Ulovligt,men hvad kan man gøre?
Fra : K.B. Steffensen

Dato : 19-07-02 13:36

Hej NG.
Forestil dig, du går en tur i Føtex(Det er kun et eks.),du tager 2
kundevogne og fylder dem med de samme vare.Du lader kundevogn 2 stå, et sted
i butikken.Du går hen og betaler for varene i kundevogn 1. Udenfor butikken
giver du vognen til en du kender. Du går derefter ind for, at hente
kundevogn 2, ved kassen på vej ud spørger kasse damen om du ikke skal betale
for varene,hvorpå du svare, at det er gjort en gang og frem viser bonen.

Så er spørgsmålet hvad kan butikkerne gøre for, at undgå en sådan situation
?

--
MVH.
K.B.S.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-07-02 14:18

In article <ah913b$28il$1@news.cybercity.dk>, K.B. Steffensen wrote:
> [...]
>
> Så er spørgsmålet hvad kan butikkerne gøre for, at undgå en sådan situation

Skyde alle der nærmere sig indgangen ?? Helt ærligt, hvor er det
juridiske i dit spørgsmål ?

JonB

Fra : K.B. Steffensen

Dato : 19-07-02 14:33

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Skyde alle der nærmere sig indgangen ?? Helt ærligt, hvor er det
> juridiske i dit spørgsmål ?

Hvad kan personalet rent juridisk gøre.Jeg mener kunden har bon for noget
som han/hun har købt,men det der er købt ligger jo ikke i kundevognen.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-07-02 14:44

In article <ah94fe$2be6$1@news.cybercity.dk>, K.B. Steffensen wrote:

> [...]

> Hvad kan personalet rent juridisk gøre.Jeg mener kunden har bon for noget
> som han/hun har købt,men det der er købt ligger jo ikke i kundevognen.

Det er jo lige meget hvordan du stjæler varerne, du stjæler dem.
Derfor kan de om nødvendigt foretage en civil arrestation.

JonB

Fra : Padre

Dato : 19-07-02 18:40

> Hvad kan personalet rent juridisk gøre.Jeg mener kunden har bon for noget
> som han/hun har købt,men det der er købt ligger jo ikke i kundevognen.

Dit spørgsmål er ikke juridisk men bevismæssigt.

Som en lærer engang sagde: "Beviser, det har jo med den virkelige verden at
gøre. Og den virkelige verden beskæftiger vi os ikke med her."

Padre

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-02 19:10

Padre <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev:

[klip]

> Som en lærer engang sagde: "Beviser, det har jo med den virkelige verden
> at gøre. Og den virkelige verden beskæftiger vi os ikke med her."

Efterhånden så bliver beviser dog lidt interessante - må jeg konstatere. Men
noget videre juridsk i det, er der jo ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-07-02 14:29

K.B. Steffensen skrev:

> ved kassen på vej ud spørger kasse damen om du ikke skal
> betale for varene,hvorpå du svare, at det er gjort en gang og
> frem viser bonen.

Hvordan vil du forklare, at du har betalt for varerne, men alligevel
befinder dig på den forkerte side af kassen? Føtex har en politik med,
at du ikke må tage betalte varer med ind i butikken, og de ansatte i
informationen kan nok huske, at de ikke undtagelsesvis har lukket dig
ind med varerne.

Og så er dk.videnskab.jura ikke en optimal gruppe at diskutere
spørgsmålet i. Måske dk.forbruger?

--
Mvh. Peter
"We live in a society of laws. Why do you think I took you to all those

Fra : K.B. Steffensen

Dato : 19-07-02 14:36

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du forklare, at du har betalt for varerne, men alligevel
> befinder dig på den forkerte side af kassen? Føtex har en politik med,
> at du ikke må tage betalte varer med ind i butikken,<

Det lyder sansynligvis rigtigt nok. Men det er jo også en måde man kan komme
uden om problemt på.

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-07-02 20:43

K.B. Steffensen wrote:

> Det lyder sansynligvis rigtigt nok. Men det er jo også en måde man kan komme
> uden om problemt på.

Betragt dette som et udslag af en morbid nysgerrighed:

Hvilke måder findes der?

--
..signature

Fra : Giro

Dato : 19-07-02 23:14

> [...]
> at du ikke må tage betalte varer med ind i butikken, og de ansatte i
> informationen kan nok huske, at de ikke undtagelsesvis har lukket dig

Godt svar på et ikke så interessant spørgsmål.
Du kan umuligt forklare dig ud af at være gået ind i butikken igen med
vognen fuld efter først at have betalt for en vognfuld varer.

Så find dig en anden måde at platte på - den her foreslåede er for plat !

Mvh

Bo

Fra : K.B. Steffensen

Dato : 20-07-02 08:27

"Giro" <Please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Godt svar på et ikke så interessant spørgsmål.
> Du kan umuligt forklare dig ud af at være gået ind i butikken igen med
> vognen fuld efter først at have betalt for en vognfuld varer.<

Jeg kunne vel have glemt, at købe noget og kom i tanke om det på vej ud, af
butikken.

Fra : Andy

Dato : 19-07-02 17:01

> [...]
> for varene,hvorpå du svare, at det er gjort en gang og frem viser bonen.
> Så er spørgsmålet hvad kan butikkerne gøre for, at undgå en sådan

Kassedamen vil henvise dig til informationen, og hvis du alligevel forsøger
at komme forbi kassen, så vil hun tilkalde en vagt som så vil hjælpe dig hen
til informationen.

Når du kommer til informationen, vil du blive bedt om at fremvise din bon,
hvorpå man kan se hvilken kasse og hvilket tidspunkt du gik igennem.
Derefter vil man kontakte personalet ved indgangen, for at se om de kender
noget til sagen. Hvis de ikke har set dig gå ind, vil man tage fat i båndet
fra overvågningskameraet ved indgangen for at se hvad du havde med ind...
Der kan de så se at du lyver, og du vil formentligt blive bedt om ikke at
vise dig i butikken igen. Forvent at vagtpersonalet kan huske dig næste gang
du forsøger at handle der.

Fra : Jesper KA

Dato : 20-07-02 00:07

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in message
> [...]
bonen.

> Så er spørgsmålet hvad kan butikkerne gøre for, at undgå en sådan

Tricket er ikke ligefrem nyt .. jeg så det for flere år siden i det
tidligere Daels varehus
en ældre mand står gemt bag nogle reoler og åbner en kasse med et tv
bord .. derefter
går han op til ekspedienten med denne og fremlægger en kvitering. lidt
senere ser
jeg han får penge af ekspedienten .. det er her jeg går op til en vagt
og forklarer ham
hvad jeg har set .. efter at svindleren er blevet ført væk forklarer
vagten at det er
et udbredt trick .. man køber noget .. går tilbage til forretningen med
kvitteringen ..
tager samme vare igen og går op og får pengene retur.

Regards