FZ50!!
Fra : MB

Dato : 18-07-02 21:11

Hej

Jeg kan ikke få mit baghjul af, hvilket værktøj er bedst til at få det af???

Mvh Martin

Fra : Thomas B

Dato : 19-07-02 00:11

"MB" <mbanasik@worldonline.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg kan ikke få mit baghjul af, hvilket værktøj er bedst til at få det
af???

> Mvh Martin

Brug noget rustløsner der sidder og virker lidt. Tag bagefter en T-nøgle med
et rør sat udenover. hold bagbremsen inde.
Brug noget kobberfedt når du skruger møtrikken på igen så får du ikke
problemet igen.

Mvh. Thomas

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 16:57

> [...]
> et rør sat udenover. hold bagbremsen inde.
> Brug noget kobberfedt når du skruger møtrikken på igen så får du ikke

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Brugte altid farmands hjulnøgle fra bilen... hvis ikek det hjalp havde vi da
heldigvis en trykluftsnøgle Men brug bare rigeligt med kobberfedt,
deet virker.. dog kan samle en del skidt.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Ravn

Dato : 21-07-02 20:01

Hej Martin
Det lyder ikke så godt.
Er det fordi det er rustet fast er der ikke meget at gøre men her er et par
forslag som kommer fra gode/dårlige erfaringer fra eget værksted.
Du kan ligge din knallert ned og sprøjte noget rustopløser på med jævne
mellemrum i et par timer, hvis det så ikke hjælper så må du varme på akslen
der går igennem navet på hjulet, hvis det heller ikke hjælper må du skære
navet i stykker med en Vinkelsliber (pas på akslen så du ikke også skal
skifte den, så skal du også have den ud af motoren ).
Mvh.
Kjeld Grøndal
www.knallert.com

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-07-02 06:52

"Ravn" <Ravn@esenet.dk> wrote in message
> [...]
par
> forslag som kommer fra gode/dårlige erfaringer fra eget værksted.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja, brug rustopløser, og har du på nogen måde mulighed for at komme til en
trykluftnøgle så kan du måske med lidt held slå akslen løs.