Nogen med erfaringer: Suzuki GSX-R 250?
Fra : Chrille

Dato : 19-07-02 12:02

Hej Gruppe

Jeg går og kigger efter en god begynder mc. Så er det at jeg syntes at
Suzuki GSX-R 250 er meget fed og passer omtrent til min pengepung.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med den, er der noget man skal
være særligt opmærksom på?

Eller er der andre cykler der var bedre til en begynder i prisleje 20-30.000
kr?

Mvh
Christer

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 19-07-02 14:06

"Chrille" <chrille@chrille.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være særligt opmærksom på?
>
> Eller er der andre cykler der var bedre til en begynder i prisleje

Hej Christer

Jeg har haft min i 14 mdr nu.

I mine øjne får man meget for pengene. Men det kommer an på hvad man ønsker.

Her er mine pros og cons:

Pros:
GODE bremser
Fair svingegenskaber (bedre end de fleste på den alder)(Regn med at
invistere i en ny bagdæmper)
Solid motor (her vil nogen sikker mod argumentere, men min har jeg kørt 20K
km på. Uden noget bøvl af karakter. Hvis du overholder olie skift for hver
5000 km med god olie, så holder den godt)
Nem at få stumper til. (ikke det samme som billig) (en del ting kan købes
hos louis.de, men stå listet til andre cykler, det gælder om at finde ud af
at den f.eks deler oliefilter med GS500E og GSXR400RR
Lille maskine, nem at tumle

Cons
bundtræk?? eksistere vist ikke *g* Dog skal det siges at min trækker jævnt i
6 gear fra under 3000 omdr/min. til top.
ikke god comfort hvis du er mere end 185cm, passer fint til mine 178cm.
Nogen har været meget uheldige med motoren. Tror det stammer fra
misvedligehold.

Til de penge du har, vil jeg sige det er noget af det bedste man kan købe,
hvis man er til race. Hvis du hellere vil køre ligeud, så find f.eks. en
billig GSX 750ESD eller en GPZ750. De har langt mere motorkraft, men egner
sig ikke så godt til de små landeveje som GSXR250

Jeg ville kigge efter et eksemplar med mindre end 40.000km på klokken. Man
siger som hoved regel at motoren altid køre 60K km før den står af. Min har
nu gået 58.000, bruger ingen olie, og viser ingen tegn på slid. Smider
36,7HK på baghjulet. (og dermed æder enhver kadet i lyskrydsrace )

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 19-07-02 14:19

On Fri, 19 Jul 2002 15:05:54 +0200, -[ F e r ]- wrote:
[snip - en masse om Babygixxeren]

Jeg kan kun istemme. Det er faktisk en solid MC, og god at begynde på.
Man vender sig til at den skal køre med 10000 o/m og mere

Jeg kørte på min i 3 år (ca. 20kkm), og det var ikke noget problem.
Kan dog sige at skiftet til CBR600 var temmeligt stort!!!

--
/Jesper
CBR600 som faktisk er nemmere at køre på end Babygixxeren!

Fra : Jesper

Dato : 20-07-02 20:05

Jesper Lillesoe wrote:

> Jeg kan kun istemme. Det er faktisk en solid MC, og god at begynde på.
> Man vender sig til at den skal køre med 10000 o/m og mere

Har man som mig da jeg havde den ikke rigtigt prøvet andet kan man ikke se
noget galt i det.

> Jeg kørte på min i 3 år (ca. 20kkm), og det var ikke noget problem.

Jeg kørte 4 år og over 50kkm på sådanne en og det største problem var det
obligatoriske skift af toppakningen, ellers kørte den bare.

> Kan dog sige at skiftet til CBR600 var temmeligt stort!!!

Tjoo... jeg tog det da lidt roligt den første uges-tid.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-07-02 15:23

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> skal

Hvis du køber en der har kørt under 25.000 km, skal du være opmærksom på at
toppakningen typisk ryger heromkring. det er pga en svag pakning fra
fabrikkens side, og har ikke hørt om efterfølgende problemer.

> Regn med at invistere i en ny bagdæmper)

Hvorfor skal man investere i en ny bagdæmper?....min virker ihvertfald fint

Kunne derimod godt bruge en hårdere fordæmper...

> bundtræk?? eksistere vist ikke *g* Dog skal det siges at min trækker jævnt
> 6 gear fra under 3000 omdr/min. til top.

dette er dog ikke noget særligt ved denne, nærmere typisk for små
motorcykler.

> ikke god comfort hvis du er mere end 185cm, passer fint til mine 178cm.

til mine 182 cm er den fin nok, også på længere stræk (over 4-500 km på en
dag)
Dog bliver den (forståeligt nok) lidt langsommere i optrækket hvis man man
hører til i den tunge ende af vægtskalaen (vejer selv over 100 kg)

> Nogen har været meget uheldige med motoren. Tror det stammer fra
> misvedligehold.

Har heller ikke haft nogle problemer med motoren.

--
Jacob -glad babygixxer ejer

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 19-07-02 18:11

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fint

> Kunne derimod godt bruge en hårdere fordæmper...

Tjae.. har set 3-4 modeller... Alle sammen var døde... Fordæmperen, den er
nem nok at fikse. 20W olie, og evt nogen bøsninger til at stramme fjedderen
op med... så spiller den. (vejer også selv knap 100)
Bagdæmperen virker ok, ved normal stille kørsel. Da den ikke belastes ret
meget, prøv at kør slalom, så kan du typisk mærke at røven er alt for
livlig. Eller tag en hård tur på de små lande veje... Evt med en bagpå og
over et vejbumb.. så kan man mærke om den er lidt død.

Ifølge MAX mc-nøglen, der passer GSXR750 dæmperen fra samme årgang på. sådan
en krabat vil jeg snart finde til min, se om det kan lade sig gøre.

mvh Tommy Fer

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-07-02 11:28

Mens vi alivl diskutere 250'erne, hvor langt har i så kørt på jeres ??? Min
står efterhånden på 71.000.... og den køre fint endnu.. har fået justeres
ventil en gang og dyset den ind til min Laser-slip-on. eller s har der kun
været bøvl med nåleophængene i karbs'ne

MVH.
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-07-02 13:31

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mens vi alivl diskutere 250'erne, hvor langt har i så kørt på jeres ???

Min har ikke gået mere end ca. 36.000 km. og de 5-6000 km jeg har kørt på
den har der ikke været noget bøvl.
men synes dog at min knastkæde (formoder jeg) larmer en del, så den skal jeg
lige have kigget på. Samt der skal nok snart justeres ventiler....det er ved
at være 11.000 km siden.

--
Jacob

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 20-07-02 18:35

Hey GSX250R homies

Jeg er enig i hvad Fer skriver om fordele & ulemper, og som han skriver
holder motoren ikke hvis man ikke vedligeholder den (hvad gør også det?)
eller bedre, og lige så vigtigt, mishandler den (hård kørsel ved koldstart,
top omdr. vedvarende).

Så LYT til motoren (hvis det heller ikke altid siger dig så meget, så se om
du ikke kan narre en MC fanatiker med, til at kigge/lytte MC'en). Ellers
bare se objektivt på MC'en og se om den er misholdt...og husk at se på Mange
Gixxere, der er nemlig en del til salg derude.

Jazzy
GSX250R - Kørt 3000 med nye motor.

Fra : Chrille

Dato : 21-07-02 13:39

> [...]
skal
> være særligt opmærksom på?
>
> Eller er der andre cykler der var bedre til en begynder i prisleje

Tak for svarene alle sammen. Det lyder jo ikke så tosset med dem maskine.
Så nu vil jeg suse rundt og kigge efter en i god stand..

-Uha det er ikke til at vente nu når man ved hvad man vil ha'

Mvh Christer
Forhåbentlig snart GSX-R 250