Fjerne gammelt gulvtæppe-klister
Fra : Thïngmand

Dato : 19-07-02 14:17

Jeg har fjernet gulvtæppet i et rum, hvor jeg skal have lagt laminatgulv -
det gik nemt, men der er ca. 1 m2 i et hjørne, hvor gummiunderlaget fra et
gammelt gulvtæppe sidder klistret uhjælpeligt fast til de ru brædder. Jeg
kan se at der hvor man har forsøgt at fjerne det, er noget af brædtet røget
med af...

Hvordan hulen får jeg det af brædderne?

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-07-02 16:19

"Thïngmand" <michale@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gammelt gulvtæppe sidder klistret uhjælpeligt fast til de ru brædder. Jeg
> kan se at der hvor man har forsøgt at fjerne det, er noget af brædtet

Har du prøvet med sæbevand?

Husk at lade gulvet tørre, før du lægger noget ovenpå...

- Martin

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-07-02 20:55

"Th?gmand" <michale@thingmand.dk> wrote in message news:<3d3810a5$0$12694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> kan se at der hvor man har forsøgt at fjerne det, er noget af brædtet røget

Prøv med en skraber. Man kan få nogle med udskiftelige hårdmetalskær, de
er ret robuste.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Astrid nielsen

Dato : 20-07-02 22:00

- hvis det er samme type, som vi har fjernet, klares det let med lunkent
vand m. brunt sæbe, kør det godt rundt med en klud, vent lidt til det
opløses, tør efter.
( i tør tilstand er det næsten umuligt at skrabe væk )

Venlig hilsen
Astrid Vest