meeeget langsom udskrift - update
Fra : Lone Koefoed

Dato : 19-07-02 14:02

så er der en update på udskriftssituationen.

Under nøje overvågning af Christian besluttede jeg at køre computeren
over et vanligt ethernetkabel på netværket. Normalt er min comp
tilsluttet nettet via airport.
Så kunne den godt udskrive. Det var stadig ikke hylende hurtigt, men det
var heller ikke rasendes langsomt. Det var med andre ord til at leve med.
Jeg benyttede mig stadig af AppleTalk - kunne ikke lokke en IP-adresse
ud af nogen i dag.
Både Airporten og kabelforbindelsen benytter sig af dhcp - endda af
samme server.
Men, hvis jeg vil printe, skal jeg altså indstikke kabel indtil nogen
får en åbenbaring om en anden måde at gøre det på. (jeg vil naturligvis
forsøge mig med LPR via IP når jeg finder en IP-adresse.)

Stadig uforståeligt for mig (fordi den vanlige netforbindelse kører
upåklageligt over Airporten), men nu er der da en praktisk løsning.

Tak for alle forslag - skulle der være flere, er de velkomne.

Lone

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-07-02 18:55

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Tak for alle forslag - skulle der være flere, er de velkomne.

Det lyder som om dine printjobs ikke bliver transporteret ret hurtigt
over Airport og at det så bliver lidt bedre via kabel.

Jeg tror at AppleTalk har en stor del af "æren". Det bliver spændende at
høre resultatet når du har prøvet LPR. (Hvis det virker kan du jo så slå
AppleTalk fra i netværksindstillingerne.)

Martin

Fra : Lone Koefoed

Dato : 22-07-02 10:48

In article <1ffl2p0.1vt0gnq14lkh34N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Jeg tror at AppleTalk har en stor del af "æren". Det bliver spændende at
> høre resultatet når du har prøvet LPR. (Hvis det virker kan du jo så slå
> AppleTalk fra i netværksindstillingerne.)

det er nu fantastisk - jeg printer via LPR og jeg når dårligt ud til
printeren, før det er der. Der var først noget galt igen, netværksmanden
rettede en indstilling et sted på serveren, tror jeg, og nu går det som
smurt. AppleTalk kan også, men det er voldsomt meget hurtigere med LPR
via IP.

Tak gutter
(Christian får glæden at smage, da jeg er på vej over med en Custard
Cream kika med orange flavour. Jeg tror I andre skal være glade for, at
I ikke er i hans sko

Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-07-02 16:13

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> [...]
> rettede en indstilling et sted på serveren, tror jeg, og nu går det som
> smurt. AppleTalk kan også, men det er voldsomt meget hurtigere med LPR

Det var da dejligt. Tillykke. Spar nu på papiret

> (Christian får glæden at smage, da jeg er på vej over med en Custard
> Cream kika med orange flavour. Jeg tror I andre skal være glade for, at
> I ikke er i hans sko

Hvis det sker alt for tit, kan han heller ikke være i dem.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 23-07-02 13:06

On 22 Jul 2002 17:12:46 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Det var da dejligt. Tillykke. Spar nu på papiret

Ellers ved vi hvem der skal fylde op. Faktisk nøjes hun ikke med at
skrive ud på sin egen gang. Der ligger også udskrifter og flyder ved
vores printer!

>Hvis det sker alt for tit, kan han heller ikke være i dem.

Custard Cream kiks har den ganske modsatte virkning. Faktisk blev
klokken 15.30 før jeg kunne spise frokost.
--
Christian

Fra : Torben Hansen

Dato : 23-07-02 14:09

Hej,

Jeg har desværre været på ferie de seneste to uger, og er gået glip af
denne tråd. Jeg har netop købt mig en Emac igår, og er nu gået til MacOS
X. Og det lader til at i her har diskuteret præcis hvad jeg ønsker hjælp
til - og vil spørge om.

Jeg har nemlig følgende problem:

Jeg har en Elite 600 netværks printer. Som jeg til at starte med
forgæves forsøgte at sætte op gennem LPR med IP (ved slet ikke om det
kan lade sig gøre?) - men kan ikke få det til at virke. Jeg kan printe
gennem Appletalk meget smertefrit, men det går stykt langsomt, særligt i
Internet Explorer (nogle gange kommer de prints aldrig), og særligt i
MacOS X programmer. Gennem Classic programmer printer jeg som hidtil,
ganske snapt.

Det virker ellers enkelt nok at sætte en LPR printer op, men hvorfra
kender man sin printers IP adresse? Jeg får nemlig en fejlmelding (med
dem jeg prøver som er gætteri), og skulle der være nogen hindring i at
bruge min printer med LPR opsærning?

God hjælp anyone?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-07-02 19:29

In article <1ffs36o.bnfxwe1aisry0N@[192.168.1.7]>, Torben Hansen
(tsh@gameon.dk) wrote:
> [...]
> denne tråd. Jeg har netop købt mig en Emac igår, og er nu gået til MacOS
> X. Og det lader til at i her har diskuteret præcis hvad jeg ønsker hjælp

Update udgaven findes her <http://groups.google.com/groups?
hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=1ffs36o.bnfxwe1aisry0N%40%5B192.168.1.7%5D&rnum=
2&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dmeeeget%2Blangsom%
2Budskrift%26btnG%3DGoogle%2BSearch%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.mac>

Originalen: <http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8
&threadm=kkele1z7ww.fsf%40mimer.null.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%
3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dmeeeget%2Blangsom%2Budskrift%26btnG%3DGoogle%
2BSearch%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.mac>

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-07-02 19:55

tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote:

> [...]
> kender man sin printers IP adresse? Jeg får nemlig en fejlmelding (med
> dem jeg prøver som er gætteri), og skulle der være nogen hindring i at

[ingen god hjælp i det følgende, beklager:]
Så vidt jeg har forstået, har en printer altid en IPadresse, hvis den
indgår i et netværk, så det kan din vel også.

jeg kan nok ikke bidrage med så meget, eftersom min opsætning snakker
med et velkonfigureret netværk, hvor jeg bare skulle indtaste
serveradresse og printernavn, og så klarede HW og SW andetsteds ærterne.
(ja, også på LPR via IP)

Jeg har således ikke selv hittet adressen nogetsteds og har ingen anelse
om, hvordan man gør. Det lød dog så afgjort som om andre havde anelse
derom.

Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 21:25

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> Så vidt jeg har forstået, har en printer altid en IPadresse, hvis den
> indgår i et netværk, så det kan din vel også.

Kun hvis printeren eller den maskine den er sluttet til, har et
IP-nummer, og det gælder ikke altid.

Men eftersom alle vil surfe, og det er bedre end både IPX og
Appletalk, vinder TCP/IP stadig udbredelse.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-07-02 22:57

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Det virker ellers enkelt nok at sætte en LPR printer op, men hvorfra
> kender man sin printers IP adresse?

De printere jeg har haft fat i var så "gode" at printe en setup side ud,
når de fik strøm. På den stod deres IP adresse. Alternativt har jeg også
haft fat i en del printserverer, som havde en eller anden knap som man
kunne trykke på for at få en setup side, med samme info, udskrevet på
den printer hvortil den var forbundet.
Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 23:23

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> Under nøje overvågning af Christian

Jaja, saa er der jo ingenting der kan gaa galt. I teorien,
forstaaes.

> Tak for alle forslag - skulle der være flere, er de velkomne.

VivehaWienerbroed!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-02 22:09

On 20 Jul 2002 00:22:44 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Jaja, saa er der jo ingenting der kan gaa galt. I teorien,
>forstaaes.

Fordi jeg ikke gjorde noget?

>VivehaWienerbroed!

Det er forbeholdt onsite-supporten.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 17:01

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Fordi jeg ikke gjorde noget?

Du ved, ting virker kun når der ikke er nogen der kigger.

> Det er forbeholdt onsite-supporten.

Hvis du så fik kiks med appelsinsmag, skulle jeg mene at du var den
der skulle føle dig snydt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn