fire uger i september og oktober 2002
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 19-07-02 14:09

Lige denne opslag om gode møder.

I ugerne 37, 38 og 40, 41 vil Jens Garnfeldt, Andreas Jørgensen, David
Hansen og Jørn Hyldgaard, sammen som et apostolsk team, besøge flere byer i
Danmark for at vække troen i landet, kalde folk til omvendelse og
efterfølgelse af Kristus, betjene syge og fortrykte, og styrke menighederne.

Turneens åbningsmøde bliver afholdt i Aalborg den 11. SEPTEMBER og markerer
derved turneens tema, "Frygt ikke, tro kun"!

Møderne afholdes efter nedennævnte plan på onsdage, torsdage og fredage -
hver aften kl. 1930 i de nævnte uger:

Uge 37 i AMC, Aalborg
Uge 38 i Troens Ord, Brande
Uge 40 i KBC, København
Uge 41 i Odense VækkelsesCenter

Nogle dage vil der også være seminarundervisning om formiddagen.

Udover de ovennævnte forkyndere, vil der være tilknyttet andre tjenester
såsom forbedere, lovsangere, evangelister m.v.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : Erik L

Dato : 19-07-02 17:32

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmark for at vække troen i landet, kalde folk til omvendelse og
> efterfølgelse af Kristus, betjene syge og fortrykte, og styrke

FUT dk.livssyn.newage

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 20-07-02 08:44

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hvornår er de menigheder blevet Newage.

Fra : Erik L

Dato : 20-07-02 13:56

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår er de menigheder blevet Newage.

Da de forlod Jesus lære for at dyrke de åndeligelige gaver, helbredelsen,
penge og rigdom.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-07-02 15:20

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Da de forlod Jesus lære for at dyrke de åndeligelige gaver,
> helbredelsen,

Er de så ikke meget på linie med din udgave af forkyndelsen?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik L

Dato : 20-07-02 17:28

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Er de så ikke meget på linie med din udgave af forkyndelsen?

Nej der er stor forskeld på at tilbede Guds Ord, Jesus eller tilbede
Helligånden.

Det er Jesus der skal ophøjes og det er Jesus gerninger der skal udføres,
Jesus siger det selv Joh 14 v15 "Elsker I mig, så hold mine bud;" dvs at vi
viser vor kærlighed til Gud ved at holde befalingerne.

Så udfra Guds Ord, elsker vi ham ved at holde budene eller befalingerne,
lige fra dåbsbefalingen til aflæggelse af druk, utugt og hvad der kan
nævnes. Når vi modtager Ordet fra Gud og vi har Helligånden i vores indre,
vil Helligånden tage Ordet og hjælpe os med at ophøje Jesus, det gør
Helligånden ved at gøre os opmærksom på den synd vi stadig har i os eller
til tider gør og ved at hjælpe os med at afvikle den synd, for at vi til
sidst kan stå som et spejlbilled af Jesus. (Rom 8v29) Det er Guds Ord der
forvandler os og det er Helligånden der hjælper os på vej, vi kan ikke selv.

Men den trosherlighed renser sig ikke fra synden ifølge Guds Ords påbud om
dåb til syndens forladelse, de aflæger ikke utugt (fraskildte kan gifte sig
frit og de der lever i hor med en fraskildt kan fortsætter utugten) De tror
de er frelst bare de har fået Helligåndens dåb og kan tale i tunger og endnu
mere frelst når de har får en åndelig oplevelse som i Pensacola/Toronto.

Men med din modstand imod alt Åndeligt og alle Guds Nådegaver er det vel
svært at sotere sandheden fra skidtet, er det ikke kære Andreas.

Erik L

..

Fra : Erik.D

Dato : 21-07-02 09:10

Andreas Falck <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahbrn4$bnk$1@dknews.tiscali.dk...
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Er de så ikke meget på linie med din udgave af forkyndelsen?

Jep ! En udgave som selvfølgelig indeholder det "rette" syn, selvom fokus
ofte er Helligåndens gaver og iøvrigt fremhæver store velsignelser ved at
behage Gud gennem en "sand" efterlevelse af Bibelens budskab . Blot et
klassik eksempel på kristnes evne til at strides på baggrund af bevæggrunde
og motiver, selvom evangeliet forkyndes påfaldende ens af de der fordømmer
hinnanden.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 21-07-02 19:07

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Andreas Falck <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ahbrn4$bnk$1@dknews.tiscali.dk...

> Jep !

Jep??? betyder det du udtaler dig på mine vejne???

>En udgave som selvfølgelig indeholder det "rette" syn, selvom fokus
> ofte er Helligåndens gaver og iøvrigt fremhæver store velsignelser ved at
> behage Gud gennem en "sand" efterlevelse af Bibelens budskab .

En sand efterlevelse af Bibelens budskab?? Gælder det også Rom 16 v 17 Jeg
formaner jer, brødre, til at holde øje med dem, der i modstrid med den lære,
I har taget imod, skaber splittelse og fører andre til fald. Hold jer fra
dem!

> [...]
bevæggrunde
> og motiver, selvom evangeliet forkyndes påfaldende ens af de der fordømmer

Det der er klassisk er, at de kristne ikke holder sig borte fra andre
bevægelser/motiver og selv begynder at gøre Guds vilje. Gud har givet de
sande kristne sit Ord og sin Helligeånd, så hvorfor skilder de sande kristne
sig ikke ud fra mængden som Gud ønsker det og går ud og holder den vækkelse
Gud ønsker og lader dem de idag skændes med selv tage stilling til om de vil
med Jesus eller ikke, når Gud gennem sit Ord åbenbare sig.

Salme 133 siger netop det jeg her taler om;

v1 Valfartssang. Af David. Hvor er det godt og herligt, når brødre sidder
sammen! v2 Det er som den gode olie på hovedet, der flyder ned over
skægget, over Arons skæg, ned over kjortlens halsåbning. v3 Det er som
Hermons dug, der falder på Zions bjerge. For dér giver Herren velsignelsen,
livet i al evighed.

Hvorfor skulle Gud velsigne og salve alle økumeniske og fældeskirkelige
broderskaber der efter lange forhandlinger er blevet enige om fred på
grundlag af en fælleserklæring om retfærdiggørelse og en trosbekendelse der
ikke er omtalt i Bibelen.

Gud salver kun sit Genfødte folk og kun når de holder sammel i broderskab

Rom 12v2 Og tilpas jer ikke denne verden, men lad jer forvandle, ved at
sindet fornyes, så I kan skønne, hvad der er Guds vilje: det gode, det som
behager ham, det fuldkomne.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 22-07-02 08:07

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3af846$0$80823$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jep??? betyder det du udtaler dig på mine vejne???

Nej ! Det betyder at jeg er enig i den tanke Andreas gav udtryk for. At
dine egen kristendoms-forståelse på mange punkter kredser om samme punkter
som dem du anklager LO for at dyrke. (nådegaverne, helbredelser...osv)

> [...]
lære,
> I har taget imod, skaber splittelse og fører andre til fald. Hold jer fra

Din forståelse af visse emner i evangeliet, ville skabe ligesåmeget
splittelse hvis den blev antaget af et tilstrækkeligt stort antal kristne,
som LO`s lære gjorde det, da denne bevægelse så dagens lys i Danmark.
Vækkelse er i sin natur, også splittende, for ellers ville det sande aldrig
kunne udskilles fra det falske.Så selvom vi er enige om at LO er en falsk
vækkelse, er dette argument ikke nok i sig selv til at dømme LO på.

> bevæggrunde
>
> Det der er klassisk er, at de kristne ikke holder sig borte fra andre
> bevægelser/motiver og selv begynder at gøre Guds vilje.

Du må kende en masse bekendende kristne meget godt, siden du så skråsikkert
bilder dig ind at kunne dømme dem for falske motiver og bevæggrunde.

> [...]
vil
> med Jesus eller ikke, når Gud gennem sit Ord åbenbare sig.

Hvem siger at Gud ønsker en vækkelse i den forstand som kristne normalt
tillægger begrebet "vækkelse" ?? Noget tyder på at du også her, er enig med
LO, MO, JG, CH......osv og forventer en udbredt vækkelse over Danmark.

> [...]
> broderskaber der efter lange forhandlinger er blevet enige om fred på
> grundlag af en fælleserklæring om retfærdiggørelse og en trosbekendelse

At nævne velsignelser, eller at acceptere at de kan forekomme i de kredse du
nævner her, skyldes sikkert at kristendommen ikke altid er så sort/hvid som
du gerne vil gøre den til. At kristne mødes på tværs af menighedsskel,
behøver ikke pr automatik at have noget som helst med økomeni at gøre.

> Gud salver kun sit Genfødte folk og kun når de holder sammel i broderskab

Det er hele den økomeniske bevægelse sikker helt enig med dig i.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 22-07-02 15:49

> [...]
> dine egen kristendoms-forståelse på mange punkter kredser om samme punkter
> som dem du anklager LO for at dyrke. (nådegaverne, helbredelser...osv)

Måske, men jeg vil opfordre alle de udøbte, utugtige og økumeniske (mm) til
at forlade menighedens fældesskab hvis de ikke omvender sig. Jeg vil også
irettesætte mennesker (om så det er Mosses Hansen) der kommer med falske
profetier ved at bede dem om at stoppe eller forlade menigheden. Tillige med
at jeg vil opfordre menigheden til at udøve de befalinger Jesus har givet
dem, før de fortæller hvor meget de elsker Ham. (Joh 14v15) Jeg vil også
kassere mange af de korte lov-sange der virker mere som et mantra end
lovsang.

Jeg vil også opfordre menigheden til at åbne op for de Åndelige gaver med
taksigelse til Gud der er den glade giver af Nåden.

Men jeg vil aldrig dyrke kun 2 af Nådegaver som LO, tungetale og helbredelse
og jeg vil fraråde så meget håndspålæggelse som LO foretager fordi det kan
let have den modsatte virkning.

> [...]
> splittelse hvis den blev antaget af et tilstrækkeligt stort antal kristne,
> som LO`s lære gjorde det, da denne bevægelse så dagens lys i Danmark.

I modsætning til LO vil jeg skille fårene fra ulvende,

> [...]
> kunne udskilles fra det falske.Så selvom vi er enige om at LO er en falsk
> vækkelse, er dette argument ikke nok i sig selv til at dømme LO på.

Det kan vi ikke engang enes om, fordi jeg regner LO som Bibelsk frafald.

> fordømmer

> Du må kende en masse bekendende kristne meget godt, siden du så
skråsikkert
> bilder dig ind at kunne dømme dem for falske motiver og bevæggrunde.

Hverken Jesus eller jeg dømmer nogen eller har dømt nogen, men ud af deres
mund kan man høre hvad de har i hjertet og det er nok for mig til at danne
en mening om indeholdet er bibelsk eller ikke, og det er meget let at høre
når man ved lige precis hvor man selv vil stå i forehold til skrifterne.
(kaldes det ikke Åndsbedømmelse og er en Nådegave fra Gud?)

> [...]
med
> LO, MO, JG, CH......osv og forventer en udbredt vækkelse over Danmark.

Kære Erik, der er vækkelse så snart de kristne begynder at gøre hvad Gud
pålægger dem at gøre, omvender et menneske sig frelser Gud det menneske
omvender 100 sig frelser Gud hundrede mennesker. Det er op til de kristne at
stå frem og sige sandheden, f.eks som da Peter tråte frem på tempeltrappen
den første pinsedag, men du bliver nød til at sige og mene det samme som
Peter, for det er (også idag) en Guds befaling og kun hvad Gud har befalet
handler Gud på.

> [...]
> du gerne vil gøre den til. At kristne mødes på tværs af menighedsskel,
> behøver ikke pr automatik at have noget som helst med økomeni at gøre.

men heller ikke en søgning sfter sandheden!

> Det er hele den økomeniske bevægelse sikker helt enig med dig i.

Overfladisk Ja, men ikke når jeg uddyber det. Du tænker på Joh 17v21 hvor
Jesus beder om enhed for sin kirke, en enhed Han samligner med den enhed der
er mellem Ham og Faderen (nøjagtig den samme i alle ting) og den
Guddommelige enighed opstår aldrig i den Økumeniske fældesskab eller mellem
Pinsevækkelsen og Folkekirken,

Skal Den Katolske kirke, Pinsevækkelsen med alle frikirkerne og Folkekirken
blive ét, nøjagtig det samme i alle enkeltheder, dåb, Helligåndens gaver,
nadver og tjenester skal der mere til end de forhandlinger nogle præster er
indvolveret i, Der skal ske et mirakel som kun Gud kan gøre.

Enighed om en fældes trosbekendelse og en Fælleserklæringen om
retfærdiggørelseslæren der er udarbejdet af mennesker, er overhovedet ikke
den form for enhed Jesus beder om i Joh 17v21.
Men den enhed Jesus beder Faderen om er den samme som når du ser dig i
spejlet og kun ser et billed af Jesus Rom 8 v29 For dem, han forud har
kendt, har han også forud bestemt til at formes efter sin søns billede, så
at han er den førstefødte blandt mange brødre.

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 21-07-02 07:02

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> meddelelse

Jesus er vejen sandheden og livet er hvad der predikes.
Bibelen må væreNewage for dig da der er rigtig mange kapitler der omhandler
Heligånden og profetier.

Fra : Live4Him

Dato : 19-07-02 19:09

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Lige denne opslag om gode møder.
>
> I ugerne 37, 38 og 40, 41 vil Jens Garnfeldt, Andreas Jørgensen, David
> Hansen og Jørn Hyldgaard, sammen som et apostolsk team, besøge flere byer
> Danmark

Og hvad vil man så sige til folk ? Det sædvanlige vel ; bare du tror nok, så
vil du både blive rig og rask, ja, du har endda RET til det. Men er det
virkelig det Jesus lover den kristne, at livet vil blive en dans på roser,
at problemer vil forsvinde og der vil være fremgang i privatøkonomien og man
sandsynligvis vil blive både forfremmet og blive gift med ham/hende man
ønsker ?

Når man i begyndelsen af sit kristenliv blive foregøglet at alt vil blive
bedre, at man vil blive helbredt osv. og det så IKKE sker, så er det en
langt værre krise end hvis man IKKE var blevet lovet disse ting, for så vil
man blive overrasket, forbavset og dybt skuffet, ja, man vil endda begynde
at tvivle på om Gud i det hele taget er med en, for man fik jo at vide at
fremgang, helbredelse og frikadeller fra himlen er kendetegnet på det
rigtige kristenliv.

Så man undrer sig når tingene ikke virker, når det endda bliver værre: "Kan
jeg være en kristen med alle de problemer, er det Gud som har forladt mig
eller er min tro for lille ? ..."

Nu vil man så rejse rundt og "styrke troen" som det så fint hedder. Men
trosbevægelsen styrker ikke den svage, den lille, nej trosbevægelsen har IMO
en meget begrænset forståelse af hvad bibelsk tro i det hele taget er,
selvom de så hovmodigt påstår at de tror ÅHHH så meget og er vor tids Josua
som skal reddde Danmark.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 20-07-02 11:58

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Først et spørgsmål. Hvad betyder IMO?

Der er mig ikke bekendt at der forkynders i Danmark at det altid er ledt at
være en kristen,Men der forkyndes at ved tro på Jesus har vi ret til
lægedom, fremgang, og så videre, det er bibelsk,
Men vi som mennesker vil også erkende at vi oplever nederlag og at livet er
en kamp, men Gud ord står fast. Er Gud i Himmelen vor fader er vi også Hans
børn, og Han vil os det godt.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 20-07-02 12:01

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

P.s... Jeg har aldrig hørt at nogle forkynder at fordi man pt. oplever
nederlag er man en dårlig kristen .
Jeg har derimod oplevet at mennesker er gået i forbøn for lille mig når jeg
har problemer.
Det er noget andet, og dejligt at erfare og opleve at der er mennesker der
har omsorg for en.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 20-07-02 19:04

> Først et spørgsmål. Hvad betyder IMO?

IMO = In My Opinion.
Man bruger oxo: IMHO = In My Humble Opinion.

Guds fred,

Tommy.

---

Fra : Live4Him

Dato : 21-07-02 13:52

> [...]
er
> en kamp, men Gud ord står fast. Er Gud i Himmelen vor fader er vi også

Ja, Gud er god og vil os det godt. Men betyder det at Han skåner os for
sygdom, problemer og lidelse som rammer alle mennesker ? Nej, ofte er det
tværtimod kristne som må lide mere end andre, netop i kraft af deres tro
bliver de forfulgt, udstødt og hånet.

Hvis man ser på Paulus liv, så må man erkende at det ikke var en dans på
roser. Nej, menneskeligt set ville det have været meget bedre om han var
forblevet hvor han var, men Gud havde andre planer for ham, planer som
indebar lidelse, modgang og tab : "

Men Herren sagde til ham: »Gå! For han er det redskab, jeg har udvalgt til
at bringe mit navn frem for hedninger og konger og Israels børn, og jeg vil
vise ham, hvor meget han skal lide for mit navns skyld.« ApG 9,15-16

Ja, jeg regner så vist alt for tab på grund af det langt større at kende
Kristus Jesus, min Herre. På grund af ham har jeg tabt det alt sammen, og
jeg regner det for skarn, for at jeg kan vinde Kristus. Fill 3,8

Hvis Paulus havde ret til helbredelse kan man undre sig over at Gud nægtede
at befri ham for tornen i kødet. Hvis det var Guds primære vilje at Paulus
skulle havde det nemt kan man undre sig over at han blev stenet, pisket og
drev rundt på havet og næsten mistede livet i en storm.

Var Gud god mod Paulus ?

Hvis man mener at Guds godhed er lig med at Han gør livet nemt og
problemfrit for os, så var Gud absolut ikke god mod Paulus. Menneskeligt set
var Gud vel nærmest en forfærdelig arbejdsgiver. Tænk sig hvad Paulus måtte
stå ud med og for hvad ? Fik han mange penge for det ?

Nej, men sandheden er måske at Guds godhed består i noget andet, og mere, og
højere, end det vi i vores begrænsethed forstår som godhed.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 21-07-02 21:58

> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Tornet i kødet, var det en sygdom?
Samme mand predikende helbredelse ved bøn , samme Paulus prædikede
tungertale.
Ja vi kristne skal forfølges , fordi vi tro på Jesus,
I øjblikket er der mennesker der har deres lands regering imod sig på grund
af at de prediker Jesus , de prediker sejr i Jesus navn.
Men der står mig bekendt ikke at man er en bedere kristen hvis man lider af
forfærdelige sygdomme.
En af Danmark størst Bibel lære døde forleden af en svær sygdom. Mon ikke
Ham og Hans hustrug bad om helbredelse lige til han blev forfremet til
herligheden hjemme hos far.
Jeg ved ikke hvorfor Gud ikke helbredte Ham , men et er sikker Gud er også
den store læge, den der vil os det godt på alle måder.

Fra : Erik L

Dato : 22-07-02 03:26

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tornet i kødet, var det en sygdom?

Hvad var det for sygdom Paulus havde ??

> [...]
grund
> af at de prediker Jesus , de prediker sejr i Jesus navn.

Du lyder som Moses Hansen

> [...]
> Jeg ved ikke hvorfor Gud ikke helbredte Ham , men et er sikker Gud er også
> den store læge, den der vil os det godt på alle måder.

Prøv at læse 1 Kor 11

1 Kor 11 v27 Den, der spiser Herrens brød eller drikker hans bæger på en
uværdig måde, forsynder sig derfor imod Herrens legeme og blod. v28 Enhver
skal prøve sig selv, og så spise af brødet og drikke af bægeret. v29 For
den, der spiser og drikker uden at agte på legemet, spiser og drikker sig en
dom til. v30 Derfor er der mange syge og svage hos jer, og ikke så få sover
hen. v31 Hvis vi agtede på os selv, ville vi ikke blive dømt. v32 Men når
vi dømmes af Herren, opdrages vi, for at vi ikke skal blive fordømt sammen
med verden.

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 22-07-02 19:54

> Tornet i kødet, var det en sygdom?

Det er en af forklaringerne, men der er andre.
Olav Valen-Sendstad skriver i sin bog "Tornen i kjødet" bla :
-------------------
"3. Noen gjetninger om hva tornen i kjødet er.

Som omtalt ovenfor kan uttrykket «torn i kjødet, en Satans engel. forståes i
minst tre retninger: 1) det kan dreie seg om en kronisk lidelse i Paulus'
person. 2) Det kan dreie seg om noe i hans omgivelser. Og 3) det kan dreie
seg om begge deler: kroniske lidelser sammen med vanskelige omgivelser.
Dette ukjente X. har så utløst i ham syndige reaksjoner .
Det eiendommelige med de mange gjetninger er at de stort set faller inn
under en av disse tre mulig- beter for forståelse. Vi skal derfor omtale dem
i den nevnte rekkefølge.

1) Var tornen i kjødet en kronisk lidelse? De som bar gjettet på dette, har
da i første rekke gjettet på at Paulus led under en kronisk øyenbetennelse
(grunnlag: Gal. 4,15!), eller at han led under podagra, malariafeber,
ondartet hodeverk (migrene), epilepsi, el. lign. Man gjetter da altså i
første rekke på legemlige lidelser av kronisk art.

Rent psykologisk er slike gjetninger ikke usannsynlige. Både de nevnte og
andre lignende legemlige lidelser av kronisk art kan ofte bli middel eller
årsak til sjelelige tilstander eller disposisjoner som kan gripe dypt inn i
gudslivet og gudsforholdet. De medfører ganske ofte bestemte måter å reagere
på, som
en våken samvittighet på det kraftigste fordømmer. ! De medfører ofte også
bestemte set av bekymringer [ og anfektelser, fristelser og synder derved
at de virker forstyrrende på sinnslikevekten.

Det er vel kjent ! fra mange tilfeller av langvarige eller kroniske
legemlige lidelser som f. eks. dårlig fordøyelse, gikt og ; revmatisme,
ryggradslidelser, vanførhet, blindhet, døvhet, stumhet, o. lign. Slike ting
kan meget godt bli en «torn i kjødet», bl. a. derved at de utvikler og
utløser ytringer som f. eks. irritabilitet, heftighet, utåmodighet,
tungsinn, bitterhet, misnøyd sinn, grettenhet, lunefulhet, mistenksomhet,
..skadefrod, o.. lign. I og da slikt Jo er synd, kan det i sin tur bli en
lidelse , for samvittigheten!"

---------------

Hvad der måske dog er mere interessant, er hvorfor Gud nægtede Paulus
befrielse. At Gud var stærk igennem Paulus når han var svag. Dette
accepterede og forstod Paulus så at han hellere ville rose sig af sin
svaghed for at Guds kraft kunne tage bolig i ham.

jørgen.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 27-07-02 14:40

Børge Højlund Jensen fra Viborg med adressen <b-h-j@oncable.dk> skrev
således:

> Samme mand prædikede helbredelse ved bøn , samme Paulus prædikede
> tungetale.

Det betyder nu ikke at Paulus kan stå inde for resten af
trosbevægelsens lære.

> Ja vi kristne skal forfølges , fordi vi tro på Jesus,
> I øjeblikket er der mennesker der har deres lands regering imod sig
> på grund af at de prædiker Jesus , de prædiker sejr i Jesus navn.

Hvem hentydes der til her? Er Fogh-regeringen begyndt at forfølge
trosbevægelsen?

> Men der står mig bekendt ikke at man er en bedre kristen hvis man
> lider af forfærdelige sygdomme.

Næh, men trosbevægelsens lære er jo netop implicit og eksplicit at man
er en slettere kristen, hvis ikke man formår at helbrede sig ved tro.
hvordan skal man ellers fortolke følgende udsagn:

> Men der forkyndes at ved tro på Jesus har vi ret til lægedom,
fremgang, og så videre, det er bibelsk,

Ved troen på Jesus har man da ikke ret til noget som helst. Ved troen
er man skikket til at modtage Guds kærlighed og den kan udmønte sig på
forskellig vis, herunder succes, godt helbred osv. Men Guds kærlighed
er ikke et løfte om at det skal gå os godt i dette liv, kun et løfte
om at Gud er med os hele vejen og aldrig vil forlade den som tror.

Som jeg har forstået trosbevægelsens lære, så er Kristi magt allerede
givet den som tror og er blevet genfødt og dermed er ansvaret for at
udøve guddommelige mirakler ensidigt blevet pålagt den troende.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
27 jul AD 2002
Skt. Pantaleon

Fra : Erik L

Dato : 28-07-02 12:37

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> givet den som tror og er blevet genfødt og dermed er ansvaret for at
> udøve guddommelige mirakler ensidigt blevet pålagt den troende.

Godt fortalt; Og jeg mener det grænser op til ondskab, at sende unge uvidne
kristne ud for at udøve denne "Troens-mirakel/kraft" som ikke engang Jens
Garnfeldt, Ulf Ekman, Jørgen Hyldgård, Moses Hansen, Joh. Hansen, Freds
Rasmusen mf. kan give os en demonstration på.

Det er også på det område jeg siger Treenigheden halter, fordi Jesus er sat
ud af spildet og erstattet med en åndelig kraft hvori man modtager frelse og
helbredelser ved tro. Men Jesus er givet alt magt i himmelen og på jorden
og det er en anden evangelium end den trosbevægelsen praktisere, deres
forkyndelsen af Guds Ord er mere la-la fordi kommer de i en diskussion
henviser de hurtigt til et sted hvor forkyndelsen er rigtig. F. eks man
forkynder nok dåb til syndsforladelse, men i praksis forstås dåben
anderledes. Man forkynder også alle Nådegaverne, men i praksis anvendes kun
tungetalen og helbredelsens Nådegave som anvendes forkert

Ikke at forstå så jeg ikke tror på at Gud kan gøre mirakler, for jeg har
selv oplever at blive frelst og helbredt, men at flytte Guds kraft fra Guds
Ord til en kraft man får med Helligånden er ubibelsk. Det er og vil altid
være sandheden der sætter os fri, Jesus er sandheden.

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 28-07-02 13:01

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Børge Højlund Jensen fra Viborg med adressen <b-h-j@oncable.dk> skrev
> således:

Jeg tror ikke at ret mange kristne i Danmark forfølges, de latterlig gøres
kun.
PS. Der er kun frelse i troen på Jesus Kristus Guds søn

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-07-02 18:15

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> mælte sligt:

>Lige denne opslag om gode møder.

[...]

Hej Børge,

Lige som sidste gang du postede en lang række enslydende indlæg separat i
forskellige grupper, finder jeg anledning til at nævne de udmærkede råd på
<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>, hvor der bl.a. står:

Citat
Hvad skal man ikke gøre?
Det værste man kan gøre, hvis man vil sende et indlæg til flere grupper, er
blot at sende kopier i alle grupperne. En sådan handling medfører:

- Det er svært at følge med i diskussionerne: Man skal læse alle grupperne og
et indlæg i en af grupperne vil ikke ses i en anden, hvorved en gentagelse
af de samme pointer let opstår.
- Det koster ekstra telefonpenge til ingen nytte.
- En læser af de involverede grupper vil blive irriteret over at se den samme
tråd flere steder.
- Der opnås ingen fordele ved dette fremfor crossposting.

I stedet for at sende samme indlæg separat til en række grupper, bør man gøre,
som det forklares længere oppe på samme side.

Citat
Hvad skal man gøre?
Hvis du er sikker på dit indlæg skal sendes til mere end én gruppe, skal du
gøre følgende:

Anvend crosspost til udsendelsen af dit indlæg. På den måde sendes der kun et
indlæg i stedet for flere kopier og der sikres at eventuelle opfølgninger på
indlægget samles i en enkelt tråd i stedet for flere separate.
Sæt followup til en enkelt gruppe. På den måde "annoncerer" du dit oplæg i
flere grupper, men sender den efterfølgende diskussion til en enkelt gruppe.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I dine øjne er alle muslimer vist terrorister.
Prøv at forholde dig objektivt til tingene."