Nye dæk vs prop lapning
Fra : Jimmi

Dato : 19-07-02 13:36

Kan det være rigtigt at man ikke kan lappe en CBR på bagdækket?

Dækmanden siger at det kan man ikke, man SKAL sætte nye dæk på,
men er det fordi han vil sælge min kammerat et nyt dæk, eller passer det
rent faktisk?

Dækmanden sagde at det var noget med varmeudvikling.

Mvh
Jimmi

Fra : Jens Bering

Dato : 19-07-02 16:07

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> rent faktisk?
>
> Dækmanden sagde at det var noget med varmeudvikling.

[KLIP]

Det siger alle - men jeg savner belæg for at dækkets varmeudvikling skulle
have betydning i den henseende - svært at få bevist da alle jo "hopper" på
de formanende ord og skifter til nyt.

Jeg er spændt på om nogen på NG kan henvise til noget KONKRET der bekræfer
fagfolkenes påstand!

JB

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-07-02 16:36

> Det siger alle - men jeg savner belæg for at dækkets varmeudvikling skulle
> have betydning i den henseende - svært at få bevist da alle jo "hopper" på
> de formanende ord og skifter til nyt.

host - Prøv at søge lidt tilbage med groups.google.com og du vil se at så
enige er vi ikke herinde. Men til ræs og/eller highspeed touring er det nok
ikke et dumt råd

/A - der har kørt 5000km på et lappet dæk

Fra : Henning

Dato : 19-07-02 17:41

> Det siger alle - men jeg savner belæg for at dækkets varmeudvikling skulle
> have betydning i den henseende - svært at få bevist da alle jo "hopper" på
> de formanende ord og skifter til nyt.

Den eneste af _påstandene_ mht kvalitet af slangeløslapninger jeg kan se giver mening er, at trådene i dækket kan være skadet ved punkteringen eller bliver det senere ved vandindtrængen.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:41

Henning <henning@see.sig> skrev i en
> Den eneste af _påstandene_ mht kvalitet af slangeløslapninger jeg kan
se giver mening er, at trådene i dækket kan være skadet ved punkteringen
eller bliver det senere ved vandindtrængen.

Og dén æder jeg kun omkring stål(=rust)-radial dæk til biler, der jo
sidder monteret i årevis :-|

Ingen slangeløse mc-dæk holder meget over én sæson, og hvis de gør, har
ejeren en kørselsmønster der overhovedet ikke lægger op til frygt for en
lapnings holdbarhed

--
Armand.

PS:
Check lige din linielængde (noget med 72 tegn som std. herinde) - Gælder
også Gundersen!!

Fra : Anneli

Dato : 30-07-02 21:10

> PS:
> Check lige din linielængde (noget med 72 tegn som std. herinde) - Gælder
> også Gundersen!!

Hvor indstiller man den?

Anneli :0)

Fra : Armand

Dato : 31-07-02 15:29

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

Gælder
> Hvor indstiller man den?

Ganske enkelt:
Under "Indstillinger" (under: FUNKTIONER!)
Vælg: fanebladet: "SEND" og gå ind Indstillinger for alm. tekst under
"format for afsendelse af nyheder" !

--
Armand.

Fra : Gundersen

Dato : 19-07-02 23:23

Hejsa

> Kan det være rigtigt at man ikke kan lappe en CBR på bagdækket?

Det kan man godt, men det skal være på Paraply metoden, Altså hvor der næmest bliver sat en Papaply i gennem dækket fra bagsiden.

Jeg ville nu nok skifte det, for at være sikker på at det ik skulle
springe, eller hvad fan det nu kunne finde på.

Men hvis du ikke ligge med 200km/t konstant, så kan man nok lappe det så det holder.

Mvh emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 19-07-02 22:56

> [...]
> rent faktisk?
>
> Dækmanden sagde at det var noget med varmeudvikling.

Dækmanden er sgu fuld af lort !!!!!!
jeg har selv en CB600F, og såvidt jeg ved er det sgu samme dæk der er på.
jeg har punkteret 2 gange og det var muligt at lappe begge gange.
ham der lappede mi kaldte det for en paraplylapm, og de kan fåes så de kan
holde til ihvertfale 300 km/t.

MVH
Mikkel

Fra : Jens Bering

Dato : 20-07-02 17:52

> [...]
> jeg har punkteret 2 gange og det var muligt at lappe begge gange.
> ham der lappede mi kaldte det for en paraplylapm, og de kan fåes så de kan

300 km/t på en 600 cm3 - jeg er imponeret ....

JB

Fra : Jan Vagle

Dato : 20-07-02 19:11

Jimmi wrote:

> [...]
>
> Dækmanden siger at det kan man ikke, man SKAL sætte nye dæk på, men er det
> fordi han vil sælge min kammerat et nyt dæk, eller passer det rent

Han vil KUN sælge et nyt dæk ! Period !

> Dækmanden sagde at det var noget med varmeudvikling.

Bah ! De fleste er ikke i stand til at belaste dekket slik at varmeudvikling
bliver et problem undtaget ved banekørsel.

Jeg har ved mangen anledninger "plugget" et dæk uden problemer men det er et
viktigt undtak: Er det slidt (ved mindre end 2 mm mønsterdybde) skift det uandsæt.

Et slidt dæk er meget tyndere en et nyt med fare for at "pluggen/proppen" kan
løsne. Problemet da er at etter å ha repareret det punkterte dæk vil hullet
(p.g.a. at den "prop" skal kunne komme i) være meget større å en vil tabe luft
lynhurtigt.

(Undskyld min dansk da jeg er Norsk ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-07-02 19:32

Jan Vagle wrote:

> Han vil KUN sælge et nyt dæk ! Period !

> Bah ! De fleste er ikke i stand til at belaste dekket slik at varmeudvikling
> bliver et problem undtaget ved banekørsel.

Jeg har lige for 5 min. siden snakket med en kammerat, der holder pause ved Lyon.
Asfalten er glohed. 2 sprunget dæk på hans treakslede trailer. Der er ikke regummirede
dæk. En smidt slidbane på trækhjulene. De tre andre er gået løs. Det er regummirede
dæk. Han har kørt lastbil i over 25 år, også i Saudiarabien. Og har aldrig set
lignende. Jeg tror på selv korrekt lappede mc-dæk vil give op. Især hvis det med fuld
oppakning.

Ib Jakobsen

Fra : Jan Vagle

Dato : 20-07-02 20:17

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> lignende. Jeg tror på selv korrekt lappede mc-dæk vil give op. Især hvis det med fuld

Det er ca 70 lysår i forskjell på et trailerdæk og et mc-dæk.. ;)

Mit ene blev testet med en snithastighed på 170 km/t i 30 graders varme..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-07-02 21:14

Jan Vagle wrote:

> Det er ca 70 lysår i forskjell på et trailerdæk og et mc-dæk.. ;)
>
> Mit ene blev testet med en snithastighed på 170 km/t i 30 graders varme..

Forklar forskel.

Ib Jakobsen

Fra : Jimmi

Dato : 20-07-02 21:55

Well, tak for de mange svar, jeg tror at min konklution må være at det er
muligt at lappe skidtet så det holder, men spørgsmålet er om man tør, for
hva nu hvis....
Meeeen igen, 2000,- for et nyt bagdæk med montering, det er dælme dyrt hver
gang man får en skrue i

Jimmi

Fra : RpR

Dato : 31-07-02 17:44

> Well, tak for de mange svar, jeg tror at min konklution må være at det er
> muligt at lappe skidtet så det holder, men spørgsmålet er om man tør, for
> hva nu hvis....

Jeg ville knalde en prop i dækket. Det værste jeg endnu har set på en MC var
at proppen hoppede ud på grund af nedslidte dæk.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine