Eksterne mikrofon til Mac
Fra : Henning Poulsen

Dato : 14-02-01 20:39

Jeg var nede i Føtex og så et headset til computere, og tænkte at det måtte
jeg købe. Hvordan kan det være, at når nu jeg har sat det til, så vil den
ikke modtage lyde fra mikrofonen. Jeg har prøvet de fire indstillinger i
kontrolpanelet Lyd (MacOS 9.0), "Indb. mikrofon", "Ekst. mikrofon", "Lyd
ind", "Indb. Cd-kilde".
Skal der helt specielle stik til mikrofonindgangen eller hvad?

Jeg har betalt 50 kr for head-settet, og jeg glædede mig til at sætte det
til. På forhånd tak.

Henning Poulsen.

Fra : Tina H.

Dato : 14-02-01 22:41

Hej Henning,

Du kan ikke bruge den. Hvis du har en gammel mac skal du bruge en PlainTalk
microfon. Microfon indgangen har brug for et specielt stik for at kunne
bruges det har PlainTalk. Har du en iMac, G4 eller G4 skal du bruge en USB
microfon. Ellers må du købe en lydmixer og så tilslutte en microfon til den.

Så du må nok ned og aflevere headsettet igen

hilsen

Tina

Fra : Henning Poulsen

Dato : 15-02-01 02:05

in article B6B0B9FF.1DC9%tvlyd@worldonline.dk, Tina H. at
tvlyd@worldonline.dk wrote on 14/02/01 22:41:

> [...]
> microfon. Ellers må du købe en lydmixer og så tilslutte en microfon til den.
>
> Så du må nok ned og aflevere headsettet igen

Hvad gør jeg hvis jeg vil sætte stereoanlægget til iMacen for eksempel? Dvs,
anlæg -> iMac?

Poulsen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 15-02-01 09:39

Henning Poulsen <henning@imtoosexy.com> writes:

> Hvad gør jeg hvis jeg vil sætte stereoanlægget til iMacen for eksempel? Dvs,
> anlæg -> iMac?

Så skal du bare finde et kabel med passende stik i begge ender.
Lydindgangen på en iMac er line-level, dvs. den passer til enhederne
på dit stereoanlæg. Hvis du derimod vil have sat en mikrofon til,
skal du have en forstærker på. Du kan evt. bygge en ud af en gammel
PlainTalk mikrofon.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-02-01 10:12

On Wed, 14 Feb 2001 20:39:00 +0100, Henning Poulsen wrote
(in message <B6B09D63.41A3%henning@imtoosexy.com>):

> [...]
> Skal der helt specielle stik til mikrofonindgangen eller hvad?
>
> Jeg har betalt 50 kr for head-settet, og jeg glædede mig til at sætte det

Jeg har købt en adaptor af Peter Perlsø, og en tilhørende mikrofon, der
akkurat ligner den, min PC søn har, så det må være en adaptor, du skal have,
så kan du sætte hvadsomhelst til - jeg kommer nemlig lige i tanker om, at jeg
udmærket kunne bruge en Shure mic. i den. NE Mic, Universal MacIntosh Adaptor
fra GRIFFIN Technology. Works with any microphone, som der står.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Tina H.

Dato : 16-02-01 03:15

Hej David,

Har du evt. et telefon nr. og adresse evt. en url på ham Peter Perlsø. Jeg
er osse interesseret i den omtalte adapter.

hilsen

Tina

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-02-01 09:00

On Fri, 16 Feb 2001 3:14:45 +0100, Tina H. wrote
(in message <B6B24BA4.1EA4%tvlyd@worldonline.dk>):

> [...]
>
> Har du evt. et telefon nr. og adresse evt. en url på ham Peter Perlsø. Jeg
> er osse interesseret i den omtalte adapter.

<SChnapz>

Jeg tror ikke, han har flere på lager Men du kan da købe en hos
SuperRadio, Fredgaard, OfficeLine eller hvor de nu forhandler mac.
- David
PS: Du kan jo finde Peter her i gruppen.