problemet står beskrevet på Nokias sider, men ikke en
løsning.

Og du skal lige checke at din udbyder understøtter mobiltopkald, den eneste
jeg fandt var TeleDk (21210000).

Ellers er det bare at køre på.

Fra : Per H

Dato : 19-07-02 21:22

On Fri, 19 Jul 2002 19:55:06 +0200, "Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev:

>tilføjer du blot en opkalds forbindelse med nummer og pass til din internet
>udbyder.

er det det nummer og pasword der står i mobilen
for jeg kan ikke få godkendt mit pasword,

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : [3700] MHJ

Dato : 19-07-02 21:35

Det er en normal opkaldsforbindelse med det log on og password der er kommet
fra din udbyder.

Ved opkald:
På din telefon skal du taste menu+9+menu for at aktivere IrDa og påse at
denne linker med pc'en.

Start herefter opkaldsprogrammet og påse at du har det korrekte logon og
password (leveret af din ISP) og at der er valgt nokia6210 som modem.

Hvis det herefter ikke virker kunne det være at din udbyder ikke
understøtter mobilopkald på det nummer - se på dennes side om der evt skulle
være et andet (TDC 21210000 og 87 et eller andet).

Ydermere kan det være at Ircomm ikke er installeret korrekt - Det vil dog
stadig være muligt at adressere telefonen med PC Suite, så den kan ikke
bruges til at diag om der er fejl i ir.

MS har lavet et patch til Win 2000 og til XP - kan dog ikke lige finde
linket.

Held og lykke med det.

MVH
Morten

Fra : Per H

Dato : 19-07-02 22:21

On Fri, 19 Jul 2002 22:34:47 +0200, "[3700] MHJ" <morkaj@email.com>
skrev:

>Hvis det herefter ikke virker kunne det være at din udbyder ikke
>understøtter mobilopkald på det nummer - se på dennes side om der evt skulle
>være et andet (TDC 21210000 og 87 et eller andet).

Så virker det. men det går mega langsom.

tak for hjælpen til alle,,

Vh Per
ICQ 8212837