Dyr DivX konkurrent!
Fra : Jesper

Dato : 18-07-02 19:40

Nu har Apple udsendt en MPEG2 afspiller plugin til QT6 - til $20! Den
kan ikke en skid mht at indkode i MPEG2, kun afspilning. Den kan heller
ikke klare at afspille DVDer, fordi MPEG2 her er kodet med CSS.

Den kan dog rippes til en ukodet .vob fil med 0SEx som er freeware.

Så må den teoretisk set kunne åbnes i og afspillles med MPEG2 QT6
plugin og hvis man har købt QT6 pro formedest $30 må man så kunne
eksportere i MP4 format.

Samlet pris $50 (Jeg kan ikke rigtig se anden anvendelse af MPEG2
pluginen), det kalder jeg en dyr DivX konkurrent.

--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 21:48

On Thu, 18 Jul 2002 20:39:47 +0200, Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> (Jeg kan ikke rigtig se anden anvendelse af MPEG2 pluginen),

afkodning af SVCD og kodning af DVD film.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jesper

Dato : 26-07-02 21:53

> afkodning af SVCD og kodning af DVD film.

pluginen kan ikke kode i MPEG2, kun afkode.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 22:26

On Fri, 26 Jul 2002 22:53:18 +0200,

> pluginen kan ikke kode i MPEG2, kun afkode.

så kan den bruges til visning af SVCD, dvs jeg er ening i at der er
tale om en mild grad af tyveri.

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-07-02 22:36

In article <1qesha.fb2.ln@g4.reippuert.dk>,

> så kan den bruges til visning af SVCD, dvs jeg er ening i at der er
> tale om en mild grad af tyveri.

Er du klar over at Apple skal betale licens for afkoderen?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 22:40

On Fri, 26 Jul 2002 23:36:02 +0200,

> Er du klar over at Apple skal betale licens for afkoderen?

for ukrypteret mpg2 ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-07-02 23:25

In article <nifsha.fb2.ln@g4.reippuert.dk>,

> for ukrypteret mpg2 ?

Ja.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 23:32

On Sat, 27 Jul 2002 00:24:59 +0200,

> Ja.

Hvordan løser folkene bag videoLAN det problem?

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-07-02 23:51

In article <mkisha.ji2.ln@g4.reippuert.dk>,

> Hvordan løser folkene bag videoLAN det problem?

Aner det ikke, men MPEG2 er svjv ikke en åben/gratis standard.

Fra : Jesper

Dato : 27-07-02 01:18

> Hvordan løser folkene bag videoLAN det problem?

På samme måde som mange MP3 player producenter: Ved at undlade at betale
royalties.

Fra : Jesper

Dato : 27-07-02 01:16

> så kan den bruges til visning af SVCD, dvs jeg er ening i at der er
> tale om en mild grad af tyveri.

Er SVCD'er CSS kodede ligesom DVD'er? Hvis ja, så kan MPEG2 pluginin
ikke vise det. Benytter SVCD sig af AC3 eller DTS lyd? Hvis ja, kan
lyden ikke afspilles i QuickTime. Er lyden muxed (multiplexed)? Hvis ja,
kan den ikke transkodes i QuickTime.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-02 23:29

On Sat, 27 Jul 2002 02:15:32 +0200, Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Er SVCD'er CSS kodede ligesom DVD'er? Hvis ja, så kan MPEG2 pluginin
> ikke vise det.

de er ikke kodede.

> Benytter SVCD sig af AC3 eller DTS lyd? Hvis ja, kan
> lyden ikke afspilles i QuickTime. Er lyden muxed (multiplexed)? Hvis ja,
> kan den ikke transkodes i QuickTime.

multiplex mp3.

vlc klarer i øvrigt opgaven til UG

Fra : Jesper

Dato : 28-07-02 06:53

> de er ikke kodede.

> multiplex mp3.
>
> vlc klarer i øvrigt opgaven til UG

vlc kan afspille, ikke transkode

Fra : Lone Koefoed

Dato : 28-07-02 09:05

In article <ir6vha.t67.ln@g4.reippuert.dk>,

> vlc klarer i øvrigt opgaven til UG

det gjorde min også før, men nu vil den ikke mere. Der er sort skærm,
men masser af lyd. Selv klip jeg før har set dur ikke mere.
Det eneste jeg kan komme i tanke om, jeg har gjort ved systemet er at
køre system update og at have installeret QT6. Kan det have betydning?

--
Lone

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-07-02 13:16

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> Det eneste jeg kan komme i tanke om, jeg har gjort ved systemet er at
> køre system update og at have installeret QT6. Kan det have betydning?

Hent version 0.4.3, den er kompatibel med QT6

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Koefoed

Dato : 28-07-02 13:33

In article <1fg1blp.1tdge1p1xm5tncN%rfn@mac.com>,
rfn@mac.com (René Frej Nielsen) wrote:

> Hent version 0.4.3, den er kompatibel med QT6

tak. Afprøvet og det virker. Søreme heldigt det er for varmt til at være
ude alligevel

--
Lone