Køb Af Brugt Påhængsmotor
Fra : Tim Sørensen

Dato : 18-07-02 23:51

Jeg har købt en brugt påhængsmotor af en autoriseret forhandler.

Jeg fik ved købet 3 måneders garanti.

Købet fandt sted for 1 uge siden, og der har hele tiden været fejl i
motoren.

Forhandleren, viser ingen interesse i at lave min motor.

Nu spørger jeg:
Hvor lang en fortrydelsesret har jeg her?

Jeg vil nemlig meget gerne returnere den.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-02 07:58

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>
> Forhandleren, viser ingen interesse i at lave min motor.
>
> Nu spørger jeg:
> Hvor lang en fortrydelsesret har jeg her?

Ingen medmindre du har købt pr. postordre eller har aftalt en
fortrydelsesret med forhandleren.

Du har til gengæld 2 års reklamationsret som forhandleren ikke kan
undsige sig såfremt du har handlet som alm. forbruger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 19-07-02 09:18

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> Du har til gengæld 2 års reklamationsret som forhandleren ikke kan
> undsige sig såfremt du har handlet som alm. forbruger.

Det forstår jeg ikke helt?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-07-02 09:20

In article <ah8ht1$1kpp$1@news.cybercity.dk>, Tim Sørensen wrote:
> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
>
> Det forstår jeg ikke helt?

Ikke erhvers øjemed, fx. fisker ??

JonB

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-02 09:21

> Det forstår jeg ikke helt?

I forbrugerkøb kan man ikke fraskrive sig sin reklamationsret. Dvs. man
i to år ret til at reklamere over fejl og mangler ved produktet, der
var tilstede ved købet og det uanset, hvad forhandleren ellers måtte
mene.

Dvs. hvis den motor du har købt ikke lever op til det forhandleren har
lovet, så foreligger der en mangel som forhandleren skal udbedre.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 19-07-02 22:18

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote
> [...]
> Nu spørger jeg:
> Hvor lang en fortrydelsesret har jeg her?
> Jeg vil nemlig meget gerne returnere den.

Det skal lige siges at der er tale om en brugt motor.
Den er købt til privat forbrug.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/