Kontrol af upload på bestemt maskine/IP?
Fra : Henrik Borcher

Dato : 19-07-02 14:34

Hejsa

Er det muligt på en Windows-baseret maskine at styre computeren upload? Dvs.
at hvis den bruges som server så har den en max upload på 10 kbps selvom
der er 50 kbås til rådighed?

Kan man spærre windows eller routeren til på den måde at holde uploaden nede
ved at genkende maskinen ved enten navn eller IP-adresse ?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Borcher

Fra : Martin Søndergård

Dato : 19-07-02 19:28

er det via en ftp-forbindelse du snakker om.
jeg mener du kan gøre det i bulletproff ftp serveren, den tidligere G6-ftp
server. routeren er det en maskine som køre med ipfw, hvis det er det burde
det være muligt at begrænse hastigheden på f.eks. ftp den ene vej, er ikke
ekspert på dette område.

mvh.
Martin Søndergård

Fra : Henrik Borcher

Dato : 20-07-02 19:21

Nej ikke FTP. Men generalt på maskiner i netværket. Og med router mener jeg
den der bliver udleveret i forbindelse med ADSL fx.