Convertere StringArray til String
Fra : havmaage

Dato : 18-07-02 18:03

Hej!

Når jeg prøver dette her
Vector res = new Vector();
res = ac.doQuery("SELECT fornavn FROM person WHERE
fornavn='simon'");
//String[] result;
if (res != null && res.size() > 0) {

for (int i = 0; i < res.size(); i++) {

System.out.println(res.elementAt(i));
//String[] result=res.elementAt(i);
String[] result=(String[])res.elementAt(i);

}

String viggo = result[i];
}

Fejler den på String viggo = result[i];

Kan man ikke hente et element fra et StringArray ind i en single String
variabel ?

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-02 18:41

Når du er ude af for-løkken, så må i være lig med size på res
men i result er der kun et element(det sidste i res)

Fra : havmaage

Dato : 18-07-02 19:00

Jeg får desværre samme resultat ved

String viggo = result[0];

Hm... det må være noget andet jeg gør galt .

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-02 19:22

øh kan det overhovedet kompilere?
result er erklæret inden i for-løkken, dvs den er ikke i "scope" udenfor.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 18-07-02 22:17

Michael Pedersen <michael-pedersen@mail.dk> writes:

> øh kan det overhovedet kompilere?
> result er erklæret inden i for-løkken, dvs den er ikke i "scope" udenfor.

Det samme gælder iøvrigt for "i".

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

"Creatures seemed to turn up in the world randomly, and certainly not
according to any pictures in a book." - The science of Discworld