Parkeringsbøde
Fra : Aston Villadsen

Dato : 18-07-02 17:34

Hej,

Jeg har lånt en bil i en periode og den skal naturligvis parkeres når
jeg ikke bruger den.

Jeg bor på Frederiksberg og har parkeret den på en offentlig
parkeringsplads, hvor der ikke er skiltet med parkeringsregler.

Jeg har nu fået en parkeringsbøde - en gang skulle jo åbenbart være
den første. Jeg har siden fundet ud af at der nu er indført 2-timers
zone parkering i det område hvor bilen holder.
Jeg går ud fra at dette også omfatter parkeringspladser (den mellem
SAS-hotellet og Frederiksberg Bibliotek), siden jeg fik denne
dummebøde.

Nu er mit spørgsmål så om jeg bare kan lade bilen stå i nogle dage, og
ikke få flere bøde hvis jeg lader bøden sidde under vinduesviskerne?

Jeg skal nemlig ikke bruge den før en gang i weekenden, og så kan jeg
vel ligeså godt for lidt for pengene?

Kan man kun få een bøde pr. ulovlig parkering hvis man ikke flytter
bilen?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-02 18:18

aston@villadsen.com (Aston Villadsen) wrote in

> Kan man kun få een bøde pr. ulovlig parkering hvis man ikke flytter
> bilen?

Jeg er ikke sikker på hvordan reglerne er i KBH, men f.eks. Europark
(mener jeg) skilter med at afgiften er pr. døgn.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Peter Dahl

Dato : 18-07-02 18:46

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> aston@villadsen.com (Aston Villadsen) wrote in

> Jeg er ikke sikker på hvordan reglerne er i KBH, men f.eks. Europark
> (mener jeg) skilter med at afgiften er pr. døgn.

Nu kan man ikke sammenligne de kommunale fastsatte p-områder med et privat
selskabs regler. De kommunale regler er vel oprindeligt fastsat med henblik
på en regulering af parkeringsforholdene, medens Europark alene arbejder på
private områder med henblik på en økonomisk vinding,- ja ok, det er vist
ikke nogen hemmelighed at der efterhånden er et betydeligt økonomisk
incitament for de forskellige kommuner ....

Men med mindre din lånte bil er parkeret til gene, vil jeg tro at du slipper
for "dagbøder". Og hvis den holder til gene, vil jeg tro at en borttransport
på din regning vil være konsekvensen.

Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-02 00:02

"Peter Dahl" <p_dahl@tiscali.dk> wrote in

> Og hvis den holder til gene, vil jeg tro at en borttransport
> på din regning vil være konsekvensen.

Og sådan en er dyr, ret mig hvis jeg husker taksterne forkert:
500 kr i bøde fra panserne (evt.)
900 kr for transporten
ca. det samme pr. døgn for opbevaring

Fra : Aston Villadsen

Dato : 19-07-02 08:29

On Thu, 18 Jul 2002 23:01:55 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk> wrote:

>"Peter Dahl" <p_dahl@tiscali.dk> wrote in

>Og sådan en er dyr, ret mig hvis jeg husker taksterne forkert:
>500 kr i bøde fra panserne (evt.)
>900 kr for transporten
>ca. det samme pr. døgn for opbevaring

Tak for jeres svar - grunden til p-afgiften var, at jeg ikke havde
købt beboerlicens/parkerede i mere end 2 timer.

Jeg har nu flyttet bilen hen på en privat vej, hvor der ingen
tidsbegrænsning er :)